UndercoverNL
Active Member
Goedemiddag,
Ben ik weer, ff een nieuw topic voor dit onderwerp gemaakt.
Na dat we er in het vorige topic achter gekomen waren dat de sproeier standaard maar goed was (bruine bougie) heb ik het motorblokken nu ff opengemaakt, en zo te zien zitten er ook nog standaard rolletjes in, heb geen decimalen weegschaal maar hij schommelt tussen 6 en 7 gram, en uit bronnen heb ik vernomen dat in een aerox standaard 6.5g 15 x 12 rollen zitten.
Zie fotos.
Nou is de vraag dus nog steeds, welke rollen zijn het slimst om te pakken, er zit een yasuni R onder met een 50cc standaard cilinder en dus een standaard sproeier (rond de 72 gok ik) trekveertjes moet ik nog checken.
Momenteel heb ik 2 dippen, of 1 schok, het is maar hoe je het bekijkt haha. Als ik van stilstand optrek tot 15 km ongv, daarna schiet hij weg. En na die schok vanaf 30 / 40 gok ik gaat hij weer langzamer omhoog.
Top licht rond de 75, maar dan moet hij wel heel goed warm zijn en volle wind mee. Wind tegen gaat hij vaak niet eens harder als 55.
Dus 3 vragen eigenlijk, kun je een 50cc toch goed tegen tegenwind laten lopen met behulp van de afstelling bvb, waardoor komen deze 2 dippen? Hoe kan ik ze oplossen, en welke rollen kan ik hier het best indoen in combinatie met de rest van de afstelling.
Alvast bedankt!
update, er zitten momenteel witte trekveertjes in
Ben ik weer, ff een nieuw topic voor dit onderwerp gemaakt.
Na dat we er in het vorige topic achter gekomen waren dat de sproeier standaard maar goed was (bruine bougie) heb ik het motorblokken nu ff opengemaakt, en zo te zien zitten er ook nog standaard rolletjes in, heb geen decimalen weegschaal maar hij schommelt tussen 6 en 7 gram, en uit bronnen heb ik vernomen dat in een aerox standaard 6.5g 15 x 12 rollen zitten.
Zie fotos.
Nou is de vraag dus nog steeds, welke rollen zijn het slimst om te pakken, er zit een yasuni R onder met een 50cc standaard cilinder en dus een standaard sproeier (rond de 72 gok ik) trekveertjes moet ik nog checken.
Momenteel heb ik 2 dippen, of 1 schok, het is maar hoe je het bekijkt haha. Als ik van stilstand optrek tot 15 km ongv, daarna schiet hij weg. En na die schok vanaf 30 / 40 gok ik gaat hij weer langzamer omhoog.
Top licht rond de 75, maar dan moet hij wel heel goed warm zijn en volle wind mee. Wind tegen gaat hij vaak niet eens harder als 55.
Dus 3 vragen eigenlijk, kun je een 50cc toch goed tegen tegenwind laten lopen met behulp van de afstelling bvb, waardoor komen deze 2 dippen? Hoe kan ik ze oplossen, en welke rollen kan ik hier het best indoen in combinatie met de rest van de afstelling.
Alvast bedankt!
Post automatically merged:
update, er zitten momenteel witte trekveertjes in
Attachments
Last edited: