Aerox 70cc afstelling verbeteren

jayyy

New Member
Hoi dames en heren!

Ik heb een beest van een aerox gekocht maar vroeg me af of jullie nog iets konden verbeteren toevallig?

dit is mijn setup:

doppler race krukas pen 10
polini krukaslagers+keerringen
Top Performance Due Plus cilinder(roze top)
Polini membraan
Polini spruitstuk
Dellortho 17.5 carburateur
Malossi doorzichtig luchtfilter(zodat je makkelijk kan zien wanneer die vies is)
nieuwe originele 12 spoels ontsteking
stage6 waterpomp
Polini High Speed vario
Polini halfpoulie
Polini 3G koppeling
Polini koppelingshuis
Polini v-snaar
yasuni R Carbon
power1 voor+achterband
Malossi achter remblokken en schijf
remsysteem gespoeld en gereviseerd
Galfer 4 zuiger remklauw met oversized remschijf

Ik hoor graag wat jullie zouden verbeteren! en wat jullie rijden en de top is :)

groetjes Jay!
 
Advertisement - register to remove this

Ik heb er geen ervaring mee...
Maar een maatje van mijn zoon heeft vrijwel dezelfde set-up, enige verschil is een 19mm carburateur en een (echte) oud type Nardo
70cc uitlaat. Hij rijdt er alleen mee met mooi weer en is eigenlijk veel te oud voor zo'n scoot, maar dat ding is me toch een partij snel!

Dus eigenlijk alleen de carburateur wat nog wat winst kan opleveren, de Y-R is immers ook een goede uitlaat voor dit type cilinder.
Het kan nog wel iets wilder, maar dan kom je al gauw uit op dure stators/rotors, en CDI's van een reteduur merk.

Ik zou dan alleen de 17,5 vervangen voor een 19mm, dit past ook gewoon op het (standaard en/of) Polini spuitstuk.
Kost ook niet zoveel in tegenstelling tot een rotor en toebehoren van Minareli. (andere krukas is dan ook wel wenselijk)

Maar goed, dit is mijn mening en gedachtegang, hierover.
We kunnen immers ook niet in jouw portemonnee kijken, dus dat is best lastig man!
Wellicht denken andere forumbroeders en zusters er anders over...

Is dit het geval, brandt dan maar los mensen!
 
Last edited: