is goed, en moet je de sproeier nog vergroten op basis van de andere afstelling of alleen op basis van de cilinder / uitlaat, aangezien de bougie nu dus gewoon goed bruin is.rolletjes zijn veel te zwaar voor een yasuni r, beste begin je eens met rollen van 4 a 4.5 gram in combinatie met een gele malossi drukveer en omega zilver trekveren, dan zal je grofweg in de buurt zitten. finetunen vanuit daar zul je zelf moeten dan want in dat opzich verschilt elk motorblok.
als je bougie koffiebruin is niks meer mee doenis goed, en moet je de sproeier nog vergroten op basis van de andere afstelling of alleen op basis van de cilinder / uitlaat, aangezien de bougie nu dus gewoon goed bruin is.
Goeie mogge, terugkomend op je eerste vragen. Je eerste dip ligt aan je trekveren, neem strakkere, omega 15% of 10%, ik zou 10 doen. Je 2e dip ligt aan je(denk ik) rollen, of je drukveer. Wat voor drukveer zit erin? Ik zou zeggen zet er of een gele in of witheb die setup er nu in maar de v-snaar wil niet in de poulie zakken, is de drukveer dan niet veel te sterk?
Iets als gasreactie zoals je het beschrijft heeft niks met je overbrenging te maken, dit ligt aan de afstelling van je carb.Ik heb alles er op zitten en de 2de dip is helemaal weg en hij trekt hartstikke goed naar zijn top, alleen de eerste dip is er nog steeds, maar het is niet alleen uit stilstand, het lijkt wel een lek aan vermogen te zijn, als ik even voor een stoplicht stil sta bijvoorbeeld duurt het even voordat hij gas geeft ondanks dat ik het gas al eerder open trek.
als ik deze video mag geloven zou hij teveel benzine stationair krijgen, en zou hij dus meer lucht moeten krijgen, kan dat kloppen?Iets als gasreactie zoals je het beschrijft heeft niks met je overbrenging te maken, dit ligt aan de afstelling van je carb.
Goed dat je zelf al zover bent gekomen met het afstellen, ik denk dat gezien je bougie koffiebruin is een beetje spelen met de mengsel- en luchtschroef de truuk zal doen met een beetje rommelen
Is goed, zal dat is doen zodra ik weer ff tijd heb. Mischien een domme vraag, maar kun je je choke niet testen door hem alleen uit de carb te halen maar wel aangesloten te houden op de scooter? Dus zonder dat je een eigen accu nodig hebt om hem mee te testen.zou even de choke testen , en de connectors daarvan schoon maken
ja hij loopt wel 1 minuut versneld, en hij starte zonet na 24 uur in de (vries) kou stilgestaan te hebben met 1x kicken. Dat bedoe ik dus met dat het echt heel erg varieert. Ik zal er aankomende week wel ff extra op letten bij wat voor weer en temperatuur hij moeilijk start en uitvalt.De choke werkt op directe stroom uit je stator , dus alleen als je scooter loopt. Haal je de choke eruit dan heb je valse lucht . maar als je hem eruit hebt kun je op je scooter accu testen. Hoor je hem als de motor koud is wel versneld stationair draaien , en na ongeveer 1 minuut terug vallen naar stationair toerental?
de bougie is net nieuw, nog geen 2 dagen gebruiktZou er eens een nieuwe bougie indraaien voor het starten
aa oke, maar de choke werkt dus wel gewoon goed neem ik aan? Wat zou dan het probleem kunnen zijn van het slecht starten en uitvallenMet kicken gaat je de motor sneller rond als met de startmotor , je bouwt dan meer compressie druk op waardoor die waarschijnlijk sneller start
zal dat is checken aankomende week, en over het stotteren bij het optrekken, kan dat inderdaad de luchtschroef zijn? Heb nog niet heel veel ervaring dus kan zijn dat ik domme vragen stel haha.Heb je al eens de compressie gemeten /laten meten . En als hij zo'n bui heeft dat hij niet wil starten kijk dan eens of de bougie nat is