Afstellen zip 70cc malossi sport

Cassss

New Member
Ik wil een snellere optrek op mijn zip 70 2t 2016

Setup:
-Malossi 70cc sport
-Polini race krukas
-Polini lagersset
-Polini keeringen
-Dellorto 17,5mm (binnenkort 19 of 21mm polini)
-Orginele luchtfilter met orgineel element
-Sproeier 80
-Malossi witte drukveer (binnenkort even paars ook uit testen)
-Omega zilveren trekveren
-Sitoplus
Malossi vl13 membraam
-brom vertanding

Ik wil ook een malossi vario halen, hoeveel gram rollen zal ik bestellen?
 
Advertisement - register to remove this

Een 19 of 21mm is zwaar onnodig op deze setup.

Ik reed op een nagenoeg gelijke setup op mijn gilera stalker met een paarse drukveer en 6.5 gram rollen in de malossi vario,

Vind je sproeier persoonlijk aan de grootte kant, heb je toevallig het buisje uit de filter gehaald? Geeft 0 vermogenwinst alleen meer benzine slurpen en dus een grotere sproeier.
 
Een 19 of 21mm is zwaar onnodig op deze setup.

Ik reed op een nagenoeg gelijke setup op mijn gilera stalker met een paarse drukveer en 6.5 gram rollen in de malossi vario,

Vind je sproeier persoonlijk aan de grootte kant, heb je toevallig het buisje uit de filter gehaald? Geeft 0 vermogenwinst alleen meer benzine slurpen en dus een grotere sproeier.
IMG_4955.jpeg
Er zitten gaten geboord in de lucht filter, dit is gedaan door de vorige eigenaar
 
Wat een knakentuning, zou een andere luchtfilter kopen ipv die carburateur(nogmaals totaal geldverspilling voor jou setup), die gaten zorgen alleen maar voor meer benzine slurpen, misschien zelfs nog wel voor vermogenverlies.
 
Wat een knakentuning, zou een andere luchtfilter kopen ipv die carburateur(nogmaals totaal geldverspilling voor jou setup), die gaten zorgen alleen maar voor meer benzine slurpen, misschien zelfs nog wel voor vermogenverlies.
Knakentuning zo ziet het er uit, maar wel degelijk dat het nut kan hebben hoor. Maar makkelijker is dat rubberen pikkie aan de andere kant eruit halen en idd lekker die 17.5mm houden want verschil merk je alleen in hoe snel je tank leeg gaat. Zal geen merkbaar extra vermogen gaan leveren hoor
 
Knakentuning zo ziet het er uit, maar wel degelijk dat het nut kan hebben hoor. Maar makkelijker is dat rubberen pikkie aan de andere kant eruit halen en idd lekker die 17.5mm houden want verschil merk je alleen in hoe snel je tank leeg gaat. Zal geen merkbaar extra vermogen gaan leveren hoor
Welk rubbere pikkie bedoel je?
 
Als je je klepje in de buddy openmaakt zit aan de linkerkant van je luchtfilterbehuizing een rubberen buisje van 90° die je eruit kan halen. Geel omcircelde op de foto
 

Attachments

  • 20231020_020403.jpg
    20231020_020403.jpg
    205.8 KB · Views: 22
Die laat lucht door, als je die eruit haalt kan er meer lucht naar binnen. Zelfde idee als de gaten aan de voorkant van je filterhuis maar dan zit je niet metdie lelijkegeboorde gaten in het zicht
Vind alleen wel dat die dan echt veel meer herrie maakt , heb zelf er een stukje tuinslang in zitten. Hierdoor krijgt die toch meer lucht en maakt die minder herrie
Post automatically merged:

Welke
Een 19 of 21mm is zwaar onnodig op deze setup.

Ik reed op een nagenoeg gelijke setup op mijn gilera stalker met een paarse drukveer en 6.5 gram rollen in de malossi vario,

Vind je sproeier persoonlijk aan de grootte kant, heb je toevallig het buisje uit de filter gehaald? Geeft 0 vermogenwinst alleen meer benzine slurpen en dus een grotere sproeier.
Sproeier heb jij erin zitten dan met die snorkel er nog in? Ik kreeg het niet voor elkaar met een dr70, alleen zonder snorkel kreeg ik hem goed afgesteld .
 
Vind alleen wel dat die dan echt veel meer herrie maakt , heb zelf er een stukje tuinslang in zitten. Hierdoor krijgt die toch meer lucht en maakt die minder herrie
Post automatically merged:

Welke

Sproeier heb jij erin zitten dan met die snorkel er nog in? Ik kreeg het niet voor elkaar met een dr70, alleen zonder snorkel kreeg ik hem goed afgesteld .


En hoe zorgt die tuinslang dan voor minder lawaai?
 
Back
Top