afstellen piaggio boxer 2 anno 1970

friso505

Well-Known Member
hallo
ik heb pas een piaggio boxer 2 gekocht alleen toen ik hem kocht had hij een paar problemen en de meeste heb ik daar zelf van opgelost alleen nu heb ik echt hulp nodig, het is namelijk zo dat als ik gas geef trek hij goed op ( ik moet altijd wegrijden in de schoke) maar als ik dan rond de topsnelheid ben geeft hij geen gas meer en moet ik eerst weer afremmen schoke erop druken en wegrijden en dit keer op keer! het zou fijn zijn als hier iemand andwoordt op heeft

groeten friso505
 
Advertisement - register to remove this

Op zo'n carburateur zit trouwens geen luchtschroef, alleen stationair (aan de kant van je benzineslang) Idd grotere sproeier, nieuw filter als dat nog niet gebeurd is en valse lucht uitsluiten.
 
Mengselschroef een beetje bijdraaien , deze staat volgens mij te ver ingedraaid waardoor hij te weinig benzine krijgt en je met de choke moet rijden.

of je zegt gewoon niks 8P

ten eerste heft zo'n ding geen mengselschroef , ten tweede stel je hier geen brommer mee af..

een luchtstelschroef is voor de fijnafstellen en moet dus niet worden gebruikt om de brommer grof mee af te stellen , dat doe je met de hoofdsproeier...

daarnaast kun je de luchtstelschroef op 1,5 slag open zetten en zal de brommer altijd goed rijden...

nog iets , als je de luchtstelschroef indraait draai je juist de luchttoevoer in en zal ie hoogstens rijker gaan lopen ;)

vertel dus niet zo van die onzin , en zeker niet als je helemaal niet weet hoe een bepaald type bromfiets in elkaar zit!! ;)

Nu even het probleem , waarschijnlijk zit of de sproeier verstopt of zit er een te kleine sproeier in.

daarnaast kan ook de brandstof te oud zijn geworden as die er al langer in zit.

tevens kan het ook gewoon zijn dat je bougie slecht is , maar ook slechte en/of slecht afgestelde contactpunten kunnen meewerken aan dit probleem.
 
Back
Top