Status
Not open for further replies.

vandeweg

Active Member
Hoi allen,

Ik ben buiten het forum om al met bartj en brute-forze bezig geweest, maar ik krijg het niet lekker afgesteld.

Hierbij eerst mijn setup

Piaggio nrg power
Stage6 mk2 racing
Malossi vl13 membraam
Malossi e13 luchtfilter
Polini cp23 (zit nu sproeier 100 in)
Polini hi speed vario
3gr met 3.7 gr gemengd vario rollen
Rode drukveer
Gele trekveertjes
Stage6 r/t racekoppeling
Stage6 r/t koppelingshuis
Gasnaald in het midden.
Bougie ngk br9hs
Yasuni c16

Als ik vanuit stilstand in een keer mijn gas open trekt dan rijd de scooter perfect en binnen no time zit ik op de 100 km/u
Maar als ik bij ons in het dorp rij of warm rijd dus met half gas dan happert/stottert hij heel erg. Als ik naar mijn bougie kijk is hij zwart en zou ik nog lager moeten, maar dat vind ik een beetje raar en durf niet lager.
Gisteren een nieuwe bougie erin gedaan, zodat ik de kleur wat beter kan bekijken en nu zegt hij weer dat ik te arm rijd. Dus ik dacht ik rij even met mijn choke aan. Op het moment ik mij choke aanzet val de scooter gelijk uit. Ik snap het niet meer...

Ik zal ff een filmpje toevoegen.
En foto's van de bougie.
1ste foto oude bougie
2de foto nieuwe bougie
 

Attachments

  • 20230910_150033.jpg
    20230910_150033.jpg
    117.1 KB · Views: 12
  • 20230910_150241.jpg
    20230910_150241.jpg
    118.4 KB · Views: 12
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Als je geen geld hebt moet je ook niet gaan tunen, want die hobby kost nou eenmaal veel geld.

Waar wil je anders je onderdelen en afstel delen van betalen dan? Of ga je langs bij het oud ijzer om zelf trekveertjes te maken?
Sommige mensen gunnen elkaar wat , oa @bartj ....zowel in onderdelen als in in hulp , Michael kan altijd langskomen indien nodig ,voor oa onderdelen lenen/ kopen etc . maar wil graag zelf het 1 en ander uitvinden .
Dus ... weer een vreemde opmerking van je Eurokit (vind ik ).
 
Nogmaals, als je niks zinnigs toe te voegen hebt aan mijn hulp vraag kan je beter niet reageren, ik vraag om hulp niet om verwijten naar ander hier op het forum of naar mij toe.

Ik zie de laatste dagen alleen maar zinloze opmerkingen van jou hier op het forum die niks met de hulp vraag te maken hebben.

Erg jammer dat er zo gereageerd wordt.

Ik heb geen idee wat je met zo'n uitstoot meter bedoel, dus dat lijkt voor mij niet de manier.


Dat die ring schoon is komt denk doordat het een nieuwe bougie is, ik heb gelezen dat een nieuwe bougie moeilijk is te lezen, omdat het ff duurt voordat je überhaupt wat kan lezen., daarnaast als ik de choke aanzet valt hij gelijk uit, dus dan lijkt het mij dar hij teveel bezine krijgt en als ik met de choke wil starten, dan start hij niet.

Ik heb alles aangedraaid bij de flens en strakker kon het niet. Alles schoongemaakt, dus als ik de motor start zou ik zo moeten zien of hij nog lekt. De koelvloeistof lekt zover ik kan zien niet de cilinder in.

Ik bedoel met die compressie meting van 6.5bar weet je toch dat hij luchtdicht is en het opbouwd? Dus geen lekkage?

Ik heb inderdaad het clipje veranderd, nog geen tijd gehad om te kijken of dat uitmaakt.

Wilde duidelijk maken dat tunen en onderdelen kopen niet gratis is.. Dat jij er dan over valt is niet mijn probleem.

Maar diegene die ik gequote had dacht dat het wel zo werkte.
 
Als je geen geld hebt moet je ook niet gaan tunen, want die hobby kost nou eenmaal veel geld.

Waar wil je anders je onderdelen en afstel delen van betalen dan? Of ga je langs bij het oud ijzer om zelf trekveertjes te maken?
Zand in je vagina gekregen ofzo?
Sommige mensen vinden sleutelen toevallig nog leuk ook om zelf te doen.
Afstel spullen heeft ie al en anders heb ik ruimschoots liggen om hem uit de brand te helpen en kost het hem niks probleem opgelost.

Trek jij ff je portemonnee anders ff om die eeuwige projecten van jezelf af te maken...
 
Zand in je vagina gekregen ofzo?
Sommige mensen vinden sleutelen toevallig nog leuk ook om zelf te doen.
Afstel spullen heeft ie al en anders heb ik ruimschoots liggen om hem uit de brand te helpen en kost het hem niks probleem opgelost.

Trek jij ff je portemonnee anders ff om die eeuwige projecten van jezelf af te maken...


Zand in je vagina, dat zeggen alleen kleine kindjes die geen opvoeding van pa en ma hebben gehad.
Je kan ook prima normaal communiceren of zo?

Goed voor hem dat hij een vriend in je gevonden heeft.

Geld voor mij projecten is het probleem niet. Het is meer dat ik een druk leven er naast hebt.. En dan gaat de prioriteit snel al naar het gezin/ werk en het normale leven.. Natuurlijk had ik liever een droog groot hok gehad ja.. Dan was ik inmiddels allang klaar geweest.
 
Nogmaals, als je niks zinnigs toe te voegen hebt aan mijn hulp vraag kan je beter niet reageren, ik vraag om hulp niet om verwijten naar ander hier op het forum of naar mij toe.

Ik zie de laatste dagen alleen maar zinloze opmerkingen van jou hier op het forum die niks met de hulp vraag te maken hebben.

Erg jammer dat er zo gereageerd wordt.

Ik heb geen idee wat je met zo'n uitstoot meter bedoel, dus dat lijkt voor mij niet de manier.


Dat die ring schoon is komt denk doordat het een nieuwe bougie is, ik heb gelezen dat een nieuwe bougie moeilijk is te lezen, omdat het ff duurt voordat je überhaupt wat kan lezen., daarnaast als ik de choke aanzet valt hij gelijk uit, dus dan lijkt het mij dar hij teveel bezine krijgt en als ik met de choke wil starten, dan start hij niet.

Ik heb alles aangedraaid bij de flens en strakker kon het niet. Alles schoongemaakt, dus als ik de motor start zou ik zo moeten zien of hij nog lekt. De koelvloeistof lekt zover ik kan zien niet de cilinder in.

Ik bedoel met die compressie meting van 6.5bar weet je toch dat hij luchtdicht is en het opbouwd? Dus geen lekkage?

Ik heb inderdaad het clipje veranderd, nog geen tijd gehad om te kijken of dat uitmaakt.
Dit is de voornaamste reden waarom ik vrijwel nooit meer reageer op dit forum, ben een hele tijd lang heel actief geweest maar dit soort figuren worden op een gegeven moment dusdanig frustrerend dat je beter gewoon niks meer kan zeggen. Zelf ook een tijd nauw contact met bartj met name gehad die heeft er stukken meer geduld mee dan mij. Hij is nooit te beroerd om je te helpen in ieder geval.

Gewoon op de ignore functie drukken heb je nergens meer last van, zelf ook gedaan. Meest trieste is nog dat jouw setup duurder is dan al die rammeldingen van hem ooit waard zullen worden.

Ik wens je heel veel succes en blijf vooral door hobby'en, ook op een budget, heb ik zelf ook altijd gedaan. Zo bouw je met het verloop van tijd ook iets op voor jezelf ipv miserabel op allerlei topics kutcommentaar te leveren.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top