Aerox vonkt niet

Sep030

New Member
Aerox van voor 2007 wilt niet vonken. Bobine heb ik net vervangen, nog steeds geen vonk. Meerdere (nieuwe) bougies geprobeerd.

Het gekke is, hij heeft gisteren even gelopen, nadat je uitviel is die niet meer aangegaan. Na het checken of die vonkte kwamen we erachter dat dit niet meer zo was. Wat kan het probleem zijn?
 
Advertisement - register to remove this

Er kunnen verschillende oorzaken zijn . Van onderaf beginnen , stator / pickup / beveiliging zij standaard / cdi / contactslot / bougie kabel, of bougie dop , Bobine heb je vervangen door een nieuwe neem ik aan ? Je zult toch eerst eens met een , multimeter/ spanningzoeker , moeten kijken of je cdi spanning krijgt om te beginnen . En als dat niet het geval is , de draden die van de stator afkomen op breuk controleren .
Post automatically merged:

Hier heb je een schema van het type voor 2007 misschien komt dat overeen met jou scooter , staan ook meet waarde's bij , anders precieze jaartal uitvogelen , en zoeken in de resources
 
Last edited:
Ik heb dit ook al gehad, zoals trabiarie al zegt vanaf je ontsteking beginnen & omhoog werken. Kijken of je zekering nog heel is, massapunten wel goed zijn en niet geroest / geoxideerd. Test eens even of je contactslot nog wel werkt? (of je toeter etc nog werkt dan.)​
 
Back
Top