JaZit je uitlaat en luchtfilter wel goed vast?
Stationair en gasMaakt ie alleen herrie als hij stationair staat of ook tijdens het rijden
Al gecheckt op valse lucht ergens?Stationair en gas
Heeft geen valse lucht het hele blok is gereviseerd, t oude feet t ookAl gecheckt op valse lucht ergens?
Nee dat is het niet loopt gewoon mooi stationair maar bij gas maakt hij een hard kabaal.Luchtschroef ofzo ff proberen. Of ff je stationairschroef draaien. Of.blijft je gasschuif misschien hangen?
Nee klopt maar t is net als of ik veel te veel over toeren maak.Jari,
misschien kun je even goed uitleggen wat je nu eigenlijk bedoelt?
Hoge toeren staat niet gelijk aan veel herrie en visa versa.
Een 70cc maakt nu eenmaal ook wat meer geluid dan een 50cc vooral als je ook nog eens een grotere carburateur monteert en misschien wel een open luchtfilter en/of misschien wel een andere uitlaat.
Een 70cc heeft ook meer kracht dan een 50cc, daar doe je het ook voor, neem ik toch aan.
Meer kracht betekent ook dat de krukas de overbrenging (alles achter je carterkap en eindoverbrenging) beter rond krijgt en je niet met de setup kunt blijven rijden, voor wat betreft rolletjes, trekveren en drukveer, als bij de 50cc.
Jari,
zet je kleine broertje van 10 jaar eens op een racefiets en zet hem in een versnelling waarmee je broertje de trappers goed rond krijgt op een horizontale weg, hij haalt met zijn kracht, misschien een snelheid van 15 kmpu.
Nu ga jij eens op diezelfde fiets zitten in dezelfde versnelling, je bent twee keren zo oud en hebt veel meer kracht dan je kleine broertje, binnen no time, fiets je 20~25 kmpu maar je fiets je te pleuris omdat de versnelling voor jouw te licht is.
Beter voor jouw is om de racefiets in een hogere versnelling te zetten, je krijgt de trappers zelf dan gemakkelijk rond en je hoeft de trappers dan niet zo snel rond te draaien en gaat bovendien harder.
Hopelijk brengt bovenstaande beeldspraak wat meer duidelijkheid in de materie...
De goeie versnelling voor de kracht van je huidige cilinder te kiezen is een kwestie van het goed op elkaar afstemmen van je trekveren , je drukveren en je rolletje op deze cilinder.