Aerox start amper - veel geprobeerd, hulp

Aerox1988

New Member
Ey medesleutelaars,

Ik loop op het moment vast met mijn Aerox met volgende aetup:

DR70
- Gianelli Shot V4
- 19mm met sproeier 84
- Orginele luchtfilter met Malossi element
- Malossi Multivar met 5.1gr rollen
- Malossi Delta Clutch met zwarte trekveren
- Orginele achterpoulie met gele Malossi drukveer
- Nieuwe malossi Special Kevlar V-snaar
- Nieuwe NGK hittegraad 8 lange schacht
- Nieuw spruitstuk met nieuwe pakking
- Malossi membraan VL14 met carbonnen plaatjes


De Aerox is eerst bij EPC een week geleden bij EPC afgesteld. Hierbij is ook de V-Snaar vernieuwd wegens een dip. De scooter reed erna gewoon goed. Goed 2 dagen erna opeens veel moeite met starten. Zowel koud als warm.

Als die al aan blijft gaat dit samen met erg veel gas geven. Komt na wat spelen op touren maar lijkt te verzuipen (Bwoaap geluid). Inmiddels het volgende gedaan:

- Massa nagelopen en dikkere kabels gepakt (10mm2)
- Nieuwe bougie NGK 8 hittegraad
- Carburateur schoongemaakt
- Membraan nagekeken en plaatjes
- Zuigerveren nog netjes in orde en goede compressie.
- Bougie vonkt verder goed
- Carburateur krijgt benzine gezien vlotterbak telkens benzine erin heeft
- Cilinder eraf gehaald, geen krassen, vegen oid. ook zuiger nog netjes
- Nieuwe pakking bij membraan en spruitstuk
- Nieuw Mezoly spruitstuk
- Ontsteking timing stond verkeerd volgena EPC en is door hun goedgezet


Begin beetje op mijn eind te lopen wat het nog kan zijn en waar ik nog kan zoeken.

Iemand die wellicht wat weet?

Mvg,
Michel
 
Advertisement - register to remove this

Ey medesleutelaars,

Ik loop op het moment vast met mijn Aerox met volgende aetup:

DR70
- Gianelli Shot V4
- 19mm met sproeier 84
- Orginele luchtfilter met Malossi element
- Malossi Multivar met 5.1gr rollen
- Malossi Delta Clutch met zwarte trekveren
- Orginele achterpoulie met gele Malossi drukveer
- Nieuwe malossi Special Kevlar V-snaar
- Nieuwe NGK hittegraad 8 lange schacht
- Nieuw spruitstuk met nieuwe pakking
- Malossi membraan VL14 met carbonnen plaatjes


De Aerox is eerst bij EPC een week geleden bij EPC afgesteld. Hierbij is ook de V-Snaar vernieuwd wegens een dip. De scooter reed erna gewoon goed. Goed 2 dagen erna opeens veel moeite met starten. Zowel koud als warm.

Als die al aan blijft gaat dit samen met erg veel gas geven. Komt na wat spelen op touren maar lijkt te verzuipen (Bwoaap geluid). Inmiddels het volgende gedaan:

- Massa nagelopen en dikkere kabels gepakt (10mm2)
- Nieuwe bougie NGK 8 hittegraad
- Carburateur schoongemaakt
- Membraan nagekeken en plaatjes
- Zuigerveren nog netjes in orde en goede compressie.
- Bougie vonkt verder goed
- Carburateur krijgt benzine gezien vlotterbak telkens benzine erin heeft
- Cilinder eraf gehaald, geen krassen, vegen oid. ook zuiger nog netjes
- Nieuwe pakking bij membraan en spruitstuk
- Nieuw Mezoly spruitstuk
- Ontsteking timing stond verkeerd volgena EPC en is door hun goedgezet


Begin beetje op mijn eind te lopen wat het nog kan zijn en waar ik nog kan zoeken.

Iemand die wellicht wat weet?

Mvg,
Michel
Waarschijnlijk is er ergens valse lucht, het boap geluid is een resultaat van teveel lucht in je mengsel hebben.
 
Aerox1988 said:
Ontsteking timing stond verkeerd volgena EPC en is door hun goedgezet

Vreemd, de timing van een standaard ontsteking kan niet verkeert staan noch kun je die goedzetten, tenzij het vliegwiel verdraaid was door een ontbrekende spie.

Zit er misschien een niet standaard stator op de scooter zoals bijvoorbeeld eentje met een binnen rotor en/of een programmeerbare CDI?

Want dan kan ik me voorstellen dat het daar aan ligt.
 
Ok mensen we zijn wat verder. Nogmaals de carb eraf gehaald en het staafje van de vlotter was losgekomen en tevens ook het stiftje/pijltje (even de naam kwijt) was los.

Kan hem nu wel weer starten maar nooit in 1-2x zoals eerst. Starten gaat dan weer samen met gasgeven. Blijft nu wel stationair draaien. Met wat gas spelen voel ik wel dat ie weer de trekkracht heeft wat hij had met afstellen.

Dus nog even spelen en kijken of het nu beter wordt. Heb nog geen rondje goed kunnen rijden.

Zover ik weet is het een aftermarket onsteking maar geen binnenrotor oid. CDI zowel de orginele als DMP imitatie geprobeerd, geen verschil.
 
Back
Top