Aerox start niet meer

Pinkroxy

New Member
Haii nou weer n probleem heb de scooter laatst helemaal uit elkaar gehaald alles er weer netjes en schoon op gezet maar nu wil die niet meer starten elektrisch start hij zwz niet als ik kick reageren me lichten wel ik heb de carb er 2x vanaf gehaald en schoongemaakt alles gecontroleerd niks mis mee niet verzopen of wat dan ook hij krijgt ook gwn benzine heb alles al geprobeerd er zit een handmatige choke op ik zat zelf te denken Miss iets met me membraan of me bougie maar als de bougie niet zou vonken doen me lichten het dan wel ? Ik snap er helemaal niks van en voel me zo stupid nu ☹️
Heb trouwens een nieuwe led lamp erin gezet Miss dat er een zekering gesprongen is ofz ik weet t echt niet Hoop da iemand me iets kan vertellen hij moet t zsm weer doen en wil niet naar een garage want dat geld heb ik niet..
heel erg bedankt alvast !
 
Advertisement - register to remove this

Het wel of niet oplichten van je verlichting heeft niks te maken met het wel of niet vonken van de bougie.
Dus je zult sowieso even moeten nakijken of je bougie vonkt.

Of je eventueel en kortsluiting hebt gemaakt en daardoor de zekering defect is, kunnen wij niet ruiken, dit zul je toch zelf moeten controleren en indien je dit niet zelf kunt lijkt het me toch beter de scooter na te laten kijken door een scooterzaak.

Die led-lamp heeft geen lang leven beschoren, led-lamppen vinden het niet fijn om op wisselspanning te werken, hiermee zeg ik niet dat dit ook maar iets te maken heeft met je probleem.

Deed de elektrische start het wel eerst voor je actie of deed deze het daarvoor ook niet?

hij krijgt ook gwn benzine
Wat bedoel je hiermee, komt de benzine tot in de vlotterkamer van de carburateur of tot aan je bougie.
Maw, wordt je bougie nat na een paar tevergeefse startpogingen?

Membraan kun je zelf ook nakijken.
 
Het wel of niet oplichten van je verlichting heeft niks te maken met het wel of niet vonken van de bougie.
Dus je zult sowieso even moeten nakijken of je bougie vonkt.

Of je eventueel en kortsluiting hebt gemaakt en daardoor de zekering defect is, kunnen wij niet ruiken, dit zul je toch zelf moeten controleren en indien je dit niet zelf kunt lijkt het me toch beter de scooter na te laten kijken door een scooterzaak.

Die led-lamp heeft geen lang leven beschoren, led-lamppen vinden het niet fijn om op wisselspanning te werken, hiermee zeg ik niet dat dit ook maar iets te maken heeft met je probleem.

Deed de elektrische start het wel eerst voor je actie of deed deze het daarvoor ook niet?


Wat bedoel je hiermee, komt de benzine tot in de vlotterkamer van de carburateur of tot aan je bougie.
Maw, wordt je bougie nat na een paar tevergeefse startpogingen?

Membraan kun je zelf ook nakijken.
Jaa ik ga z’n electro meter ff halen ik kan dat zelf dat is geen issue me elektrische start heeft t nooit gedaan Jaa dat de benzine gwn naar de carb gaat bougie kan ik er niet uithalen moet eerst z’n bougie sleutel hebben anders ben ik bang dat ik hem afbreek of wat dan ook heb gekeken en hij vonkt ook niet dus denk zelf dat daar het probleem ligt maar das raar want da is ineens gebeurd membraan ga ik morgen even nakijken heb daar nu geen tijd voor.. dus hopelijk is het gefixt met een nieuwe bougie en kabel heel erg bedankt voor je reactie in iedergeval!
 
Allereerst even de zekering nakijken.
Want reeds bij de tweede generatie Aeroxen (denk omstreeks 2002) is Yamaha overgestapt naar een DC-CDI.
Als de zekering defect is en de spanningsregelaar zou niet laden, krijgt de CDI geen spanning en vonkt de bougie ook niet.

Zou jammer zijn als je de brommer weer deels uit elkaar geschroefd hebt en dan blijkt dat er een simpele zekering defect is!
 
Last edited:
Allereerst even de zekering nakijken.
Want reeds bij de tweede generatie Aeroxen (denk omstreeks 2002) is Yamaha overgestapt naar een DC-CDI.
Als de zekering defect is, krijgt de CDI geen spanning en vonkt de bougie ook niet.

Zou jammer zijn als je de brommer weer deels uit elkaar geschroefd hebt en dan blijkt dat er een simpele zekering defect is!
Jaa deze komt uit 2005 dus da zal da wel zijn.. weet jij of er een zekering van vivacity in past ? Die heb ik hier nog liggen toevallig
 
Allereerst even de zekering nakijken.
Want reeds bij de tweede generatie Aeroxen (denk omstreeks 2002) is Yamaha overgestapt naar een DC-CDI.
Als de zekering defect is, krijgt de CDI geen spanning en vonkt de bougie ook niet.

Zou jammer zijn als je de brommer weer deels uit elkaar geschroefd hebt en dan blijkt dat er een simpele zekering defect is!
Ik heb net op internet gekeken en die cdi gaat via me accu en ik heb me accu er uit moeten halen omdat hij lekte.. dus als ik een nieuwe accu erin zou zetten zou hij het gwn moeten doen toch ? Mits me zekering niet kapot is
 
Er vallen weer steeds meer lijken uit de kast, merk ik weer.
Weer typisch een gevalletje van achterstallig/geen onderhoud!
Als de spaningsregelaar in orde is, moet de scooter ook zonder accu starten, tenzij de accu een kortsluiting naar massa zou maken, maar die heb je er nu uitgehaald en de scooter start nog steeds niet dus dat was niet het geval.
Ik kan je niet zeggen dat als je de accu vervangt en de zekering in orde is, dat de scooter weer zal starten.
Momenteel weet je zelf niet eens of het uberhaupt aan de ontsteking ligt want je kunt de bougie er niet eens uithalen om vonk te controleren noch om te controleren of de benzine uberhaupt in de cilinder aankomt.
Het membraan heb je nog niet gecontroleerd.
Je hebt geen multimeter om de zekering en eventueel de output van de spanningsregelaar te meten.

Ik dacht, laat hem even de zekering controleren dat is het makkelijkst, maar toen was dit moeilijk,moeilijk en begonnen de lijken uit de kast te rollen.

Begin bij het begin en controleer eerst de standaard zaken, vonk, compressie, brandstofvoorziening.
En daarvoor heb je eerst een passende bougiesleutel nodig.
 
Er vallen weer steeds meer lijken uit de kast, merk ik weer.
Weer typisch een gevalletje van achterstallig/geen onderhoud!
Als de spaningsregelaar in orde is, moet de scooter ook zonder accu starten, tenzij de accu een kortsluiting naar massa zou maken, maar die heb je er nu uitgehaald en de scooter start nog steeds niet dus dat was niet het geval.
Ik kan je niet zeggen dat als je de accu vervangt en de zekering in orde is, dat de scooter weer zal starten.
Momenteel weet je zelf niet eens of het uberhaupt aan de ontsteking ligt want je kunt de bougie er niet eens uithalen om vonk te controleren noch om te controleren of de benzine uberhaupt in de cilinder aankomt.
Het membraan heb je nog niet gecontroleerd.
Je hebt geen multimeter om de zekering en eventueel de output van de spanningsregelaar te meten.

Ik dacht, laat hem even de zekering controleren dat is het makkelijkst, maar toen was dit moeilijk,moeilijk en begonnen de lijken uit de kast te rollen.

Begin bij het begin en controleer eerst de standaard zaken, vonk, compressie, brandstofvoorziening.
En daarvoor heb je eerst een passende bougiesleutel nodig.
Oké top dankjewel ga ik Dalijk ff allemaal doen ik had gwn niet het goeie in huis Drm en ik heb die scooter pas n week dus de onderhoud ligt niet aan mij.. ik ben heel zuinig op me scooters altijd geweest
 
Chatgpt antwoord dit op je vraag :

Het kan zijn dat er een probleem is met de ontsteking, het membraan of de bougie. Hier zijn een paar stappen die je kunt volgen om te proberen het probleem op te lossen:

  1. Controleer of de bougie vonkt: Verwijder de bougie en plaats deze terug op de bougiekabel. Houd de bougie tegen het metaal van de cilinderkop en probeer de scooter te starten. Kijk of er vonken te zien zijn. Als er geen vonk is, kan het zijn dat de bougie defect is en vervangen moet worden.
  2. Controleer of er brandstof in de cilinder komt: Probeer de scooter te starten en verwijder vervolgens de bougie. Als de bougie nat is, betekent dit dat er brandstof in de cilinder komt. Als de bougie droog is, kan dit duiden op een probleem met de carburateur of brandstoftoevoer.
  3. Controleer het membraan: Verwijder de carburateur en controleer het membraan. Als het membraan beschadigd is, kan dit problemen veroorzaken met de brandstof- en luchttoevoer. Vervang het membraan indien nodig.
  4. Controleer de zekeringen: Controleer of de zekeringen in orde zijn en vervang deze indien nodig.
Als je na het uitvoeren van deze stappen het probleem niet hebt kunnen oplossen, is het wellicht verstandig om de scooter naar een vakman te brengen voor verdere diagnose en reparatie.
 
Chatgpt antwoord dit op je vraag :

Het kan zijn dat er een probleem is met de ontsteking, het membraan of de bougie. Hier zijn een paar stappen die je kunt volgen om te proberen het probleem op te lossen:

  1. Controleer of de bougie vonkt: Verwijder de bougie en plaats deze terug op de bougiekabel. Houd de bougie tegen het metaal van de cilinderkop en probeer de scooter te starten. Kijk of er vonken te zien zijn. Als er geen vonk is, kan het zijn dat de bougie defect is en vervangen moet worden.
  2. Controleer of er brandstof in de cilinder komt: Probeer de scooter te starten en verwijder vervolgens de bougie. Als de bougie nat is, betekent dit dat er brandstof in de cilinder komt. Als de bougie droog is, kan dit duiden op een probleem met de carburateur of brandstoftoevoer.
  3. Controleer het membraan: Verwijder de carburateur en controleer het membraan. Als het membraan beschadigd is, kan dit problemen veroorzaken met de brandstof- en luchttoevoer. Vervang het membraan indien nodig.
  4. Controleer de zekeringen: Controleer of de zekeringen in orde zijn en vervang deze indien nodig.
Als je na het uitvoeren van deze stappen het probleem niet hebt kunnen oplossen, is het wellicht verstandig om de scooter naar een vakman te brengen voor verdere diagnose en reparatie.
Oké top dat is duidelijk ik ga ermee aan de slag heel erg bedankt !
 
Back
Top