Aerox start zonder accu

Hierbij de setup samengevat:
Yamaha aerox 2006
70cc malossi sport
21 mm carb
C21

Ik was benieuwd hoezo de scooter zonder accu zou lopen, bij aankoop vermeldde de vorige eigenaar dat alles op de ‘ spoel ‘ loopt, ik ben benieuwd waar dit mee te maken heeft, en de functie hiervan
 
Advertisement - register to remove this

Correctie: yasuni R
Post automatically merged:

Met een vonk en benzine blijft de motor draaien.
Geen accu voor nodig.

Een C21 hoort trouwens niet op een Malossi sport.
Ik begrijp dat die dan gewoon kan werken maar wat zou een mogelijke reden kunnen zijn van de vorige eigenaar dat er geen accu gebruikt werd
 
Een scooter met een accu lijkt me wel een stuk handiger,
en voor die 20 Euro nieuw wat 5 jaar lang mee gaat is de prijs er van wel te doen.
Zo kan je de scooter electrisch starten, klinkt de claxon niet naar gelang van het toerental van de scooter,
weet je zeker dat de knipperlichten correct werken en het remlicht ,
en je kan zelfs de benzinemeter op het dashboard vertrouwen.
 
Er zit momenteel wel een aangesloten accu in, maar er staat maar 9 volt op die accu, als ik die accu vervang zou dan alles wel aangaan bij omdraaien contact
9 volt is te weinig , als je met de scooter hebt gereden en de accu blijft nog steeds op 9 volt dan is het over met die accu.
Er van uitgaande dat de laadstroom goed werkt, dat komt ongeveer rond de 13 volt als je dat meet maar ook dan zal de accu 12 volt moeten blijven aan geven als de motor niet meer draait.
Als je die accu vervangt dan zal het wel goed komen mits de rest ook goed is .
Ik heb zelf goede ervaringen met de gel accus van het merk ´ Nitro´ , die kosten rond de 20 a 25 euro voor 4AH maar gaan jaren lang mee.
 
9 volt is te weinig , als je met de scooter hebt gereden en de accu blijft nog steeds op 9 volt dan is het over met die accu.
Er van uitgaande dat de laadstroom goed werkt, dat komt ongeveer rond de 13 volt als je dat meet maar ook dan zal de accu 12 volt moeten blijven aan geven als de motor niet meer draait.
Als je die accu vervangt dan zal het wel goed komen mits de rest ook goed is .
Oke duidelijk, weet jij misschien wat vorige eigenaar bedoelde met dat hij alles op de spoel heeft aangesloten
 
Oke duidelijk, weet jij misschien wat vorige eigenaar bedoelde met dat hij alles op de spoel heeft aangesloten
Ik denk dat hij bedoelde dat alle elektra werkt via de spoel , er zit wel een vorm van waarheid in.
Ja de knipperlichten en claxon en dashboardverlichting kunnen werken zonder accu via de spoel maar het is te weinig stroom er voor.
Het zou kunnen werken als je vol gas rijd maar de stroom die uit de spoel komt is afhankelijk van het toerental.
Bijvoorbeeld een claxon gebruikt wel wat stroom , dus daarom zal de claxon ook klinken naar het toerental.
Met een accu werken al die onderdelen gewoon goed en dient de spoel voor het opladen van de accu tijdens het rijden,
het is niet gebouwd om die onderdelen te laten werken zonder accu.

Als de vorige eigenaar zegt dat hij het zelf heeft aangesloten op die manier op de spoel zelf,
dan vraag ik me af wat er van de kabelboom is over gebleven aangezien dat standaard al zo zit aangesloten.
 
Ik denk dat hij bedoelde dat alle elektra werkt via de spoel , er zit wel een vorm van waarheid in.
Ja de knipperlichten en claxon en dashboardverlichting kunnen werken zonder accu via de spoel maar het is te weinig stroom er voor.
Het zou kunnen werken als je vol gas rijd maar de stroom die uit de spoel komt is afhankelijk van het toerental.
Bijvoorbeeld een claxon gebruikt wel wat stroom , dus daarom zal de claxon ook klinken naar het toerental.
Met een accu werken al die onderdelen gewoon goed en dient de spoel voor het opladen van de accu tijdens het rijden,
het is niet gebouwd om die onderdelen te laten werken zonder accu.
Oke harstikke bedankt, ik neem aan dat de volgende stap een verse accu plaatsen is om alles te laten werken?
 
Back
Top