te veel toeren op topsnelheid aerox

bigwilco

Well-Known Member
hallo,, ik heb een aerox die een beejt te hard gaat +/- 90 en ik wil hem een beejte begrenzen totdat hij rond de 75 gaat.. nu heb ik:

-gele malossi drukveer
-malossi 2,5 grams rolletjes
-polini vario en originele koppeling

als ik de varioring er in zet dan trekt hij nog wel goed op maar als hij bijna op topsnelheid is dan maakt hij heeeel veel overtoeren... wat kan ik hieraan doen??

ik heb ook al rolletjes van 3,5 gram, 4,3 gram en 5 gram geprobeert:
zelfde probleem...

wie kan me helpen?????

gr.
 
Advertisement - register to remove this

en hoe groot moet ik die prop dan maken in de uitlaat want de doorgang is nu 24 mm ong en ik had er een prop in met een doorgang van 16 mm en toen starte hij niet meer... dus hoe groot moet die prop zijn .. ik heb trouwens een gianelli reverse
 
ja er zitten geen snelle onderdelen op alleen een gianelli reverse die ik er niet vanaf wil halen anders ziet het niet meer uit.. en een andere drukveer en rolletje de rest is niks verandert en het gaat ook niet om het trager maken maar dat ik zoveel toeren maak op hoge snelheiden daar kan je niks aan doen door er snelle onderdelen uit te halen want volgens mij komt dat gewoon door de uitlaat en moet dus de uitlaat aan de voor of achterkant verkleint worden ..
 
je rollen zijn gewoon veel te licht :)
dat is het probleem.. 2.5 gram, daar rijdt een sprinter nog niet eens mee..
ik zou het zoeken rond de 4,5 gram oid..

en niet afgaan op het geluid :)
 
ja ik zeg tog ook dat ik te veel toeren maak en mijn vraag is daarom ook hoe ik hem moet afstellen dat ik minder toeren maak en als ik nog zwaardere rollen doe als 5 gram dan maakt hij op topsnelheid overtoeren en als ik dan even het gas los laat dan komt hij niet meer op toeren en valt hij dus bijna stil.. dus met andere rolletjes kan ik niks meer
 
witte drukveer eens terug zetten misschien..
hoe zien je poulies eruit ?
je v-snaar? hoeveel km daarmee gereden ? miscchien eens vervangen?

om maar eens wat te noemen :)
 
Of een prop in de uitlaat lassen8P 8P 8P 8P 8P 8P 8P 8P 8P 8P 8P 8P 8P 8P 8P 8P 8P 8P

Wat is hier zo gek aan?
standaard zit er ook een prop in hoor

Als je de varioring eruit laat en een prop in de uitlaat last begrens je 'm imo fatsoenlijker dan met zo'n varioring.

Maar als je idd met varioring wilt rijden en die overtoeren op top weg wilt zal een prop weinig zin hebben, maar dit werd volgens mij ook niet echt bedoelt :)
 
Back
Top