Aerox trekt niet

Overbrenging is van variateur tot koppeling zegmaar. Als je de carter kap eraf hebt kun je dus zien of je variateur gewoon draait, je v snaar mee draait, je koppeling mee draait, je koppeling koppelt, en dan zou dus ook je koppelingshuis met je wiel moeten meedraaien
Ik heb twee video's gestuurdt van de project
(Alles draait het is precies als ge goedt kijkte dat de koppeling ergens in de vertanding wordt tegen gehouden en als ge de scooter duwt dan draaidt de koppeling gewoon mee )

Attachments

Het is heel normaal als je de Scooter duwt dat het Koppelingshuis mee draait .
Zou de koppeling aangrijpen, of aangegrepen zit. zou je de Scooter kunnen Starten / aanduwen .
Je zei dat je de V Snaar heb vervangen , is dat wel de juiste Maat ? is deze niet te lang ?

Dus dat vertandings verhaal ,geloof niet dat dat stuk is , kapot is .

Ik heb twee video's gestuurdt van de project
(Alles draait het is precies als ge goedt kijkte dat de koppeling ergens in de vertanding wordt tegen gehouden en als ge de scooter duwt dan draaidt de koppeling gewoon mee )
Wat ik zou doen is even je motorblok op een aantal stenen zetten, zodat je zegmaar een middenstandaard hebt. Dan moet je achterwiel de grond niet aan kunnen raken, en dan even kijken of je wiel wel meedraait.

Het is heel normaal als je de Scooter duwt dat het Koppelingshuis mee draait .
Zou de koppeling aangrijpen, of aangegrepen zit. zou je de Scooter kunnen Starten / aanduwen .
Je zei dat je de V Snaar heb vervangen , is dat wel de juiste Maat ? is deze niet te lang ?

Dus dat vertandings verhaal ,geloof niet dat dat stuk is , kapot is .
De v snaar pas de koppeling werkt en de vario ook de en de overbrenging is goedt
Post automatically merged:

Wat ik zou doen is even je motorblok op een aantal stenen zetten, zodat je zegmaar een middenstandaard hebt. Dan moet je achterwiel de grond niet aan kunnen raken, en dan even kijken of je wiel wel meedraait.
De bandt draaidt niet mee ik geef gas en kan met mijn handt de bel zelfs tegen houden en de binnen poulie draaidt de buitenste niet

Last edited:
Ik heb FF het Filmpje bekeken .
Je Koppeling grijpt niet aan .
Dus haal de Koppeling eens uit elkaar , en bekijk oa de Torqdriver en de Pennen van de torqdriver.
Dus niet alleen De Wingbel er af , maar die Moer 39mm losmaken , Segmenten etc bekijken , Drukveer en Torqdriver
.Maar je zei ik heb de koppeling getest op een andere Scooter , toen was die goed .
Op jou Scooter grijpt de koppeling niet aan , Dan maakt jou Scooter te weinig Toeren om aan te grijpen , moet rond de 7000 RPM zijn.

Tevens Rookt die Scooter als een Malle, smeer je zelf ?

Last edited:
Ik heb FF het Filmpje bekeken .
Je Koppeling grijpt niet aan .
Dus haal de Koppeling eens uit elkaar , en bekijk oa de Torqdriver en de Pennen van de torqdriver.
Dus niet alleen De Wingbel er af , maar die Moer 39mm losmaken , Segmenten etc bekijken , Drukveer en Torqdriver.
En waar kan ik de Torqdriver en de pennen van de Torqdriver en segmenten vinden en hoe kan ik zien of dat nog goedt is ( maar dan moet mijn andere scooter toch ook niet werken als ik die Koppeling er op zet ?)

.Maar je zei ik heb de koppeling getest op een andere Scooter , toen was die goed .
Op jou Scooter grijpt de koppeling niet aan , Dan maakt jou Scooter te weinig Toeren om aan te grijpen , moet rond de 7000 RPM zijn.

Verdiep je eens in de Materie , kijk eens op You-Tube , tik eens in Torqdriver Scooter , Koppeling Scooter etc .

De v snaar pas de koppeling werkt en de vario ook de en de overbrenging is goedt

De bandt draaidt niet mee ik geef gas en kan met mijn handt de bel zelfs tegen houden en de binnen poulie draaidt de buitenste niet
Oke; de band draait niet mee en het koppelingshuis dus ook niet. Is het heel zwaar om je achterband te draaien? Zoja vertanding.
Anders moet je het dus zoeken tussen de koppeling en het koppelings huis. Versleten koppelstukjes misschien?

Verdiep je eens in de Materie , kijk eens op You-Tube , tik eens in Torqdriver Scooter , Koppeling Scooter etc .
Jaa doe dat zelf die heeft geen olie pomp
Oke gaa ik doen
En van die toeren kan ik dat daar ook vinden hoe ik dat hoger kan doen ?

Oke; de band draait niet mee en het koppelingshuis dus ook niet. Is het heel zwaar om je achterband te draaien? Zoja vertanding.
Anders moet je het dus zoeken tussen de koppeling en het koppelings huis. Versleten koppelstukjes misschien?
Nee de achter band laat ik met 2 vingers laten draaien

Jaa doe dat zelf die heeft geen olie pomp
Oke gaa ik doen
En van die toeren kan ik dat daar ook vinden hoe ik dat hoger kan doen ?

Nee de achter band laat ik met 2 vingers laten draaien
Dan is het niet zo moeilijk. Je moet het dus zoeken tussen het koppelingshuis en de koppeling. Draait je koppeling (aan het stuk waar de v-snaar tussen zit) mee met de v-snaar? Zoja, zetten de koppelingselementjes uit? Deze moeten klemmen in je koppelingshuis. Wordt je koppelingshuis heel erg heet? Zijn de elementjes heel erg versleten?

Dan is het niet zo moeilijk. Je moet het dus zoeken tussen het koppelingshuis en de koppeling. Draait je koppeling (aan het stuk waar de v-snaar tussen zit) mee met de v-snaar? Zoja, zetten de koppelingselementjes uit? Deze moeten klemmen in je koppelingshuis. Wordt je koppelingshuis heel erg heet? Zijn de elementjes heel erg versleten?
Oke gaa er morgen naar kijken bedankt voor de reactie

Oke ik heb alles naa gekeken ik ik denk dat ik het probleem heb ge vonden hij wilt niet genoeg toeren maken (hoe kan ik er voor zorgen dat meer toeren maakt ?)

Je moet zorgen dat de Scooter op toeren komt , Toeren gaat maken .
begin eerst met controle van je mengsmering , ik heb het idee dat je veel te vet smeert / mengt, 1 op 40 / 1 op 45.is meestal goed.
kijk naar de sproeier , hoe groot is die ?
Wat is je Set Up .

Je moet zorgen dat de Scooter op toeren komt , Toeren gaat maken .
begin eerst met controle van je mengsmering , ik heb het idee dat je veel te vet smeert / mengt, 1 op 40 / 1 op 45.is meestal goed.
kijk naar de sproeier , hoe groot is die ?
Wat is je Set Up .
Er zit
En sieto plus uitlaat onder
12 delorto caberbretuer
Hoofsproeier 60
Stationair 40
Naast de hoofsproeier zit en 36
Slinder 50cc
Geele trekveren
Geele drukveer
Gewichtjes 3 gram

Last edited:
zou inprincipe genoeg toeren moeten maken , echter de Drukveer vind ik nog al zwaar , zou Malossi wit nemen , zelfde voor de terkveren .
begin eerst eens de Benzine er uit te halen , verse Benzine er in , met goede meng vehouding.

zou inprincipe genoeg toeren moeten maken , echter de Drukveer vind ik nog al zwaar , zou Malossi wit nemen , zelfde voor de terkveren .
begin eerst eens de Benzine er uit te halen , verse Benzine er in , met goede meng vehouding.
Oke de witte drukveer heb ik al liggen maar die witte trekveren niet ik er wel( grijse 1. 65 van 5.500 rmp/ groene 1.7 600rmp /geele 1.8 6.500rmp /blauwe2 /7.000 rmp/ allemaal van polini) welke zouw gij daar uit neemen

Oke de witte drukveer heb ik al liggen maar die witte trekveren niet ik er wel( grijse 1. 65 van 5.500 rmp/ groene 1.7 600rmp /geele 1.8 6.500rmp /blauwe2 /7.000 rmp/ allemaal van polini) welke zouw gij daar uit neemen
Bestel dan gewoon een setje van Malossi zoals @Brute-Force al voorsteld. En nieuwe benzine erin. En die scooter waar je je "overbrenging op hebt getest" is exact dezelfde setup? Anders kun je dat natuurlijk nooit vergelijken met elkaar.

Back