yamaha aerox trekt niet goed,start niet meer!

bigfyter

Well-Known Member
halloo
zoals ik in me vorige topic heb gezegt,,
dat me scooter niet goed optrekt,,
dat ik denk dat het aan de rolletjes licht,,
daar ben ik nog steeds niet over uit
maar nou
ik reed vandaag met me scooter en hij was gewoon koud nou liep ie wel en kwam ie wel op zn topsnelheid nouja iets minder hard,,dat klopt dus al niet
hij liep 85 maar nu 81 ongv.
maarja ik stopte dus want ik ging met vrienden weg op scooter hun hadden zelf scooter,maar
toen begon het gekloot,,
ik wou wegrijden en trok sloom zoals eerder gezegt is.
maar ik kwam dus rustig op snelheid en ik had volgas en blijft ie maar bij 45 km per uur rijden VOL GAS! dat is niet goed dit deed ie ook toen ik byna bij me vrienden was aangekomen, het hele stuk waar ik naar toe moest rijden van huis is 4/5 km ongv
dus zegmaar als me scooter warm word begint ie nu zo te lopen dat ie niet harder wil dan 45 km per uur (dit heeft ie nooit eerder gedaan)
we hebben alles er nieuw ingezet tijdje terug ,zuiger,thermostaat,koppakking,voetpakking nouja alles zeg maar,,
maar alleen de dingen achter de karterkap niet!
maarja ik reed dus verder met 45 km per uur ook 6 km ongv en toen begon ie op een gegeven moment 3 a 2 sec een ssssss geluid te maken uit de uitlaat ,dit deedt ie 1 x ik direct stoppen uit zetten kijken,rook niet naar verbrand dus kon koppaking niet wezen ,,ik weer starten ,verder rijden nog steeds 45 km nouja toen hebben we even stil gestaan en gingen we even naar de winkel iets verder op en toen pakt ie hem weer (niet goed maar hij kwam wel weer naar 81 toe)
maar dat is appart als ie dus koud is zegmaar loopt ie goed en als ie warm word gaat ie zo lopen dit gebeurd in 1 x anders nooit last van gehad, ik rijd er nu ongeveer 2 maanden op!
maarja eenmaal bij de winkel weg reedt ie 81 nog maar wel met sloom optrekken..
toen wouden we naar huis gaan en maakt ie 2 x aan toe ssssss geluid uit de uitlaat,en begon ie weer 45 te rijden vol gas!
toen ben ik maar gestopt en ik deed gas helemaal los en viel gelijk uit??
nu wou die ook niet meer aan,.
wel het geluid dat ie hem bijna pakt maar hij pakt hem dan niet,,toen heeft me vader hem opgehaalt en thuis gezet..
maar wat kan hier nou het probleem van zijn ,dat ie geen benzine krijgt ??
of te warm word,maar waar door:(
OJA BOUGIE IS GOED BRUIN!
hij is nu koud en start nu nog niet?
ik hoop dat jullie iets weten,me vader gaat morgen namelijk naar de carbeteur kijken en achter de karterkap!
mvg jordy

ik heb net even informatie aan paar mensen gevraagt,

en die denken dat de koppakking lichtjes kapot is!

hij lekt namelijk niet maar dat de binnekant iets kapot is en dat ie daarom niet doet!

dit zou dan de 2e x wezen dat de koppaking kapot is,,
maar de 1 e x was het logies ,want ik had hem net gekocht en was de koppaking er uit gebrand en de zuiger van een puch ingedrukt en thermostaat lag er kapot in,, dat hadden die mensen gedaan. dat is dus allemaal vervangen zuiger alles membraam later ook! toen trok ie heel vel op maar nu niet meer dus,,
maar we denken nu dat het de koppaking is?

ik hoop dat jullie het weten,,alles zit er nieuw in behalve dingen achter de karterkap!maar hij start nu niet meer en dat is niet goed dus! de bougie vonkt wel !
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

kun je dit verhaal mischien een HEEL klein beetje inkorten? en mischien een PAAR leestekens links en rechts? Dit is niet te lezen en ga ik zeer zeker ook niet lezen..
 
kun je dit verhaal mischien een HEEL klein beetje inkorten? en mischien een PAAR leestekens links en rechts? Dit is niet te lezen en ga ik zeer zeker ook niet lezen..




nouja dat hoeft al niet meer

we hebben het los gehad,,en cilinder kapot zuiger kapot en stuk zuiger veer in uitlaat en misschien ook in het blok ,

de vario is kapot en dus ff kijken wat we nu gaan doen

:(

ik zou nu even overleggen wat me vader wil en wat we doen!

mvg
 
Last edited:
okee nu wil ik weten als ik warmloper of vastloper heb gehad!

de kickstart doet het nog gewoon en hij maakt een geluid dat ie bijna start!

maar hij start NIET meer!

de cilinder is kapot,zuiger is kapot,zuigerveer is afgeknapt en in blok gekomen warschijnlyk een stukje en er zat een stukje in de uitlaat..

nu wil ik weten wat ik moet vervangen of niet

vol gas reed ie maar 45 .. hij rijd normaal 85

wat is dit?

mvg jordy
 
alsje niet ckr weet of er wat in je blok zit?

ik zeg splitsen,
indd dat geluid dat ie bijna start kan kloppen,
gefeli, je hetb een dikke WARMLOPER te pakken,
dat die net niet wilt starten zoalsjij zegtkomt doordat hy te weinig compressie heeft.
maar als ik jou was zou ik er ook even achteran gaan wat de oorzaak van je warmloper is

controleer even deze punten.

*olie
*kvs
*te arm mengsel



je moet altijd met ckrheid werken,
dus ik zou het blok splitsen en gelijk revisie geven,
het kan indd zijn dat je 45 reed dar je daarvoor al een warmloper hebt gehad,
dat je doordoor te weinig compressie had en niet boven de 45 uitkwam,(bv, zuigerveer vast)

ik hoor het wel.

mvg
 
alsje niet ckr weet of er wat in je blok zit?

ik zeg splitsen,
indd dat geluid dat ie bijna start kan kloppen,
gefeli, je hetb een dikke WARMLOPER te pakken,
dat die net niet wilt starten zoalsjij zegtkomt doordat hy te weinig compressie heeft.
maar als ik jou was zou ik er ook even achteran gaan wat de oorzaak van je warmloper is

controleer even deze punten.

*olie
*kvs
*te arm mengsel



je moet altijd met ckrheid werken,
dus ik zou het blok splitsen en gelijk revisie geven,
het kan indd zijn dat je 45 reed dar je daarvoor al een warmloper hebt gehad,
dat je doordoor te weinig compressie had en niet boven de 45 uitkwam,(bv, zuigerveer vast)

ik hoor het wel.

mvg


ja wij denken ook olie of arm mengsel

maar de zuiger was een hoek uit geknapt en de zuigerveer was afgeknapt,,

de vario bleef warschijnlyk hangen en daardoor is de zuiger warschijnlyk niet verder kunnen gaan ofzo,,

maar ik heb de cilinder en de zuiger en kop er al af,

moet ik nou het blok schoonspoelen? of echt uit elkaar halen

kvs was al weer redelyk goed,,maar toen we de slangen er af haaldenn was het raar,dat de slang zo sloom alle kvs weg liet lopen,,is miss de slang verstopt en dat ie drm te weinig kvs kreeg??

maarr ik heb volgas gereden en toen reedt ie 45 he ik reed zo ongv 3 km,,is hij niet overtouren gejaagt??


de olie zat vol dus daar kan het denk ik niet aan liggen en dat liep ook goed!

maar kvs het liep er op een gegeven moment met een klein pieserig straaltje uit en zat het kvs tankje nog een goede flut in...

maar inderdaad hij had geen goed compressie,nog wel iets

ik hoop dat u weet wat ik moet vervangen , de cilinder was gewoon helemaal beschadigt en de zuiger kapot zuigerveer afgeknapt!

mvg jordy
 
Last edited:
jordy,


je kan ook evt je blok echt goed uitblazen met een compressor.
spoelen lijkt me geen oplossing,

dat de kvs er langzaam uit loopt hoor niet,
dus daar zou ik even naar kijken.

overtoeren kan ik niks overzeggen,dat weet aleen jij omdat jij erop gereden hebt.

mvg
 
okee nu wil ik weten als ik warmloper of vastloper heb gehad!

de kickstart doet het nog gewoon en hij maakt een geluid dat ie bijna start!

maar hij start NIET meer!

de cilinder is kapot,zuiger is kapot,zuigerveer is afgeknapt en in blok gekomen warschijnlyk een stukje en er zat een stukje in de uitlaat..

nu wil ik weten wat ik moet vervangen of niet

vol gas reed ie maar 45 .. hij rijd normaal 85

wat is dit?

mvg jordy



een warmloper IS een vastloper..

en idd , blok zal uit elkaar moeten..

zuigerveren lopen meestal kapot door versleten spul (zuiger/cilinder)
 
een warmloper IS een vastloper..

en idd , blok zal uit elkaar moeten..

zuigerveren lopen meestal kapot door versleten spul (zuiger/cilinder)


mensen bedankt voor informatie ,,

alles zit er nieuw in,,

cilinder,zuiger,pakkingen naaldlager dusja!


morgen de dingen achter de karterkap en dan starten! hopen dat ie het doet!

er zat niks in het blok! schoongespoelt en schoongeblazen met compressor! krukas was gewoon goed !

bedankt voor informatie!

deze kan close!
 
idd , in beide gevallen loopt de zuiger klem , ofwel vast in de cilinder..


schoonblazen is een behoorlijke gok , vaak gaat er wat rommel tussen de lagers zitten of in de oliekanaaltjes oid , en dat blaas je er echt niet uit...

mja , probeer je geluk zou ik zeggen , mja , loopt ie wel kapot kost het je NOG een cilinder en wie weet wat meer ...
 
idd , in beide gevallen loopt de zuiger klem , ofwel vast in de cilinder..


schoonblazen is een behoorlijke gok , vaak gaat er wat rommel tussen de lagers zitten of in de oliekanaaltjes oid , en dat blaas je er echt niet uit...

mja , probeer je geluk zou ik zeggen , mja , loopt ie wel kapot kost het je NOG een cilinder en wie weet wat meer ...



ja dat weten we!

er zaten namelijk stukjes zuigveer in de uitlaat,en er kwam niks uit het blok, nouja hopen dat we geluk hebben:)

maar hoe kan ik merken dat het weer kapot gaat? dat ie weer hetzelfde doet?

maar we hebbe de olie tank afgesloten en ik tank nu mengsmering!

we denken dat ie namelijk niet genoeg olie heeft gekregen!

maar nu stottert ie soms wat als ie stil staat!

ene keer doet ie het wle andere niet,,

we hebben de luchtschroef iets verder gedraait als anderhalf!

we zullen die even wat terug draaien en anders naar de bobine kijken als ie niet los ligt ofzo!,

bougie dop zetten we er ook even nieuw op!

voor de rest loopt ie PRIMA!:d

alles moet ook nog even inrijden natuurlijk:)

mvg
 
Neej idd ik meng liever zelf, ik haal altijd olie van de action en doe 1 volle dop per 2 liter
 
Last edited:
Ohja want Action heeft wel goede olie 8P


haha idd goedkope rommel

en van de action ook

ik heb inderdaad zelf mengsmering ik meng het dus zelf ik heb geen goedkope olie van de action van 3 euro ik heb een pot van iets van 8 euro en dat is wel goede olie!

maar hoe kan het dat mijn scooter stottert,enuitvalt

luchtschroef"?,bobine?,of verdere ontsteking?


als ik gas geef blijft ie wel aan,

alleen als ik stationair wil laten lopen stottert ie en valt ie uit?

waar ligt dit aan.

alles zit er nieuw op zoals jullie al hebben gezien.

behalve van de onsteking dus!

dit was voor dat de cilinder etc er in kwam goed!

ik hoop dat jullie weten

want ik word nu al ene beetje knetter gek van die klote scooter !

alles zit er al zowat nieuw op!

hoop dat jullie tips hebben!
 
Last edited:
dat hoeft niet slecht te zijn , deze olie word niet door action zelf gemaakt natuurlijk en kan zo bij en goeie oliemaatschappij vandaan komen..

er zijn wel meer merken die bagger lijken maar het niet zijn , juist sommige duurdere merken zijn soms ook gewoon slecht..

mengsemering zit bij sommige pompen echt rotzooi in , heb zelfs al meegemaakt dat er gewoon motorolie in gedaan werd :|

zelf mengen is leuk als je een 70cc setupje hebt , voor een std scooter oid zou ik het niet aanraden.
 
dat hoeft niet slecht te zijn , deze olie word niet door action zelf gemaakt natuurlijk en kan zo bij en goeie oliemaatschappij vandaan komen..

er zijn wel meer merken die bagger lijken maar het niet zijn , juist sommige duurdere merken zijn soms ook gewoon slecht..

mengsemering zit bij sommige pompen echt rotzooi in , heb zelfs al meegemaakt dat er gewoon motorolie in gedaan werd :|

zelf mengen is leuk als je een 70cc setupje hebt , voor een std scooter oid zou ik het niet aanraden.


okee maar melf heb jy een antwoord op myn vraag?

ik heb 50 cc en gianelli silence uitlaat, carbeteur 17,5 geloofik de normale,sproeier 88 (zat eerst 94/95 in),5 gram rolletjes 15 x 12,hij rijd 85 ongv. maar ik kan DAT nu niet rijden omdat ik hemnog even goed moet inrijden. maar we hebben het tankje afgesloten(van de olie)
maakt dit veel uit als ik mengsmering zelf doe?

alles zit er nieuw op namelijk.

we hebben de thermostaat er uit gehaalt! dat adviseren heeel veel dealers ons.

wat kan het probleem wezen, bobine kapot wat wij denken. of ontsteking?

lucht staat op 1,5 / 1,4 carbeteur kan niet fout wezen is goed afgesteld dus!

ik hoop dat jij een tip heb..
 
Last edited:
met zo'n setup wou ik niet klooien met mengsmering , de pompjes gaan eigenlijk maar weinig kapot dus het lijkt mij sterk dat het daar aan ligt , meestal zit het olietankje verstopt..

themostaat is juist slecht om eruit te halen , hierdoor word ie namelijk een stuk minder snel warm , daarnaast kan het in de winter zelfs lekke koppakkingen e.d. geven!!

het zit er dan ook niet voor niks in..

verder , kan ontsteking zijn , meestal bobine , de juiste volgorde is bougie , dop ,bobine , stator kun je doormeten , cdi gaan bijna nooit stuk..
 
Back
Top