Aerox 70cc luchtgekoeld trekt niet

nick peters

New Member
Ik heb even geleden een aerox 70cc luchtgekoeld gekocht, ben er al even mee aan het sleutelen zonder al teveel ervaring en krijg hem niet goed rijdend.
Er zit op:

70cc stage 6 mk2 (0.55mm squish)
Yasuni r
Stage 6 spruitstuk
Stage 6 21mm carb
Malossi membraam
Polini power filter (heb nog een polini high flow special box liggen als dat interesant is?)
Stage 6 kopeling met
witte trekveren
Gele drukveer
(Volgensmij) mezoly variateur met 6g rollen
16.5x747 dayco v-snaar

hij loopt stationair maar nogal hoog en klinkt luid uit de luchtfilter, rookt ook redelijkt wat wit uit de uitlaat (zit nu 1:40 in). Maar het grootste probleem is als ik gas geef hapert hij nogal en heeft ie 0 kracht (kan hem zonder rem makelijk tegenhouden). weet niet precies wat ik nogmeer kan veranderen zodat hij meer kracht heeft, heeft iemand tips wat ik zou kunnen proberen?
 
Advertisement - register to remove this

Als hij hapert en rookt is je sproeier te groot
Je kan ff je bougie checken
Of je andere luchtfilter proberen misschien laat die meer lucht door.
 
Stage6 mk2 wat? Pro? RACING?
6 gram rollen, veel te zwaar.
Yasuni R knijpt de zaak.

Al met al een rommeltje.

Hoog stationair kan duiden op een veel te kleine sproeier.
 
Op een mk2 sport pro hoort een C16.
Dus met een Yasuni R beperk je het vermogen flink. De pletrand (squish) is ook veel te krap voor een standaard ontsteking. Zet die eens op 0.75.
 
Ik heb even geleden een aerox 70cc luchtgekoeld gekocht, ben er al even mee aan het sleutelen zonder al teveel ervaring en krijg hem niet goed rijdend.
Er zit op:

70cc stage 6 mk2 (0.55mm squish)
Yasuni r
Stage 6 spruitstuk
Stage 6 21mm carb
Malossi membraam
Polini power filter (heb nog een polini high flow special box liggen als dat interesant is?)
Stage 6 kopeling met
witte trekveren
Gele drukveer
(Volgensmij) mezoly variateur met 6g rollen
16.5x747 dayco v-snaar

hij loopt stationair maar nogal hoog en klinkt luid uit de luchtfilter, rookt ook redelijkt wat wit uit de uitlaat (zit nu 1:40 in). Maar het grootste probleem is als ik gas geef hapert hij nogal en heeft ie 0 kracht (kan hem zonder rem makelijk tegenhouden). weet niet precies wat ik nogmeer kan veranderen zodat hij meer kracht heeft, heeft iemand tips wat ik zou kunnen proberen?
Probleem bij mij was massa, check of al je aarde/grond goed zit en of er geen roet op je bobine en oogjes van aarde zit.
 
Back
Top