Eens met wat verse benzine geprobeerd?start al heel lang niet
Wat krijgt benzine, de carburateur of de cilinder?krijgt benzine
Bougie vonkt maar vonkt hij ook op het juiste tijdstip?- bougie vonkt (net nog bougie en bougiedop vervangen, doet nog steeds niets)
Gemeten of de vinger in het bougiegat methode?- geeft genoeg compressie
Ja, dat kun je dan concluderen.Als die droog blijft, kan ik dan constateren dat er geen benzine in cilinder komt
Kun je ook door de sproeiers heen kijken.Heb sproeiers en buizen schoongeblazen.
Waar heb je weinig verstand van?- te weinig verstand van, hoe kan ik dit bekijken/meten?
Dit is wel heel erg vettig, wie heeft jouw dat geadviseerd?Kheb altijd zelf gemengd met castrol 1:25 verhouding,
Bedoel je hiermee het deel achter de waterpomp?Kijk eens of het spietje nog op de as van het vliegwiel zit zodat het vliegwiel niet verdraait kan zitten.
Ga ik dat morgen checken,Ja, dat kun je dan concluderen.
Na een paar keer kicken zou er meer als een beetje in moeten zitten , haal je benzine slang eens los van de carb en kick nog eens , met een potje onder de slang , komt er dan wel een straaltje benz uit? zo niet is er iets met de aanvoer. filter /kraan / of filter in de tank die aan het kraantje zit.paar keren weer gekicked, weer opengemaakt en toen lag er een beetje benzine in de vlotterbak.
~25000, kmteller heeft niet altijd gedaan.Hoeveel heeft de scooter gelopen
Jaa dankjewel !! Nu nog wel kijken hoe ik die ga meten, want volgens mij heb je daar wel aparte slang voor nodig die in bougiegat past toch? En hoeveel bar moet die dan geven? Tussen 6 en 10?Als je de compressie gaat meten , wel het gas helemaal open draaien tijdens de meting.
Minimaal 6 ja, maar hoop met een relatief jonge zuiger dat je wat hoger zit.Jaa dankjewel !! Nu nog wel kijken hoe ik die ga meten, want volgens mij heb je daar wel aparte slang voor nodig die in bougiegat past toch? En hoeveel bar moet die dan geven? Tussen 6 en 10?
Als het goed is, zit die bij je compressiemeter en indien je zelf iets wilt knutseren van bijvoorbeeld een bougie of iets dergelijks, moet je ook nog een resetbaar terugslagventieltje hebben.Nu nog wel kijken hoe ik die ga meten, want volgens mij heb je daar wel aparte slang voor nodig die in bougiegat past toch?
Gaan we gewoon verder zoeken met z'n alle , maar eerst de compressie uitsluiten. Als je toch je bougie eruit hebt kun je daar ook een slokje benz door het gat laten lopen ( wel mengsmering) bougie monteren , en nog eens kickenMaar goed, als die genoeg compressie heeft dan is het probleem nog steeeds niet gevonden, dan begint het raar te worden, hahaha
Ik denk dat de kickstarter dan weinig tot geen tegendruk geeft, maar nakijken kan geen kwaad.Lijkt een beetje op het probleem wat ik nu ook heb met mijn neo's, Ik zag gister dat mijn keerring eruit was geschoten aan de variokant, misschien die even nakijken?