aerox start niet meer. athena pro70

DDT

Well-Known Member
hallo mensen,

ik heb tijdje terug een aerox gekcoht waar ik nog niet veel plezier van heb gehad. k ben er nou al een tijdje aan bezig maar kan er niet achter komen wat er aant handje is.

eerst mijn setup:
athena pro(sport) 70
c16
17.5
polini vario 4.4 grm
stage 6 koppeling rode drukveer.


het probleem...
toen ik de aerox gekocht had liep hij op top 85 ( koso teller). niet echt hard en hij hield ook in/ stotterde.
na 1 dag ging me cdi kapot. die is vervangen.
alles er af gehaalt. dit is er al gedaan: niewe cdi dus. nieuwe krukas keeringen. verschillende sproeiers geprobeert 82-96. nieuwe bougie. nieuwe bougie dop. getest met andere bobine maakte ook niks uit.

ik heb dus naar mijn zien al echt alles geprobeert. nou probeerde ik vanmiddag even mijn k-star begrenzer en toen hield hij er helemaal mee op. nu geeft hij af en toe nog een plofje uit de uitlaad en that's it. enig idee wat het probleem daar van kan zijN?
en van het slechte draaien? op top ong 80kmh dus en het lijkt of hij enorm inhoud.

op het moment draait hij dus niet. bougie vonkt wel goed. en begrenzer is er al vantussen gehaalt. aarde is ook overal goed.

ik ben eigenlijk ten einde raad... dus mensen met een oplossing voor het probleem dat hij zo slecht draaide graag!! over het niet starten... dat lijkt me niet zo'n probleem kan cdio of ontsteking zijn toch?
ik ben er 99,999999% zeker van dat hij nergens valse lucht trekt.

nu ratelt het btw ook bij de vario erger als ander... maar dat kan mijn kickstart ronsel zijn toch in die richting?

ik hoop dat iemand mij kan helpen...|(|(

gr DDT8)
 
Advertisement - register to remove this

alles kan.

als je cdi stuk is zal die ook niet vonken.

en haal gewoon je carterkap er af dan zie je dat ook wel.

membraam nog goed?

lucht afstelling?
 
ja membraam is nog inorde... staat wel minimaal open maar dat kan niet de oorzaak zijn toch?

lucht staat op 1.5 -2 daar liep die ong et beste op
 
membraam moet dicht staan.

ik heb zelf ook het probleem waardoor er allemaal mengsel word terug geblazen door de overdruk die in het carter ontstaat als de zuiger naar benede gaat. dus word een deel terug geblazen en een deel naar de spoelpoorten, maar alles moet er heen.

dus even nieuwe membraam kleppen er op. en daarna weer verder gaan ;)

vooral met 70cc krijg je aardig wat compressie.
 
ja membraam is nog inorde... staat wel minimaal open maar dat kan niet de oorzaak zijn toch?

lucht staat op 1.5 -2 daar liep die ong et beste op

Kan HEEL veel uitmaken.
Bij mij maakte het het verschil tussen 50 en 80 km / u.
T viel me vooral op toen ik eens mn scoot startte zonder luchtfilter en zag dat mn carb mijn 2e uitlaat was geworden ;)
 
vanmiddag even de originele plaatjes terug gestoken die wel helemaal afsluiten... maar nog geen beweging inte krijgen.

vrijdag ga ik andere ontsteking steken, want het enige wat hij nou doet af en toe is een plof geven.... en verder niks terwijl hij wel vonkt.

verder denkt iedereen dat het aan die membraam klepjes lig?

gr
 
Neuh, lijkt me stug zelfs. Is je koppakking nog wel goed? Overigens voor dat stotteren, je massa kan wel overal goed zijn, maar het kan alsnog te weinig zijn. Extra massa draad aanleggen wil vaak helpen.
 
dr lig een extra massa draad vanaf me waterpompdeksel naar me frame, dus dat lijkt me goed...

als het nien aan de ontsteking ligt dan kijk ik naar de koppakking..


zou het kunne komen door een zuiger die te versleten is? hij ziet er nog wel redelijk uit...
 
Dat lijkt me niet, je waterpomp deksel is van alu, das dus niet echt massa. Ik doe altijd een massa draad onder een moertje waar de cilinder mee vast zit, ben je er zeker van dat het goed is.
 
even een soort van update....

cilinder er af gehad, want te weinig compressie. die was naar zn galamise gelukkig niks aan men cil. men naaldlager was helemaal aan gruzelementen, want er staat teveel speling op men krukas dus dat moet ik allemaal nieuw bestellen.

even een paar vraagjes.... weet iemand wat voor zuiger er in een athena 70 sport moet... met plattekop of met een bol kopje?

en is er ergens info te vinden over krukas, want ik twijfel tussen krukas met volle wangen of halve wangen.. 1 met halve wangen komt er nu uit. maar is het beter om de carterdruk te verhogen door een krukas met volle wangen te steken.. zo ja waarom? zo nee waarom?

hoop dat er iemadn antwoord weet.

gr
 
Back
Top