Hallo,
Een kameraad van me heeft een Aerox maar is er vorige week, na stationair ineens iets hoger beginnen te lopen, er plotseling mee gestopt.
Er bleek geen compressie meer te zijn en het hele blok is er onder weggehaald om vervolgens te constateren dat de keerring er aan de carterzijde uit lag en de krukaslagers niet fris meer waren.
Vervolgens de keerringen, krukaslagers, zuiger, zuigerveren, bougie
en verschillende pakkingen vervangen.
Het blokje loopt weer netjes, maar zodra je het gas open draait komt de scooter niet van z'n plek.
Alles is verder gemonteerd zoals het was en verder zijn alle onderdelen gebruikt waarop de scooter ook op gereden heeft.
Inmiddels zijn er al wat dingen 'vervangen' om te weten of hierdoor iets verbeterde zoals v-snaar , koppeling en rolletjes geprobeerd maar niets mocht helpen.
Het afstellen van de luchtstelschroef op de carb. is ook geprobeerd maar hierdoor wordt het probleem niet opgelost.
De startmotor (inclusief tandwielen) is niet aanwezig op de scooter en ook de choke niet, maar zonder beiden heeft de scooter dus ook gereden.
T.p.v. de carb is de choke afgedopt.
De scooter rijd op benzine met zelf toegevoegde olie.
De oliepomp is niet gemonteerd, het luchtfilter is nog de originele.
De gehele setup weet ik niet exact uit m'n hoofd maar is ongeveer:
- Stage 6 cilinder (50 snel)
- Yasuni uitlaat
- Grotere carb
- Gele drukveer
- C4 krukaslagers en keerringen
-
(de rest volgt z.s.m.)
Eerst zaten we te denken aan de overbrenging, maar denken nu toch meer aan valse lucht (te weinig toeren).
Heeft er hier iemand ideëen/suggesties of tips waarmee we tot de oplossing kunnen komen?
Alvast bedankt!