Aerox komt niet op toeren

Ik heb een Aerox 2 takt maar deze wil niet hoog in de toeren.
Dus wanneer ik hem probeer te starten, duurt het wel even voor die start. (met elektrische start)
En wanneer hij gestart is moet ik bijna de hele tijd volle gas geven of hij valt uit.
Hij komt ook niet op toeren blijft in een redelijk laag toerental.
Bougie is nieuw, membraan, spruitstuk, luchtfilter (is een originele namaak) en alle pakkingen ook.
Carbu is helemaal proper gemaakt en heb alle oude benzine eruit gehaald en nieuwe in gedaan met olie (2%).
Zit een 72 sproeier in.
Als hij draait en ik geef vol gas en ik dan wat speel met de luchtschroef veranderd er ook el wat maar blijft in lage toeren.
Weet iemand wat er mis is?
 
Advertisement - register to remove this

Yamaha Aerox horizontaal watergekoeld blok van het jaar 1998 (2 takt).
Er zit een nieuwe TNT cilinder en zuiger op, membraan, inlaat, waterpomp is ook gereviseerd en krukas seals zien er redelijk nieuw uit.
Staat een standaard luchtfilter op met een dellorto 12mm carburateur daar zit een 72 sproeier in. Gasnaald staat denk ik als je van boven naar beneden telt op het 3e standje.
Post automatically merged:

Valse lucht zou het niet mogen zijn normaal gezien want zijn allemaal nieuwe dichtingen. Carbu heb ik uiteraard ook al proper gemaakt.
 
Ook nieuwe afdichtingen kunnen lekken/scheef zitten/ wat vuil tussen zitten o.i.d.,

Ik zou gewoon alles los gooien, goed bekijken membraan, pakkingen, carburateur..

Als dat niks doet misschien toch je cilinder/zuiger/pakkingen bekijken.

Vario koppeling heb je inmiddels alles goed zitten? Geen weerstand dus?
 
Als je nieuwe voetpakking steekt of eender welke 'papier' pakking moet je deze dan insmeren met wat olie ?? heb dat eens een paar mensen zien doen...
En ja koppeling is in orde motor draait vrij soepel. Ook als hij dan draait hoor ik geen vreemde geluiden.
Ik zal ook eens kijken naar de stationair sproeier maar normaal is deze gewoon vrij aangezien ik na de carbclean de oude benzine heb uitgedaan.
Sproeier 72 is deze te hoog of laag ?? voor een 12mm carbu en standaard 50cc
 
Als je nieuwe voetpakking steekt of eender welke 'papier' pakking moet je deze dan insmeren met wat olie ?? heb dat eens een paar mensen zien doen...
En ja koppeling is in orde motor draait vrij soepel. Ook als hij dan draait hoor ik geen vreemde geluiden.
Ik zal ook eens kijken naar de stationair sproeier maar normaal is deze gewoon vrij aangezien ik na de carbclean de oude benzine heb uitgedaan.
Sproeier 72 is deze te hoog of laag ?? voor een 12mm carbu en standaard 50cc
ja pakking kan je invetten met wat 2t olie. dan blijft die wat langer soepel.
er kan altijd weer een vuiltje in de sproeier komen, dus maak hem maar gewoon nog een keer schoon.
sproeier 72 lijkt me redelijk
 
Als je nieuwe voetpakking steekt of eender welke 'papier' pakking moet je deze dan insmeren met wat olie ?? heb dat eens een paar mensen zien doen...
En ja koppeling is in orde motor draait vrij soepel. Ook als hij dan draait hoor ik geen vreemde geluiden.
Ik zal ook eens kijken naar de stationair sproeier maar normaal is deze gewoon vrij aangezien ik na de carbclean de oude benzine heb uitgedaan.
Sproeier 72 is deze te hoog of laag ?? voor een 12mm carbu en standaard 50cc
sproeier 72 is prima, als hij ontgrenst is. volgens mij zat er in een begrensde rox 66? dus lijkt me niet absurd hoog
 
Oke, ik heb er vandaag eens naar gekeken en bleek dus dat de zuiger er omgekeerd in zat ... De pijl wees naar de inlaat i.p.v. de uitlaat.
Ik heb hem zo gekocht gehad zou niet weten wie dat zo in elkaar steekt er zat ook maar 1 van de 2 cyrclips in...
Nu heb ik dit allemaal in orde gebracht en hij startte direct liep redelijk goed. Maar ik denk dat hij ergens valse lucht trekt in heb al aan het membraan, voetpakking, luchtfilter eens geprobeerd met brakeclean te spuiten of hij dan veranderd van stationair. Geen een van allen veranderd iets...
Maar wanneer ik gas geef en los laat blijft hij soms hoog in de toeren hangen en gaat heel lichtjes terug maar echt heel traag en dan als hij stationair loopt lijkt het alsof hij verzuipt.
Dus soms blijft hij in hoge toeren hangen en stationair verzuipt die. 'Zo lijkt het, ben geen expert :) '
Iemand enig idee wat dit kan zijn??
 
keerringen achter vario en vliegwiel ook dicht ? En heeft die prutser er wel nieuwe in gedaan? Je mag best wel van geluk spreken dat je pistonpen is blijven zitten , met 1 clip , heeft je een hoop schade bespaard
 
Ja ik weet het dat ik geluk heb gehad.
Ik heb nieuwe keerringen liggen ga die er vandaag in doen maar hoe kan je dat het beste doen ? En langs de ontstekings kant moet je heel je ontsteking dan niet opnieuw afstellen ?
 
Je kan het vliegwiel maar op 1 manier op de krukas zetten , daarvoor is die spie , en om het verdraaien op de as ,van het vliegwiel , tegen te gaan .
de pickup zit met twee boutjes op het carter , en kan ook niet verkeerd gemonteerd worden
 
Dat kan . Maar zoals al gezegd , let er bij montage op dat de spie goed in de as , en vliegwiel zit.
Als je je eigen niet vertrouwt ermee , neem dan van elke stap een foto . En waarschijnlijk heb je een vliegwiel trekker , en vario blokkeer sleutel nodig. Om alles los te maken
 
Back
Top