Aerox komt niet van z'n plek

BlackN

Well-Known Member
Hallo,


Een kameraad van me heeft een Aerox maar is er vorige week, na stationair ineens iets hoger beginnen te lopen, er plotseling mee gestopt.

Er bleek geen compressie meer te zijn en het hele blok is er onder weggehaald om vervolgens te constateren dat de keerring er aan de carterzijde uit lag en de krukaslagers niet fris meer waren.
Vervolgens de keerringen, krukaslagers, zuiger, zuigerveren, bougie
en verschillende pakkingen vervangen.

Het blokje loopt weer netjes, maar zodra je het gas open draait komt de scooter niet van z'n plek.

Alles is verder gemonteerd zoals het was en verder zijn alle onderdelen gebruikt waarop de scooter ook op gereden heeft.
Inmiddels zijn er al wat dingen 'vervangen' om te weten of hierdoor iets verbeterde zoals v-snaar , koppeling en rolletjes geprobeerd maar niets mocht helpen.

Het afstellen van de luchtstelschroef op de carb. is ook geprobeerd maar hierdoor wordt het probleem niet opgelost.

De startmotor (inclusief tandwielen) is niet aanwezig op de scooter en ook de choke niet, maar zonder beiden heeft de scooter dus ook gereden.
T.p.v. de carb is de choke afgedopt.

De scooter rijd op benzine met zelf toegevoegde olie.
De oliepomp is niet gemonteerd, het luchtfilter is nog de originele.

De gehele setup weet ik niet exact uit m'n hoofd maar is ongeveer:

- Stage 6 cilinder (50 snel)
- Yasuni uitlaat
- Grotere carb
- Gele drukveer
- C4 krukaslagers en keerringen
-
(de rest volgt z.s.m.)


Eerst zaten we te denken aan de overbrenging, maar denken nu toch meer aan valse lucht (te weinig toeren).

Heeft er hier iemand ideëen/suggesties of tips waarmee we tot de oplossing kunnen komen?

Alvast bedankt!
 
Advertisement - register to remove this

Hoezo uitgeshimt?

De vario is gewoon terug gemonteerd zoals deze gemonteerd was, heb een streep op de half poelies gezet en de v snaar ligt goed onderin.

Maar met uitshimmen bedoel je toch een ring tussen glijbus en half poelie?
Aan de kant van de carterkap?
 
ik zou eerst ns kijken naar je bougie als je telkens test met een andere sproeier.
kleur moet koffiebruin zijn. als deze goed is pas verder gaan met je rollen, en koppeling

k zou voor je rollen eens proberen met 4 gram en blauwe malossi trekveren en een gele drukveer.
 
Vandaag sproeier 90 gemonteerd en met 3,5 gram rollen een stuk beter resultaat. Ook nog andere, slappere, trekveren gemonteerd.

Hoe kan ik de trekveren meten, qua dikte/breedte? kom dan uit op iets van 1 cm ofzo?

De scooter trekt nu bijna ineen x door naar de top maar tot de 50 km/h presteert die nog iets minder, daarna is het perfect!
Een top van rond de 100 km/h op geijkte fietsenteller.

Bedankt voor de hulp!
 
Back
Top