yamaha aerox komt niet op toeren

zinokalle

New Member
hallo allemaal,
ik heb een probleem met mijn aerox 2 takt uit 2007 waar ik niet uit kom.
Scooter heeft een hele erge dip vanuit stilstand tot ongeveer 30km/uur. Lijkt net of dat de motor niet op toeren komt. Vanaf de 30km/uur trekt hij in één lijn door naar zijn top.

Set up is als volgt:

Dellorto 17,5 mm phva carburateur
Sproeier 88
Dr 50cc cilinder
Bougie ngk 8hs
Malossi multi var met 4.1 gram rollen
Pollini v-snaar uit pollini high speed vario set
Stage 6 verstelbare koppeling met oranje trekveren en motorforce racing koppelingshuis.
Mallossi witte drukveer
Ontgrenste yasuni r , twee proppen zijn eruit.
Originele luchtfilter met tuit.
Luchtschroef 1,5 slag open
Koffie bruine bougie kleur

Heb al van alles geprobeerd zoals zwaardere rollen, lichtere rollen, witte trekveren, gele drukveer etc.
Wat zou de oorzaak kunnen zijn? Dacht zelf dat misschien de v-snaar niet laag genoeg komt maar weet niet of dat dit een oorzaak kan zijn.
Elektrische start componenten zitten er gewoon in en hij start bij de eerste aanraking van de knop.
Wie oh wie kan hier iets zinnigs over zeggen?

Grtz

Advertisement - register to remove this

Probleem opgelost!!! Hij rijd nu met 3,6 gram rollen, gele druk veer en rode stage 6 trekveren twee slagen ingedraaid. Trekt nu mooi in één keer door. Koppeling is wel wat warm maar zodra ik deze losser zet trekt hij niet meer zo mooi. Dank jullie wel voor het mee denken en jullie input !!!

Grtz.

De combinatie van de veren en rollen is afwijkend te noemen. Ik zie op de beelden dat het geen originele poelies zijn. Wellicht zit daarin het probleem. Een gare spiebaan kan ook voor een optrek probleem zorgen.

De combinatie van de veren en rollen is afwijkend te noemen. Ik zie op de beelden dat het geen originele poelies zijn. Wellicht zit daarin het probleem. Een gare spiebaan kan ook voor een optrek probleem zorgen.
Met de spiebaan bedoel je toch het gedeelte achter de koppeling? Hier vielen wel twee "boutjes" uit tijdens demontage maar deze heb ik terug kunnen plaatsen en zitten nu geborgd door de huls waar de drukveer op komt. Ik kan deze poelie wel gewoon ingrijpen en hij komt ook gewoon weer in positie. Maar goed, scooter trekt nu fatsoenlijk op misschien nog een beetje fine tuning met het gewicht van de rollen.

Back