Aerox, geen varioring, met leovinci ZX toch maar 75

Michael_

Well-Known Member
Heey,

Ik heb een Yamaha Aerox, bouwjaar 2006. De varioring is eruit. Ik had gevraagt een Leovinci ZX terugloop uitlaat erop te laten zetten. En deze uitlaat te ontgrenzen. Nu vertelde ze me dat ze der stellingen eruit hebben gehaald. Maar toch loopt die maar 75/78 op mijn scooterteller, klopt dit? Of is die eigenlijk helemaal niet ontgrensd of afgesteld?
 
Advertisement - register to remove this

Maar het is geen verschil met mijn standaard uitlaat. Toen ik de standaard uitlaat had en de varioring eruit had ging ik ook al 75 op MIJN teller. Dus inprincipe is het niet eens 75.
 
Ik zou het bijgod niet weten, ze hebben me verteld dat alle stellingen eruit zijn. De uitlaat erop is gezet, et Finito. Ik kan amper een fietsband plakken dus zoiets ken k al helemaal niet.
 
Tja, klik eens op de search en typ "afstellen" oid.
Verder zul je ook niet meer halen dan 75 met een originele vario, je zult dan eerst een power1, malossi oid erop moeten pleuren.
 
dat gaat niet om de vario , een andere vario heeft nagenoeg geen invloed op de snelheid.

de std vario kan in principe net zo snel gaan.

mischien is de boel wel niet goed afgesteld.

75 op de teller met een std uitlaat is vrij normaal , met een andere uitlaat zou dat wel wat sneller moeten zijn in dit geval ,maar zoals gezegd is een ZX ook geen superuitlaat , dus 5 a 10 km sneller vindt ik vrij normaal.

ook gezien het feit dat je met een andere uitlaat meer toeren moet maken moet dus de afstelling goed zijn.
 
Mja, in principe hoor je wel meer vermogen te krijgen, maar maakt hij niet te veel of te weinig toeren?

@Melf, tja misschien wel, maar dat is mij nooit gelukt, en geloof me, ik heb heel wat verschillende rollen versleten.. tot ik een power1 vario kocht, en hij liep meteen 10km/h harder + behoorlijk wat meer vermogen.
 
Standaard vario is imo ook wat moeilijker afstellen.
Verder kan het goed dat je met een 'race'vario iets op top wint, maar of die kleine 5km dat waard is :p

@TS ik denk gewoon dat je scooter niet goed is afgesteld.
Is dit door een bekende gedaan of door een scooterdealer.
Gewoon mee terug gaan in beide gevallen :)
 
Back
Top