Aerox varioring eruit geen verschil

Status
Not open for further replies.

Ndb10

New Member
Hallo, ik heb een aerox 2takt 2007 hij is helemaal standaard op 2 dingen na. De prop is uit de std uitlaat en er zit snelgas op. Hij loopt 55+- gister heb ik de vario ring eruit gehaald maar merk gek genoeg 0,0 verschil. Ik neem dat aan dat in een aerox een ontgrensde cdi zit? Anders zou hij ook geen 55 lopen denk ik. Wat kan zit zijn?

Mvg.
 
Advertisement - register to remove this

Waarom "snelgas" op een std Aerox ??
Gaat die dan harder? No way
Snelgas kan nuttig zijn bij grotere carburateurs. Ik vermoed dat jou Aerox nu begrenst loopt juist door het snelgas ;)

Prop eruit ± 7km/u sneller.
Vario ontgrenzen ±5km/u meer snelheid.
Die std Aerox zou hiermee ± 12/u sneller kunnen...

Aerox CDI v/a 2003 zijn niet meer begrenst.
 
Waarom "snelgas" op een std Aerox ??
Gaat die dan harder? No way
Snelgas kan nuttig zijn bij grotere carburateurs. Ik vermoed dat jou Aerox nu begrenst loopt juist door het snelgas ;)

Prop eruit ± 7km/u sneller.
Vario ontgrenzen ±5km/u meer snelheid.
Die std Aerox zou hiermee ± 12/u sneller kunnen...

Aerox CDI v/a 2003 zijn niet meer begrenst.

snelgas is alleen dat je de gashendel minder ver hoeft te draaien , daar kan het niet aan liggen toch?
 
snelgas is alleen dat je de gashendel minder ver hoeft te draaien , daar kan het niet aan liggen toch?
Maar vrij nutteloos op een std 12.5 carburateur met een gewone gaschuif die niet verder dan normaal open gaat.

Of je vraag over de 0,0 snelheidswinst ook zeker het gevolg daarvan is weet ik niet tenzij dat snelgas overbodig blijkt.
In mijn ogen wel...
 
Ja dat snelgas kan dan wel overbodig zijn (zat er ook gewoon zo op toen ik hem kocht, zelf niet voor gekozen) maar enig idee waarom mijn aerox niet sneller loopt zonder vario ring?
 
Ja dat snelgas kan dan wel overbodig zijn
Dat snelgas zou een overkill kunnen zijn en gewoon je gas begrenzen.

Zou zowiezo al harder moeten lopen zonder prop. Check o.a of die vario niet uitgesleten is en hoe lang zit die de V snaar er bijv al in?
Je zou kunnen kijken wat die doet met grotere sproeier vanwege de prop. Meer toeren—> lichter in rollen misschien?

Wat is de staat van die Aerox km stand etc...
 
Ja zonder prop is hij sneller gaan lopen, alleen de vario maakt geen verschil , bougie is koffie bruin of moet ik de sproeier dan alsnog aanpassen? Vsnaar ziet er ook nog netjes uit

Kmstand: 7514
 
Prop eruit grotere sproeier zowiezo aan te raden.
Ik zie vanuit hier niet waarop jouw Aerox nog verder begrenst zou zijn. Km stand is netjes, dan zou ik 'm wat gaan proberen af te stellen. Maarja betere spullen erop bijv ontgrenste Sito+ uitlaat icm snellere vario gaat mijn voorkeur naar uit.
Is maar wat jij wilt... persoonlijk vind ik een nagenoeg std Minarelli horizontaal de moeite niet eens af te gaan stellen :)
 
Prop eruit grotere sproeier zowiezo aan te raden.
Ik zie vanuit hier niet waarop jouw Aerox nog verder begrenst zou zijn. Km stand is netjes, dan zou ik 'm wat gaan proberen af te stellen. Maarja betere spullen erop bijv ontgrenste Sito+ uitlaat icm snellere vario gaat mijn voorkeur naar uit.
Is maar wat jij wilt... persoonlijk vind ik een nagenoeg std Minarelli horizontaal de moeite niet eens af te gaan stellen :)

Prop is er inderdaad al uit, en ik begrijp u dat ben ik ook van plan allemaal maar heb hem nog niet zo heel lang, maar vind het alleen raar dat de vario ring geen verschil maakt.....
 
Kan ook nog zijn dat het verschil zonder ring toch minimaal is en je er dus nauwelijks iets van merkt.
Zonder variobegrenzing is slechts wat snelheidswinst en geen vermogenswinst
 
Kan ook nog zijn dat het verschil zonder ring toch minimaal is en je er dus nauwelijks iets van merkt.
Zonder variobegrenzing is slechts wat snelheidswinst en geen vermogenswinst
Ja ik hoor iedereen altijd zeggen 5/10 kmpu harder ( het word ook omschreven als de makkelijke manier van een scooter opvoeren ) bedankt voor de reacties in ieder geval .
 
Waarom "snelgas" op een std Aerox ??
Gaat die dan harder? No way
Snelgas kan nuttig zijn bij grotere carburateurs. Ik vermoed dat jou Aerox nu begrenst loopt juist door het snelgas ;)

Prop eruit ± 7km/u sneller.
Vario ontgrenzen ±5km/u meer snelheid.
Die std Aerox zou hiermee ± 12/u sneller kunnen...

Aerox CDI v/a 2003 zijn niet meer begrenst.

Maar mijn ervaring met de Aerox is het volgende:
begrenst: rond de 50 op de teller
varioring eruit: 60/65 op de teller
varioring + prop eruit: 80 op de teller
varioring eruit en snelle pijp eronder: 90-ish op de teller.

Op de standaard cilinder.

Die dingen zijn best vlot, als je met de varioring en prop eruit maar 15kmh sneller gaat dan is er iets mis met je afstelling of de conditie van de motor.
 
Maar mijn ervaring met de Aerox is het volgende:
begrenst: rond de 50 op de teller
varioring eruit: 60/65 op de teller
varioring + prop eruit: 80 op de teller
varioring eruit en snelle pijp eronder: 90-ish op de teller.

Op de standaard cilinder.

Die dingen zijn best vlot, als je met de varioring en prop eruit maar 15kmh sneller gaat dan is er iets mis met je afstelling of de conditie van de motor.
Ja de afstelling van wat? Ik heb alles gelaten zoals het was met vario ring..
 
Ja de afstelling van wat? Ik heb alles gelaten zoals het was met vario ring..

Afstelling van de carburateur, gewicht van de rolletjes in de vario etc.


Als je de prop uit de uitlaat haalt moet je een grotere sproeier installeren. Een maatje of 10 groter is niet gek. Ik gok dat de rolletjes nog wel in orde zullen zijn als je er een snelle pijp onder gezet hebt, maar dat is allemaal heel moeilijk te beoordelen op afstand.

Als je afstelling helemaal prima is en de scooter gaat nog maar 60, dan is er ergens echt iets niet goed. Cilinder versleten ofzo, misschien v-snaar versleten alhoewel me dat sterk lijkt bij die kilometerstand.
 
Afstelling van de carburateur, gewicht van de rolletjes in de vario etc.


Als je de prop uit de uitlaat haalt moet je een grotere sproeier installeren. Een maatje of 10 groter is niet gek. Ik gok dat de rolletjes nog wel in orde zullen zijn als je er een snelle pijp onder gezet hebt, maar dat is allemaal heel moeilijk te beoordelen op afstand.

Als je afstelling helemaal prima is en de scooter gaat nog maar 60, dan is er ergens echt iets niet goed. Cilinder versleten ofzo, misschien v-snaar versleten alhoewel me dat sterk lijkt bij die kilometerstand.
Ja kijk de prop was al uit de uitlaat en toen liep hij 58+- en toen ik de vario ring eruit had merkte ik geen verschil, kan dat komen door dat de sproeier dan te klein is? Want alles is voor de rest gewoon het zelfde gebleven
 
Het zou kunnen komen doordat de sproeier te klein is. Ik zal sowieso bij het verwijderen van de prop een grotere sproeier installeren.
Kijk ook eens naar de staat van de v-snaar en de rolletjes, misschien gaat daar ergens wat fout.

Het is heel moeilijk om op afstand te zeggen wat er mis zou kunnen zijn, als de vario in orde is, de uitlaat niet verstopt en de carburateur correct afgesteld en hij gaat nog maar 60 dan begin ik toch te gokken op een versleten cilinder. Ik zou een versleten cilinder bij die kilometerstand een beetje gek vinden gezien die standaard Yamaha cilinders van best stevige kwaliteit zijn, maar misschien is een vorige eigenaar (heeft ie een vorige eigenaar gehad?) er niet zo zuinig mee omgegaan en heeft ie een keer zonder olie of veel te arm gelopen.
 
Het zou kunnen komen doordat de sproeier te klein is. Ik zal sowieso bij het verwijderen van de prop een grotere sproeier installeren.
Kijk ook eens naar de staat van de v-snaar en de rolletjes, misschien gaat daar ergens wat fout.

Het is heel moeilijk om op afstand te zeggen wat er mis zou kunnen zijn, als de vario in orde is, de uitlaat niet verstopt en de carburateur correct afgesteld en hij gaat nog maar 60 dan begin ik toch te gokken op een versleten cilinder. Ik zou een versleten cilinder bij die kilometerstand een beetje gek vinden gezien die standaard Yamaha cilinders van best stevige kwaliteit zijn, maar misschien is een vorige eigenaar (heeft ie een vorige eigenaar gehad?) er niet zo zuinig mee omgegaan en heeft ie een keer zonder olie of veel te arm gelopen.
Dank voor de reacties, weet je zo welke sproeierset ik moet halen? Welke carb zit er in een aerox 2007?
 
Dat verschilt nogal een beetje, ik weet niet precies welke in jou 2007 zit maar ik ben er vrij zeker van dat je Dell'orto groot sproeiers moet kopen.

Je kan je oude sproeier er eens uithalen en kijken of ie er zo uit ziet:

94500_9.jpg

64131.jpg
 
Ja dat snelgas kan dan wel overbodig zijn (zat er ook gewoon zo op toen ik hem kocht, zelf niet voor gekozen) maar enig idee waarom mijn aerox niet sneller loopt zonder vario ring?
Heb zelf een mbk nitro 50cc ook van yamaha en als ik als de vario ringen eruit haal gaat hij 108 heb een technigas met de prop eruit en heb ook speedgas. Trekt zeer snel op
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top