Aerox varioring eruit geen verschil

Status
Not open for further replies.

Ndb10

New Member
Hallo, ik heb een aerox 2takt 2007 hij is helemaal standaard op 2 dingen na. De prop is uit de std uitlaat en er zit snelgas op. Hij loopt 55+- gister heb ik de vario ring eruit gehaald maar merk gek genoeg 0,0 verschil. Ik neem dat aan dat in een aerox een ontgrensde cdi zit? Anders zou hij ook geen 55 lopen denk ik. Wat kan zit zijn?

Mvg.
 
Advertisement - register to remove this

Dat snelgas zou een overkill kunnen zijn en gewoon je gas begrenzen.

Zou zowiezo al harder moeten lopen zonder prop. Check o.a of die vario niet uitgesleten is en hoe lang zit die de V snaar er bijv al in?
Je zou kunnen kijken wat die doet met grotere sproeier vanwege de prop. Meer toeren—> lichter in rollen misschien?

Wat is de staat van die Aerox km stand etc...
Waar heb jij het in godsnaam over... snelgas overkill. Ik hoop dat je nog veel mag leren van dit forum.
 
Vond het ook al een raar verhaal. Zolang de gasschuif maar open gaat is het toch goed? Waarom zou dat met snelgas dan niet gaan omdat je een kleine carb hebt?
Dat gaat perfect alleen je slag is dan kleiner, vind het echt jammer dat dit soort jochies andere mensen zitten te misinformeren terwijl er genoeg mensen zijn op dit forum die hem wel goed kunnen helpen.

maargoed, elke lompe boer had zich wel kunnen bedenken dat een ontgrensde setup ook meer benzine en lucht vraagt....
 
Dat gaat perfect alleen je slag is dan kleiner, vind het echt jammer dat dit soort jochies andere mensen zitten te misinformeren terwijl er genoeg mensen zijn op dit forum die hem wel goed kunnen helpen.

maargoed, elke lompe boer had zich wel kunnen bedenken dat een ontgrensde setup ook meer benzine en lucht vraagt....

Het zou je sieren als je ook gewoon ziet dat degene oprecht wel de topicstarter probeert te helpen, en het zo wegzetten van mensen die helpen is naar mijn mening niet oke. Zelf zou ik gewoon even uitleggen wat snelgas nou echt doet, zodat iedereen er wat van leert en andere mensen in hun waarde laten.

(snelgas zorgt dus voor een grotere radius (groter rondje waar je draad van je gas over gaat bij de gashendel) waardoor je met dezelfde slag als normaal gas je gasschuif verder open gaat. Dit heeft geen enkel effect op je vermogen, alleen maar op de snelheid/gemak waarmee je de gasschuif volledig opent)

Maar topic gaat wat mij betreft dicht, gezien er weinig nuttigs aan het probleem van de topicstarter werd toegevoegd...
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top