Gaskabel begrenzer?Hallo iedereen,
Ik heb een Aerox uit 2005 met volgende setup:
Malossi sport 70cc
Leovince touring uitlaat (geen prop)
17,5mm carb (sproeier 92)
Standaard luchtfilter (begrenzing eruit)
5gr rollen
Witte Malossi drukveer
Vario en koppeling zijn standaard
Het probleem is dat hij niet harder gaat dan zo'n 85 kmh teller. Hij haalt en behoudt de 85 kmh met vol gas en 3/4 gas. Lijkt net alsof er soort begrenzer in zit. Wat is probleem denken jullie?
Nee dat denk ik niet, hoor wel geluidsverschil namelijk en voel dat ik de kabel verder aantrek.Gaskabel begrenzer?
Zou daar weer eens naar kijken. Had met mij Std 50cc sproeier 88. Was met een 12mm carb en bougie koffiebruin. Nu is de bougie zwart maar vind het raar om lager te gaan.Kijk de kleur van de Bougie Eens na, ik vind de sproeier aan de grote kant.
Gasnaald staat trouwens in de normale stand. In het midden.Die Leo Touring is ook een (echte) standaard 50cc uitlaat, niks mis mee maar i.c.m. een laagtoerige 70cc is het een draak!
Ik denk ook dat een andere uitlaat (en/of type) er meer er uit zal (kunnen) halen.
Dit is echter een keuze die je zelf moet maken...
Gasnaald staat ook goed afgesteld.., dus niet te rijk?
Dan kan je toch niet zien of die hetzelfde met vol gas en halfgas doet.dat is idd een dom antwoord. en ook zeker niet doen!
zet met stift een streep.... gas dr'op en daarna kijken hoever de streep weg is..
Ja en dan naar snaar kijken waar die zit en op je bek gaan.Meschien een heel dom antwoord maar rijd eens een klein stukje zonder cartercap en kijk of je v snaar helemaal boven in komt met of halfgas en volgas.
Daarom zie je bijna geen Aerox meer....Al die aerox gastjes reden vroeger ook zonder cartercap.
Euhhhhh... bedoel je Burn Out ????Streep trekken is beter.
Dankjewel voor de reactie. Ik zal eens goed naar de carb kijken is wel een delllorto 17.5mm lijkt dus erg veel op de standaard Aerox carb. Gasskabel had ik toen ook afgesteld op de nieuwe gasschuif leek allemaal goed te werken. Maar zou er weer eens naar kijken. Uitlaat ga ik niet vervangen omdat ik een terugloper te erg vind opvallen. Het afstellen van de vario moet wel lukken is gewoon een kwestie van veel testen.85 km/u met de Leo is helemaal niet verkeerd wat dat betreft.., enkel met een goede/juiste terugloper uitlaat valt er meer uit te halen.
Met de nieuwe vario zal de topsnelheid praktisch hetzelfde blijven (kan iets schelen, maar verwacht geen wonderen), de P1 vario zorgt voor een stabieler toerenverloop met ook (een stuk) minder rpm/tpm op top!
Nadeel is wel dat je het rollengewicht moet aanpassen omdat de P1 vario een steilere hoek (lees: loopvlak) heeft t.o. de standaard vario.
Zonder carterkap gaan rijden kan resulteren in een gebroken motorblok, dus niet doen!
Edit: De 17,5 mm carburateur is niet standaard en aansluitingen kunnen dus afwijken.
Dit klinkt misschien wat vreemd maar voor de gaskabel en handmatige chokekabel kan het wel uitmaken.
Tenzij je nieuwe kabels hebt aangeschaft kan het zo zijn dat je de huidige standaard kabels moet gaan aanpassen.
(maat/afstand van de kabelgeleiders kan ook flink afwijken)
Uiteraard heb ik het hier dan over de buitenmantel en niet de kabel zelf!
Een streep trekken (met viltstift) op de vario en/of halfpoelie kan wel, echter zegt dit niet heel veel v.w.b. de juiste afstelling.
Het kan echter wel dienen als indicatie waar je het qua gewicht moet zoeken!
streep op vario bij afstellen?
op scooter-freaks staat een how to voor het bepalen van je rollen in de vario. ze zeggen dat je met behulp van een streep op de vario te tekenen en dan een tijdje op top te rijden je kan zien of de gewichtjes de juiste zijn. Kan iemand mij uitleggen waarom je bij de goede rollen de streep amper...scooterforum.net
De enige die dit echt heeft uitgezocht is Aidix van de website; Revolution 70 die inmiddels niet meer bestaat helaas.
Misschien dat het nog terug te vinden is op het fora hier of het www?
Een Sito Plus een Optie ??