aerox gaat lager in toeren met meer snelheid

DanieLL.05

Member
Setup:
std 50cc
std uitlaat zonder prop
17.5 mm carb met 82 sproeier
5.5 gram rollers
voor de rest std alles

Optrek is prima maar des te harder ik ga des te minder toeren hij begint te maken.
Als ik ong 70 ga zijn de toeren zo laag dat hij niet harder kan, maar als ik berg afwaards ga en hij vervolgens 72 gaat op teller trekt hij ineens weer op door naar 85.
de afstelling is perfect (naar mijn weten) boegie is mooi coffie bruin.
Er zitten ook geen begrenzers op

hier ook een filmpje
 
Advertisement - register to remove this

Setup:
std 50cc
std uitlaat zonder prop
17.5 mm carb met 82 sproeier
5.5 gram rollers
voor de rest std alles

Optrek is prima maar des te harder ik ga des te minder toeren hij begint te maken.
Als ik ong 70 ga zijn de toeren zo laag dat hij niet harder kan, maar als ik berg afwaards ga en hij vervolgens 72 gaat op teller trekt hij ineens weer op door naar 85.
de afstelling is perfect (naar mijn weten) boegie is mooi coffie bruin.
Er zitten ook geen begrenzers op

hier ook een filmpje
Controleer slijtage onderdelen zoals vario en v snaar. Je zou ook 5gr rollen kunnen proberen. Heeft de scooter trouwens ineens dit probleem of heb je iets veranderd?
 
probleem is sinds 3 weken ineens opgekomen, niks verandert, hier nog fotos van mn vario
 

Attachments

  • IMG_20221212_162522.jpg
    IMG_20221212_162522.jpg
    135.2 KB · Views: 15
  • IMG_20221212_162514.jpg
    IMG_20221212_162514.jpg
    122.8 KB · Views: 15
  • IMG_20221212_162510.jpg
    IMG_20221212_162510.jpg
    204.2 KB · Views: 15
Last edited:
Voelen de vario en achterpoulie oppervlakte glad aan? Ik zie namelijk roest op je achterpoulie. Ook lijkt het dat je snaar niet zo hoog in de vario komt. (Oorzaak kan een versleten snaar zijn)

Ik zou ook ff de rolletjes bekijken misschien zijn deze extreem vierkant. Verder zou ik starten met een verse v snaar kost 20 eu ofzo.
 
Voelen de vario en achterpoulie oppervlakte glad aan? Ik zie namelijk roest op je achterpoulie. Ook lijkt het dat je snaar niet zo hoog in de vario komt. (Oorzaak kan een versleten snaar zijn)

Ik zou ook ff de rolletjes bekijken misschien zijn deze extreem vierkant. Verder zou ik starten met een verse v snaar kost 20 eu ofzo.
rollertjes zijn nog mooi, zal anders nog wel even aan een monteur bij mij in de straat vragen. wel bedankt voor je hulp :D
 
Kwestie van proberen inderdaad. Zou meteen de drukveer en evt trekveren meepakken, dan is alles weer fris. Achterpoelies ook even controleren op slijtage, misschien zijn de spiebanen uitgesleten.
 
ah oke, ik heb alleen geen idee wat voor veer er in zit want de kleur is compleet weg. is er een veer voor aerox die meestal beste is. En kan je de roest van de poelie gewoon weg schuren als nodig is of moet ik een hele nieuwe poellie kopen. Heb al gezocht naar alleen een poelie op k parts maar kan alleen een complete set kopen (poellie + koppeling) mijn budget is namelijk niet al te grood en een nieuwe poellie + koppeling is al snel 90 euro
 
Back
Top