Aerox gaat bij 3/4 gas net zo hard als bij vol gas

Isseybor

AEROX
Hallo iedereen,

Ik heb een Aerox uit 2005 met volgende setup:

Malossi sport 70cc
Leovince touring uitlaat (geen prop)
17,5mm carb (sproeier 92)
Standaard luchtfilter (begrenzing eruit)
5gr rollen
Witte Malossi drukveer
Vario en koppeling zijn standaard

Het probleem is dat hij niet harder gaat dan zo'n 85 kmh teller. Hij haalt en behoudt de 85 kmh met vol gas en 3/4 gas. Lijkt net alsof er soort begrenzer in zit. Wat is probleem denken jullie?

Advertisement - register to remove this

Een terugloop uitlaat (mits ontgrenst) geeft altijd een boost aan het beschikbare vermogen.
Zowel onderin als bovenin zal de power flink toenemen als het een duurder merk is wat je plaatst.
De sito plus zal bovenin niet heel veel verschillen maar onderin is het best een wolfje in schaapskleren gebleken.
Ik spreek uit ervaring v.w.b. Minarelli motoren...

Maar wat ik nu ga zeggen/typen zal wel een storm aan reacties geven, maar je moet ook de wat mindere merken niet zomaar uitsluiten!
Denk bijvoorbeeld aan DMP wat best aardig presteert op een standaard cilinder...

Aangezien er een 70cc gemonteerd zit kun je ook denken aan de stage 6 Pro, of een Tecnigas V2 of zelf de oude Hebo Gara.
Yasuni is gewoonweg vreselijk duur wat dat betreft....

Ik hoef niet perse het maximale vermogen. Ik wil gewoon een "snelle" maar toch redelijk onopvallende scooter. Ik denk dat het met mijn touring dan wel goed zit. Kan natuurlijk ook een sito plus op, vind deze persoonlijk wel wat minder mooi dus hou het voor nu bij de touring.

Ik hoef niet perse het maximale vermogen. Ik wil gewoon een "snelle" maar toch redelijk onopvallende scooter. Ik denk dat het met mijn touring dan wel goed zit. Kan natuurlijk ook een sito plus op, vind deze persoonlijk wel wat minder mooi dus hou het voor nu bij de touring.
Ben zelf ook met een vergelijkbaar projectje bezig word waarschijnlijk 70cc zwarte top, met een tecnigas silent, wellicht ook voor jou het naslaan nog even waard.

Back