W
Ik heb ook een bougie lange schacht, 2 takt cilinder/carter, PHVA carb, open luchtfilter, ontsteking met pick-up en cdi en expansieuitlaat. Wat is het verschil behalve de overbrenging?een Tomos heeft een TOTAAL andere motorbouw dan een scooter , dit is dus pannekoeken met lamsbouten vergelijken
Ik heb ook een bougie lange schacht, 2 takt cilinder/carter, PHVA carb, open luchtfilter, ontsteking met pick-up en cdi en expansieuitlaat. Wat is het verschil behalve de overbrenging?
Pannekoek...
Welke bougiekabel gebruik je? De originele of een rode ontstoorde?
Kleine verschillen die niets te maken hebben met de algemene WERKING van een 2takt blok. Ik zuig ook gewoon mengsel uit een carb door mijn carter via spoelpoorten de cilinder in, en dan een ontsteking met een bepaalde vervroegde vonk door een pick-up en cdi. Waarbij de aanvoer van lucht, afstelling, keuze van uitlaat en overbrenging belangrijk zijn voor mijn totale koppel en vermogen. Poorttimingen, type van koppen, expansie, afstelling van carb/luchtfilter, keuze van bougie....allemaal dingen waar ik ook mee te maken heb. A5 cilinders hebben toevallig ook een membraan, en daar ben ik mee begonnen, nu heb ik een zuigergestuurde A55 cilinder met hele grote vlinderspoelers, en ik weet ook de verschillen van beide. Ik weet zelfs genoeg over injectie. Ik ben zelfs bezig om een zelf programmeerbare cdi te maken, en te programmeren. Met rpm weergave, snelheidsmeter, temperatuursensor en 2 verschillende curves voor gewoon en begrensd gebruik.het cartervolume , de krukas , spoeling , spoeloppervlak , manier van inlaat , poorttiming , cilinderkopinhoud , uitlaat ,boring , waterkoeling , paar "kleine" verschilletjes
Er is niets stoer aan. Ik probeer alleen mee te helpen/denken.stoer.