Aerox 50cc

Active Member
Goededag,
Ik heb een aerox 2012 en heb 3 weken geleden een warmloper gekregen. Nu heb ik het volgende allemaal gedaan en gechekt.

Scooter starte alleen met remreiniger en deo maar na gas geven viel die uit. Heb het volgende gedaan.

Nieuwe bougie (vonkt)
Nieuwe cilinder
Nieuwe zuiger (zuiger met de pijl naar beneden)
Nieuwe zuigerveren (zuigerveren op de goede plek)
Nieuwe krukaskeerring
Nieuwe spruistuk
Nieuwe 17,5mm (84 sproeier)
Nieuwe voetpakking, cilinderkop pakking en spruitstuk pakking.

Nu is het probleem dat die niet meer start. Er zit geen grote speling bij het membraam. Als ik de carb er af haal en me hand voor het spruitstuk hou zuigt i heel erg, carburateur er weer op hand op luchtfilter kant dan zuigt i ook. Dus keerring enz goed?

vacuum gechekt zuigen aan die vacuüm slang komt benzine uit de benzine slang.
Vlotterbak gekeken loopt vol met benzine.

Bougie eruit. Bougie word niet nat na kicken. Dus een benzine probleem? Hoe zorg ik ervoor dat als dat het probleem is dat ik dat kan fixen?

Graag hoor ik!
 
Advertisement - register to remove this

Probeer eens 5 x te kicken met het contactslot uit en daarna met contactslot aan.
Op die manier word er wat extra benzine in de cilinder gezogen wat handig kan zijn als je het net hebt gemonteerd.
goede tip dit hielp bijna na een paar keer kicken zonder contactslot aan en daarna contactslot aan ging die even aan maar daarna helaas weer uit. Met gas bij viel die ook uit helaas.
 
Dan zou ik het nog een keer proberen op die manier maar dan ook met de hand voor het luchtfilter.
Je had het over speling in de membraan, ik neem aan de klepjes.
Hier mag je eigenlijk geen licht langs de klepjes zien als je het in het licht houd , dat zou ik nog eens na checken.
Als dat goed is dan zou ik wat deoderant bij het spruitstuk spuiten terwijl iemand anders kickt ,
als die dan wel reageert zit daar valse lucht.

De pakking bij het membraan spruitstuk , daar verschillen de meningen ook over.
Maar volgens de Minarelli handleiding zelf hoort er enkel een pakking tussen het carter en membraan,
dus niet nog 1 tussen membraan en spruitstuk aangezien daar al een rubberen pakking in zit.
Daar heb ik ook wel eens problemen met valse lucht door gekregen .
 
Dan zou ik het nog een keer proberen op die manier maar dan ook met de hand voor het luchtfilter.
Je had het over speling in de membraan, ik neem aan de klepjes.
Hier mag je eigenlijk geen licht langs de klepjes zien als je het in het licht houd , dat zou ik nog eens na checken.
Als dat goed is dan zou ik wat deoderant bij het spruitstuk spuiten terwijl iemand anders kickt ,
als die dan wel reageert zit daar valse lucht.

De pakking bij het membraan spruitstuk , daar verschillen de meningen ook over.
Maar volgens de Minarelli handleiding zelf hoort er enkel een pakking tussen het carter en membraan,
dus niet nog 1 tussen membraan en spruitstuk aangezien daar al een rubberen pakking in zit.
Daar heb ik ook wel eens problemen met valse lucht door gekregen .
Ik heb deo in mn spruitstuk gespoten daarna carburateur erop gedaan en daar ook deo in gespoten. Scooter start nu eindelijk na 3 weken gekloot bedankt. Nu is alleen het probleem als ik gas geef valt i net niet uit maar doet i zeg maar bwaaap wat kan dat zijn? Gasnaald, sproeier of afstelling? (Er zit een powerfilter op)
 
Ik heb deo in mn spruitstuk gespoten daarna carburateur erop gedaan en daar ook deo in gespoten. Scooter start nu eindelijk na 3 weken gekloot bedankt. Nu is alleen het probleem als ik gas geef valt i net niet uit maar doet i zeg maar bwaaap wat kan dat zijn? Gasnaald, sproeier of afstelling? (Er zit een powerfilter op)
Met een powerfilter is het altijd wel wat anders qua afstelling ,
ik kan je enkel adviseren om een standaard luchtfilter met tuutje te gebruiken en de luchtschroef op 1.5 slag open.
En dan de sproeier daar op af stellen.
 
En stop alsjeblieft met deo in je inlaat te spuiten. Daar word het ook niet beter van, je scooter zou gewoon zonder deo of remmenreiniger moeten starten. En als je er wat in wil spuiten om te starten, draai dan ff je bougie eruit en spuit het eens rechtstreeks in de cilinder en dan snel bougie terug en nog eens proberen
Zet je standaard filter er eens terug op en probeer het dan nog eens.

En wat moet ik me bij de speling van je membraam voorstellen? Want als je tegen het licht in kijkt en er komt licht door of als je er benzine in doet en het drupt eruit dan moet ie vervangen worden anders trap je je eigen een ongeluk en sta je veel te veel te vloeken in de schuur
 
En stop alsjeblieft met deo in je inlaat te spuiten. Daar word het ook niet beter van, je scooter zou gewoon zonder deo of remmenreiniger moeten starten. En als je er wat in wil spuiten om te starten, draai dan ff je bougie eruit en spuit het eens rechtstreeks in de cilinder en dan snel bougie terug en nog eens proberen
Zet je standaard filter er eens terug op en probeer het dan nog eens.

En wat moet ik me bij de speling van je membraam voorstellen? Want als je tegen het licht in kijkt en er komt licht door of als je er benzine in doet en het drupt eruit dan moet ie vervangen worden anders trap je je eigen een ongeluk en sta je veel te veel te vloeken in de schuur
Er komt geen licht door me membraam.
Post automatically merged:

Weet je zeker dat de choke open staat?
Ja
Post automatically merged:

Met een powerfilter is het altijd wel wat anders qua afstelling ,
ik kan je enkel adviseren om een standaard luchtfilter met tuutje te gebruiken en de luchtschroef op 1.5 slag open.
En dan de sproeier daar op af stellen.
Scooter start. Topsnelheid is alleen 47. (Ik ging eerst bijna 80) idee hoe dit komt? Het is een malossi 50cc en alle begrenzingen zijn eruit. Prop uit de uitlaat en vario ring weg.
 
Last edited:
Back
Top