advies Mezoly cilinder 70cc

@Tim Ark @Newbie1 @Telefonica2.
30 km gereden meest 50 km/h zonder gepruttel. Paar keer gas opengetrokken zoals je zei (maar tot 75 km/h op advies van Schaar) en bougie meteen eruit gehaald. Geeft nu aan de ene kant wel al wat bruin, aan de andere kant blijft ie wat lichter. (p.s. onderste groef van schroefdraad zat olie in)

Attachments

• IMG_20241022_174741.jpg
    IMG_20241022_174741.jpg
    153 KB · Views: 13
  • IMG_20241022_174813.jpg
    IMG_20241022_174813.jpg
    157 KB · Views: 12
Last edited:
Geef nou eens gewoon gas alleen zo kun je de bougiekleur goed aflezen en afstellen. Altijd dat gejank met die 45km per uur half gas bullshit. Heb je dat in de Fabeltjes krant gelezen

klopt trouwens een verhaal dat als je de luchtschroef minder dan ½ slag open hoeft te draaien voor de beste toeren de sproeier te klein is en als je meer dan 2½ slag open moet draaien voor de beste toeren de sproeier te groot ? Nu 82, 84, 86, 88 gehad maar bij geen van allen valt ie uit als ik de luchtschroef helemaal dichtdraai. Want dan bestel ik nog grotere sproeiers bij. Trekt nergens valse lucht.
Post automatically merged:

@Brute-Force enig idee welke maat sproeier ongeveer voor de volgende.....

Zip 2-takt
cilinder DR70
dellorto 17.5mm
standaard luchtfilter
yasuni R uitlaat

Geef nou eens gewoon gas alleen zo kun je de bougiekleur goed aflezen en afstellen. Altijd dat gejank met die 45km per uur half gas bullshit. Heb je dat in de Fabeltjes krant gelezen
ben vader van hè, 60jr. gaat niet meer zo vlot . lerende leek

Last edited:
klopt trouwens een verhaal dat als je de luchtschroef minder dan ½ slag open hoeft te draaien voor de beste toeren de sproeier te klein is en als je meer dan 2½ slag open moet draaien voor de beste toeren de sproeier te groot ? Nu 82, 84, 86, 88 gehad maar bij geen van allen valt ie uit als ik de luchtschroef helemaal dichtdraai. Want dan bestel ik nog grotere sproeiers bij. Trekt nergens valse lucht.

@Brute-Force enig idee welke maat sproeier ongeveer voor de volgende.....

Zip 2-takt
cilinder DR70
dellorto 17.5mm
standaard luchtfilter
yasuni R uitlaat

ben vader van hè, 60jr. gaat niet meer zo vlot . lerende leek
70 / 74

rond de 70/74 ga ik m niet krijgen. Waarom weet ik niet. Valse lucht trekt ie niet maar de bougie kleurt nu zo bij sproeier 92

Attachments

• DR70 sproeier 92_1.jpg
    DR70 sproeier 92_1.jpg
    107.8 KB · Views: 3
  • DR70 sproeier 92_2.jpg
    DR70 sproeier 92_2.jpg
    125.2 KB · Views: 3
sproeier 92 zou te groot moeten zijn maar ik kijk zo naar die bougie en die zegt wat anders.

ben je 1000% zeker van je zaak wanneer je zegt geen valse lucht? gebruik je wel de juiste bougie voor deze cilinder? zou toch nog maar even wat remreiniger rondspuiten en kijken of ie niet toch ergens lekt, evt onderaan tussen de carterhelften?

een BR9ES. Vanaf boven echt flink gespoten met remreiniger tot plasje rondom het spruitstuk aan toe. Blijft hetzelfde draaien. Zal vanaf onder ook nog eens spuiten

Back