advies Mezoly cilinder 70cc

ouwepa

Member
Zip 2-takt
polini 70cc (= aan vervanging toe)
dellorto 17.5mm
standaard luchtfilter
yasuni R uitlaat
zelf mengen 1:40

Is een Mezoly cilinder 70cc een redelijk alternatief om mee te rijden of is de kwaliteit erg veel minder dan Polini en zoja... wat voor tegenvallers kan ik verwachten ?

wil gewoon lekker kunnen blijven rijden en veel wheelies trekken

alvast bedankt

Last edited:
Advertisement - register to remove this

Zou zeker geen Mezoly cilinder nemen. Zoek anders op MP naar een gebruikte kit of pak een nieuwe Dr70.

Motoforce 70cc kit is goedkoop en beter dan Mezoly. Als je zelf met de vijl de scherpe randjes strak maakt.

Last edited:
@Tim Ark @bartj dankjewel. maar zuigerveren of dat kan weet ik niet omdat de cilinderwand en zuiger op 2 plaatsen wat verticale erg minimale inslijting liet zien. Hij rijdt trouwens nog altijd goed, geen merkbaar vermogensverlies, maar begon pas te twijfelen over die inslijting. Helaas heb ik m nu niet open liggen anders had ik een foto kunnen posten

Volgens mij zijn er maar heel weinig scooter zaken met gereedschap om een cilinder te meten.

Dan kan je beter naar een motor revisie bedrijf gaan.

wat vinden jullie trouwens van de kleur van de bougie en zuiger na 150 km ingereden te hebben ? Sproeier een maatje kleiner misschien ?

Attachments

• IMG_20241011_183051.jpg
    IMG_20241011_183051.jpg
    168.6 KB · Views: 17
  • IMG_20241017_151505.jpg
    IMG_20241017_151505.jpg
    175.3 KB · Views: 17
  • IMG_20241017_151531.jpg
    IMG_20241017_151531.jpg
    183.6 KB · Views: 15
zo op de foto afgaande zeker niet kleiner! denk dat dit haast perfect is. hoewel de foto van de bougie beter kan. kan je een foto van de onderkant nemen?Kan je vast wel

zo op de foto afgaande zeker niet kleiner! denk dat dit haast perfect is. hoewel de foto van de bougie beter kan. kan je een foto van de onderkant nemen?Kan je vast wel
ene helft van de bougie binnenin vrij donker/zwart, andere helft meer bruin

Post automatically merged:

Denk dat je ff een paar keer volgas moet rijden. Dan kleurt de bougie mooier. Deze lijkt nog te nieuw.
is idd een nieuwe bougie. Kan dat al een paar stukjes vol gas na pas 150 km ingereden te hebben tot max. snelheid van 55 km/u ? Wil nl zoveel mogelijk op safe spelen omdat ik m voor mn zoon inrij.

- p.s. het is trouwens een br9es bougie. misschien een 8 doen in deze tijd van het jaar of maakt dat met inrijden niet zoveel uit en als ik wel naar een 8 ga.... heeft dat nog gevolgen voor de maat sproeier omdat een 8 'warmer' is ?

- en hij pruttelt/sputtert/knettert of hoe je dat ook noemt nu tussen de 0 en 40 km/u , vanaf 40 klinkt ie goed. Is dat iets met de gasnaald ?

Attachments

• IMG_20241018_113641.jpg
    IMG_20241018_113641.jpg
    177.9 KB · Views: 14
Last edited:
Je zult toch echt gas moeten geven om de bougie juist af te lezen. Vervolgens meteen de bougie eruit draaien en niet nog op je gemakje naar huis. In een 70cc is hittegraad 9 prima.

Inrijden zit tussen de oren. Na 150km kun je gewoon planken. Het pruttelen kan duiden op een verkeerd staande gasnaald.

Je zult toch echt gas moeten geven om de bougie juist af te lezen. Vervolgens meteen de bougie eruit draaien en niet nog op je gemakje naar huis. In een 70cc is hittegraad 9 prima.

Inrijden zit tussen de oren. Na 150km kun je gewoon planken. Het pruttelen kan duiden op een verkeerd staande gasnaald.
dank je. ga ik doen. Over dat pruttelen/sputteren/knetteren of hoe je het ook noemt moet de gasnaald zelluf dan hoger of lager

Heb er weer een nieuwe bougie ingezet omdat ik met de vorige best wel wat kilometers pruttelend gereden heb dus misschien een beetje vertekend beeld geeft. Nu met de nieuwe zo'n 40 kilometer rond de 50-60 km/u gereden (zonder gepruttel) en dan komt hij er al met een ietsie kleur uit dus dat lijkt me een goed begin. Ik ga nog meer km's maken als de kou uit mn hoofd is

Attachments

• bougie dr70 50 km.jpg
    bougie dr70 50 km.jpg
    197.9 KB · Views: 10
  • bougie.jpg
    bougie.jpg
    105.6 KB · Views: 16
Het verkleuren kan lang duren. Ik zie geen enkele vettigheid of aanslag op de ring van de bougie. Duidt meestal op een te kleine sproeier.

Ik lees wederom niet dat je volgas hebt gereden.

omdat ik tot nu toe nog niet boven de 45 was geweest dacht ik van een hele rit op hogere snelheid waarbij hij niet pruttelt zal ook wel goed zijn. Gok dat de DR70 ongeveer 85 haalt omdat de vorige (Polini 70) die erop zat ook zoiets ging. Moet ik dan echt een stukkie 85 rijden. Vind dat nogal eng namelijk omdat ik t als ouwe vader voor mn jongste zoon in elkaar probeer te prutsen. Niet qua snelheid maar qua de boel verzieken zodat ik weer op 0 zou moeten beginnen. Zoon heeft helaas geen tijd met school en stage lopen en als weekendvader zijnde wil je toch graag wat voor je kind doen. Weinig lange stukken weg hier maar een kilometer of 5 helemaal naar zn top jagen, is dat een idee ?
Het verkleuren kan lang duren. Ik zie geen enkele vettigheid of aanslag op de ring van de bougie. Duidt meestal op een te kleine sproeier.

Ik lees wederom niet dat je volgas hebt gereden
Post automatically merged:

setup gewoon als bovenaan staat. alleen is de Polini 70 een DR70 geworden en rij nu op sproeier 82. De Polini kwam er met 84 echt supervet uit

Polini 70 met sproeier 84 kwam er zo af dus dacht.... begin een stapje kleiner

Attachments

• polini 70 bougie.jpg
    polini 70 bougie.jpg
    200.8 KB · Views: 12
  • polini 70 zuiger.jpg
    polini 70 zuiger.jpg
    414.8 KB · Views: 13
Dat duidt op te veel olie in de benzine. De foto's hierboven.

Met volgas rijden bedoel ik een aantal keer 20 á 30 seconden. Dus niet kilometers aan een.

Back