De krukas en dergelijke zijn nooit vervangen.Hoop KM's, is er al een keer een krukas revisie geweest? En qua prijs vind ik hem niet echt duur, Yamaha is gewoon duurder omdat de kwaliteit veel beter is dan de chinese troep.
Het zijn erg fijne scooters.
Hoop KM's, is er al een keer een krukas revisie geweest? En qua prijs vind ik hem niet echt duur, Yamaha is gewoon duurder omdat de kwaliteit veel beter is dan de chinese troep.
Het zijn erg fijne scooters.
Zou u misschien een andere scooter weten waar ik naar zou kunnen zoeken? Want zoals u zelf al zei, is bijv. Aerox geliefd onder de jeugd, maar ik hoor ook bij die jeugd. Wel zou ik het liefst een merk hebben en niet die chinese namaakscooters. Bovendien heb ik liever een 2t, omdat deze toch net wat simpeler is en ik zelf het nodige kan vervangen (op een krukas na). Heb in mijn omgeving ook geen last van milieuzones.Ik vind hem wel te duur..
* 2takt heeft tegenwoordig amper nog waarde, laat staan eentje uit 2005 (waar je een milieuzone niet eens in mag en een hoop 38.000 kilometers.
(bij een tomos ligt het een beetje anders als deze nog een vrije nieuwe bouwjaar betreft, maar zo eentje van 2005 no-way) Die aerox is inmiddels ook al weer 13 jaar oud.. Als de eigenaar wel echt veel geld erin gestoken hebt zoals echt een hagel nieuw blok is het verhaal ook een beetje anders.
Maar dan zal die net iets meer als 400 euro waard zijn en dan ook niet meer dan dat.
De prijs zou eerder rond de 300 - 400 euro moeten liggen dan de gevraagde 650 euro.. Voor die 650euro kan je ook een veel recentere 4takt scooter voor vinden die meer / hogere markt waarde heeft. Al zou het blok een revisie hebben gehad, welke delen zijn hierbij dan vervangen??
Je hebt mensen die alles vervangen (zoals mijzelf) of je hebt mensen die hier op gaan beknibbelen (goedkope kut krukas van DMP erin en paar C4 lagers (die ik zelf nooit in een origineel standaard blok zou gebruiken) Daarnaast weet je ook niet hoe de rest erbij staat.. Als je er dan nog 9 van de 10 dingen achteraf alsnog moet gaan vervangen (omdat de vorige eigenaar dit te duur begon te vinden of zo goedkoop mogelijke wilde rijden dan ben jij degene die die rekening krijgt gepresenteerd.
In het algemeen zou je nog beter een minder bekendere scooter kunnen kopen die er beter er voor staat, dan een bekende merk scooter dat geliefd is onder de jeugd, waarvan je wel kan concluderen dat het een hele dure kostenpost kan gaan worden. En als jij er zoveel geld erin gaat pompen, dan ga je dat bij een 2ehandse verkoop nooit meer terug verdienen, want iedereen bied je dan 300 euro.. Of er zit een gek er tussen die het er toch wel er voor geeft, omdat jij de laatste aerox op de planeet hebt die diegene nog graag van je over wilt nemen..
Hiermee zeg jij eigenlijk dat heel 2takt rijdend NL zijn scooter inmiddels heeft laten recyclen en er daarom nog zo weinig te vinden is.Dit is ook zo ongeveer de reden, waarom je met de dag van vandaag weinig 2ehandse oude 2 taks vind.
Als ik 3 min zoek op marktplaats, heb ik een lijst met een stuk of 10 nog redelijk tot (zeer) goede 2takt scooters recent, 2004 en zelfs nog eerder.Als je dan toch 2-takt wilt rijden, is het misschien handig om iets te zoeken van de laatste generatie zoals een speedfight 3 met een 2-takt blok.
En hoe denk je over de scooter van de advertentie? 40k km, maar wel goed onderhouden bij een erkend bedrijf.Scooters die met zo'n 10/14k op de teller, 1/2 eigenaren daar kan ik verder mee.
Óók redelijk wat scooters die zelfs bij erkende dealers gewoon nog worden aangeboden...
Ik kan die advertentie niet zien helaas. Heb je ook een marktplaats link of link naar de bedrijfs website?En hoe denk je over de scooter van de advertentie? 40k km, maar wel goed onderhouden bij een erkend bedrijf.
Hoop dat dit is wat je bedoelt! Voor verdere info heb ik een apart bericht gemaakt 8 berichten geledenIk kan die advertentie niet zien helaas. Heb je ook een marktplaats link of link naar de bedrijfs website?
Anders zet hier ff de specificaties neer a.u.b.
Ps
Van een erkend bedrijf vind ik persoonlijk meestal stuk betrouwbaarder
Thnks voor de infoHoop dat dit is wat je bedoelt! Voor verdere info heb ik een apart bericht gemaakt 8 berichten geleden
Hij is de eerste eigenaar! Heeft ook de aankoopbon nog.Thnks voor de info
Veel km's voor die prijs vind ik. Zoiets zou niet meer dan 450 moeten zijn.
Ook omdat er naar wat ik lees al vrij veel aan gebeurd is.
Kenteken al door de Rdw gehaald? Ben benieuwd naar 't aantal eigenaren
Wat daar bedoelt wordt met
Prop gedeeltelijk uit de uitlaat??
Is 't een LC / AC...
LC vergt wel veel meer onderhoud, dat moet je je wel realiseren. Meestal hoop gezeik achteraf.
Staat ie daadwerkelijk nog bij een erkend bedrijf of particulier?
En Marktpkaats al gecheckt? Lijkt mij stug er daar niets beters voor die prijs te vinden is.
Dat klopt idd meestal.hier in het zuiden is niet zo veel aanbod).
Dat laatste m.b.t. de 300 euro is het probleem... als deze scooter 400 ofzo kostte, had ik hem sowiewo gekocht. Maar ik ben bang voor de krukas en -lagers. Vandaar dat ik jullie meningen wilde.Dat klopt idd meestal.
Voor de rest kwestie van proefrit en goede inspectie ter plekke. En 't er voor over hebt om ook misschien wel 300€ of meer neer te tellen voor eventueel verborgen gebreken achteraf.
Hiermee zeg jij eigenlijk dat heel 2takt rijdend NL zijn scooter inmiddels heeft laten recyclen en er daarom nog zo weinig te vinden is.
Wat gewoon onzin is, niet iedereen in NL laat zijn oude 2takt zomaar recyclen volgens mij...
En dat zo'n gemeente een heksenjacht opent op 2takt wil niet zeggen dat ik vanwege hun vermoeiende, milieu-onzinnige argumenten ook daadwerkelijk mijn 2 takt bij hun in ga leveren. No way. Er zullen er best zijn die hier ff een handje contantje aan een of ander gemeenteloketje gaan afhalen. Prima dan.
Zo'n sloopregeling is gelukkig niet verplicht
Als ik 3 min zoek op marktplaats, heb ik een lijst met een stuk of 10 nog redelijk tot (zeer) goede 2takt scooters recent, 2004 en zelfs nog eerder.
Minarelli, Peugeot, Piaggio, you name it.
Pas ik nog ff mijn zoekvoorkeuren aan krijg ik een nog relevanter resultaat voor wat ik exact wil.
Dan nog ff het kenteken door de Rdw halen en zeggen en schrijven houdt ik er 5 over die 't zeer waard zijn te overwegen voor aanschaf. Scooters die met zo'n 10/14k op de teller, 1/2 eigenaren daar kan ik verder mee.
Óók redelijk wat scooters die zelfs bij erkende dealers gewoon nog worden aangeboden....
Ik wil alleen zeggen dat 2takt absoluut nog niet overleden is en als je geduldig en expliciet zoekt er volgens mij voldoende overblijft.