wat een vreselijke oplichtingzaak is fastfuriousscooters. advies?

Sundarah

Well-Known Member
Hoi iedereen.

Het gaat om een elektrische scooter die begin september besteld is en binnen een maand geleverd zou worden. (Volledig afbetaald)

Inmiddels januari, geen scooter , ze is er wel gewoon een nodig voor werk. en geen reacties of meedenken van deze rotzaak. Een collega op mijn werk heeft deze online besteld , tegen mijn advies in. (Beter lokaal een halen). Maar gezien deze vrouw moeilijk zelf kan communiceren vanwege dyslectie heeft familie haar meerdere keren geholpen met bellen en mailen. Bij het bellen was het steeds een excuus, dat je met 2 weken terug moet bellen, en er naartoe mailen heeft geen zin, ze reageren nooit. Nadat haar familie heeft geprobeert om het geld terug te claimen, zonder succes, heb ik het eerst geprobeert over te nemen door een "drijg" mail (juridisch) te schrijven waarbij ik het geld terug eis. hierop geen reactie. na bellen krijg ik te horen dat de mail is doorgezet naar de crediet afdeling, wat fijn dat ze dat niet even terug konden mailen en ik er WEER achteraan moet. Ruim een week later en nog geen geld terug. Wederom een mail geschreven waarop ik duidelijk maak binnen een week het geld terug te willen zien, 2 dagen verder.. geen reactie. Wat moet ik nou met zo'n waardeloos bedrijf die totaal 0 verantwoordelijkheid neem , ze denken niet mee voor een oplossing, je blijft contact zoeken en ze blijven je een excuus geven, en bij het geld terug eisen krijg je de middelvinger. wat moet ik hier nou mee. 1 Negatieve review op trustpilot maakt weinig verschil, en daarna aangifte doen , maar nederland kennende heb ik weinig hoop dat het wat uitmaakt. We hebben plannen om een bezoek te brengen, al wonen ze vrij ver weg. Advies is welkom , zeker als je zelf een soortgelijke ervaring hebt gehad. Ik weet het ffe niet meer. Dit is meer een rant..
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Staat de levertermijn in het koopcontract vermeld?
Maar ook een mondelinge afspraak is bindend, je moet het alleen, als puntje bij paaltje komt, kunnen bewijzen.
Een manier is misschien een opname van een telefoongesprek waar je die uitspraak uitlokt.
Geeft de tegenpartij ook aan waardoor de levertermijn wordt overschreden?
Een dreigbrief in zo'n situatie is nooit goed, blijf beleefd en zakelijk.

Misschien heb je hier iets aan als je dit zelf al niet gelezen had:

https://www.juridischloket.nl/aanko...devergoeding-bij-niet-nagekomen-overeenkomst/
 
Ik zie persoonlijk niks mis met een juridische dreigbrief, mits je alles hebt geprobeerd om de koop te ontbinden, dat hebben wij nu zeker gedaan. dat gedans van die bedrijven om dit te voorkomen word ik zo moe van, en als ze weigeren om normaal terug te mailen dan ben ik uiteindelijk ook niet vriendelijk meer. de rest van je verhaal moet ik later even op terugkomen! bedankt PS ik ben bereid dit hele bedrijf de grond in te branden met negatieve reviews, ben hier zeer autistisch in , want deze manier vam omgang is te triest voor woorden. als je vanwege een leverings probleem bij de leverancier een scooter niet kan leveren moet je zelf als bedrijf actief meewerken aan een oplossing, en niet het een grote kopzorg voor de klant laten worden
 
Last edited:
Mijn NIU wou ik in het begin ook daar bestellen. Ben destijds toch wezen kijken bij scootercentrum in Reeuwijk,Daar maakte ze veel filmpjes en kwamen betrouwbaarder over dan fast. Misschien als het voor uw collega terug gedraait is en toch via internet wil doen kan ik hun aanraden. (Nee ik werk daar niet)En gaven best goede service omtrent mijn accu problemen die opgelost zijn.
Ook zijn ze keurig aan de telefoon.Ik had een blauwe besteld maar dat zou maanden langer duren. Ik kreeg ipv de MQI Plus sport lite max 28 km(mond vol) De MQI+ sport(sneller 36 km top en betere accu normaliter)Maar met de lite accu.Zo kon ik toch 2 weken na bestellen al rijden omdat ze die port + al hadden staan in de showroom maar dan in t grijs.
 
Back
Top