sam.vdweg

New Member
Hoi, Ik bezit momenteel een watergekoelde Yamaha jog r uit 2008. Ik ben van plan om de scooter op te voeren met een laagtourige/middeltourige 70cc cilinderkit. Aangezien ik niet al te veel wil opvallen, En vooral trekkracht onderin wil hebben. Ik zit momenteel na te denken over een Malossi sport of een DR 70cc kit. Wat voor een cilinder raden jullie aan? ik rijd momenteel std krukas en std cilinder met 17.5mm carb en grote rollen 4,7 met een standaard uitlaat. (alles is ontgrensd) Het vervangen van de krukas lijkt me ook geen gek idee aangezien dat nog nooit is gebeurd. Ik ben ook benieuwd of het vervangen van de uitlaat nodig is. Zo ja welke raden jullie aan? ik ben niet van plan om met een terugloop te gaan rijden. Ik hoor graag van jullie.
 
Advertisement - register to remove this

Ik zou zelf voor de DR70 gaan icm de Sito kort die al decennias lang goed met elkaar passen.
De Sito kort dempt het geluid zeer goed , als je er met normale toeren mee door een straat rijd dan hoort niemand dat het een 70 cc is.
Carbon membraan plaatjes voor een iets snellere gas reactie helpt ook goed.
Uiteraard ook je vario vervangen voor een snelle vario , eventueel in combinatie met een rechte spiebaan achter in de torquedriver.
Als je de krukas vervangt zou ik gaan voor de Power1 krukas , het is een beetje zoeken maar ze zijn nog te krijgen .
Ze zeggen dat de Naraku Racing HPC krukas voor Minarelli het zelfde is als de Power1 als je de Power1 niet kunt vinden.
 
Last edited:
Verhaaltje hierboven slaat de spijker op zn kop. Je vario en eventueel een torquedriver kun je ook later pas aanschaffen en monteren om de kosten een beetje te splitsen. Krukasje en lagers zijn beide wel het belangrijkste na natuurlijk je cilinder en uitlaat. Zou tenslotte zonde zijn wanneer het vast loopt omdat je as het begeeft. Je zou eventueel zelfs met de standaard uitlaat kunnen rijden maar dan doe mis je toch wel een aanzienlijk deel van de trekkracht
 
Ik zou zelf voor de DR70 gaan icm de Sito kort die al decennias lang goed met elkaar passen.
De Sito kort dempt het geluid zeer goed , als je er met normale toeren mee door een straat rijd dan hoort niemand dat het een 70 cc is.
Carbon membraan plaatjes voor een iets snellere gas reactie helpt ook goed.
Uiteraard ook je vario vervangen voor een snelle vario , eventueel in combinatie met een rechte spiebaan achter in de torquedriver.
Als je de krukas vervangt zou ik gaan voor de Power1 krukas , het is een beetje zoeken maar ze zijn nog te krijgen .
Ze zeggen dat de Naraku Racing HPC krukas voor Minarelli het zelfde is als de Power1 als je de Power1 niet kunt vinden.
Hoi, Bedankt voor je advies. Wat bedoel je met sito (kort) uitlaat? de sito uitlaat die op het standaard model lijkt of de (lange) sito plus uitlaat? Wat zie je als een snelle vario? Een varioteurset van bijv polini of malossi?
 
Ik raad je aan een stage6 streetrace 70cc. Deze is wat feller en vlotter dan een Dr70.

Als krukas een (Jasil)Top racing pen 10 race krukas. Is bij Jos Dijkman te koop voor 87,50.
Zéér goed en leuk geprijsd.
 
Back
Top