Advies aanschaf scooter

Sc00tern00b

New Member
Beste scooterkenners,

Ik ben op marktplaats een mooie Vespa LX 50 uit 2011 tegengekomen, die er erg netjes uit ziet. Nu ben ik alleen niet helemaal zeker of de kilometerstand (+- 9.000 km) betrouwbaar is, gezien de gereviseerde cilinderkop. Wat denken jullie? :)

Dit is de advertentie: https://www.marktplaats.nl/a/fietse...9R7SLQ*MTYzMjk0MzM1NS4yMi4xLjE2MzI5NDMzNTkuMA..

Bij voorbaat dank voor jullie hulp!

Sc00tern00b
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

@Sc00tern00b
Op de site van de RDW heb ik het kenteken ingevuld en zie dat deze scooter binnen 10 jaar al 6x van eigenaar gewisseld is.
Waarom zou dit zijn ???
Bij mij gaan er meerdere alarmbellen loeien.
Als ik jou was zou ik direct weglopen...
Zie foto...
Trouwens: € 1300,- vind ik een behoorlijk bedrag.
Raar is dat er staat bieden vanaf € 1200,-
Op dezelfde dag wordt er € 900,- en daarna € 1200,- geboden.
Vriendjes ?
Zie 2e foto...
 

Attachments

  • Scooter aanschaf.png
    Scooter aanschaf.png
    80 KB · Views: 18
  • Scooter aanschaf 1.png
    Scooter aanschaf 1.png
    290.8 KB · Views: 14
Last edited:
Ziet er netjes uit en km stand kan goed kloppen. Weinig roest als ik de voorvork zie. Heeft wel keer op z'n zij gelegen dus 950-1000eu max. Bij aanschaf even op internet zoeken waar je op moet letten, en de bodemplaat bekijken naar roest.
 
Kan inderdaad een weinig gebruikte scooter zijn maar ook een problemen scooter. Je kan het risico nemen.

Dat iemand 1200 biedt kan ook gewoon zijn omdat iemand hem graag wilt. Maar alles bij elkaar zijn toc al aardig wat rode vlaggen. Ik zou er niet aan beginnen
 
@Sc00tern00b
Op de site van de RDW heb ik het kenteken ingevuld en zie dat deze scooter binnen 10 jaar al 6x van eigenaar gewisseld is.
Waarom zou dit zijn ???
Bij mij gaan er meerdere alarmbellen loeien.
Als ik jou was zou ik direct weglopen...
Vraag me altijd af waarom dat mensen altijd zo'n probleem maken van hoeveel eigenaren een scooter of een auto heeft gehad. Vespa is nu eenmaal gewild veel mensen denken ff snel een paar centen te kunnen verdienen maar duurt dan langer dan gehoopt en vervolgens gaat het voor soms onder de aanschafprijs de deur uit dus zou dat niet zien als rode vlaggetjes. De algehele technische staat zegt veel meer daarin tegen en dat zie je in 1 oogopslag, hangen er bijvoorbeeld flinke klompen zand en modder aan de standaard zou dat eerder een reden zijn hem te laten staan of iig stuk lager bieden. Als ik die Vespa zo bekijk op de fotos ziet ie er prima uit.

Dat bieden op marktplaats klopt ook geen reet van want wat je zegt hun maatjes bieden gewoon met paar man tegen elkaar op. Beste is gewoon langsgaan en dan een prijs bespreken die je vooraf voor jezelf bepaald. Zou er bijvoorbeeld zelf max 1100 voor geven, maar begin met bieden vanaf 1000 euro. Geld erbij kan altijd nog. Als ze dan komen met het argument van dat ze via marktplaats al een bod van 1200 hebben is het altijd de vraag komt iemand opdagen. Jij bent er op dat moment met geld. Dan is vaak de keus snel gemaakt. Het is sowieso met vespas een soms lastig verhaal want iedereen wil voor een dubbeltje eerste rang zitten. Daar willen veel mensen wel een graantje meepikken en check dus ook altijd ff de framenummers.

Als dit allemaal klopt gewoon kopen na dat je een tesritje hebt gemaakt. Een scooter met 10 eigenaren maar goed onderhoud heb ik liever dan een scooter die 2 eigenaren heeft gehad en die er geen reet qua onderhoud aan hebben gedaan.

Blijft altijd een gok, wil je die liever niet nemen dan zul je ff door moeten sparen voor een nieuwe want ook een dealer kan niet beloven op een 2de hands dat er niks mee is
 
Veel jongelui gaan brommer rijden en daarna een auto, dus dan staat zo'n ding er maar en wordt weer verkocht.
Er is zojuist wat onderhoud aan gedaan en eea vervangen, dat zal aantoonbaar zijn door facturen.
Scooter ziet er zo verder netjes uit en let op de zaken die Bartj aangeeft.
 
Zou persoonlijk niet doen.. (scooter is van 2011) (mijne new fly van 2017 als enige eigenaar had ik al 1 jaar geleden al 12000KM op de teller gezet.
En deze haalt dat niet eens met 6 man)


Dan nog liever een scooter die 6 personen heeft gehad en een veel hogere KM stand (en een lagere prijs) (laat ik zeggen 15000km) dan maar 9500KM gelopen.
Dan weet je wel dat de scooter goed gedraait heeft. Want korte ritjes is ook niet bepaald goed voor het blok.
En ik geloof wel dat er best wel een grote groep is die er nog wel graag 4000 - 5000km van de teller wilt halen om zo nog een hoger bedrag te kunnen innen. In de zin van vespa verkoopt toch wel.

Ik weet niet hoe snel je geld bij kan leggen.. Maar 1300 euro is wel al een goed begin.. Zou jammer zijn als je achteraf toch een miskoop doet.

Bij 4takt zou ik zelf persoonlijk voor een nieuwe gaan. Weet je ten minste dat het blok niet gelopen heeft. En je hebt garantie als er toch iets mis blijkt te zijn.. Bij die persoon heb je geen garantie.
 
Last edited:
Back
Top