koperen ringetjes van de banjo bouten?? daar praat je even Chinees haha. De "banjo bouten" is de nippel op de rem correct? Heeft deze koperen ringgetjes?Koperen ringetjes van de Banjo Bouten Vervangen ? of deze goed warm gemaakt en terug geplaatst ?
als het Circuit lucht dicht is . leiding etc etc ,,, zal er nog steeds lucht in het Circuit zitten .
Anders zijn de Plunjers in de rempomp aan vervanging toe.
Ik ververs Remolie met een grote Injectie spuit .
Banjo Bout , ringetje , Slang aansluiting. ringetje ...
Sorry Hoor ??? die Bout heet nu eenmaal zo ... ( vorm van een Banjo is de aansluiting) Snappie ???
Probeer het alleen maar duidelijk uit te leggen .
En ??? Banjobout in het Chinees heet : 班卓琴螺栓
Dus ik sprak geen Chinees .
Waarschijnlijk is dan ook de bodenklep in de cilinder lek , zo bouw je nooit genoeg druk op .En er komt een straaltje uit de bodem wanneer ik de rem inknijp, wat normaal is als de rem (enigszins) druk heeft.
Wat is de hoofdrem cillinder? de oude rem had namelijk wel enigzins druk, niet veel, maar wel wat, en deze daar komt überhaupt helemaal niks uit de nipel op de rem.dan heb je grote kans dat de hoofdrem cilinder inwendig lekt , ook hoort hij als je de rem inknijpt de olie niet in het reservoir te spuiten
Waarschijnlijk is dan ook de bodenklep in de cilinder lek , zo bouw je nooit genoeg druk op .
ik heb het even gecheckt en het straaltje is inderdaad volkomen normaal want dat hebben allebei mijn roxjes op de 3 wel goed werkende remmen. Inmiddels heeft de rem in kwestie wel weer druk, zo als eerst, maar weer niet genoeg, wat wel veranderd is met de andere remklauw is dat er niks meer uit de nippel komt...dan heb je grote kans dat de hoofdrem cilinder inwendig lekt , ook hoort hij als je de rem inknijpt de olie niet in het reservoir te spuiten
Waarschijnlijk is dan ook de bodenklep in de cilinder lek , zo bouw je nooit genoeg druk op .
De hoofdrem cilinder is die waaraan in het geval van een brommer / scooter de remhandel aan zit , In het geval van een auto het rem pendaal.Wat is de hoofdrem cillinder?
het remvloeistof reservoir bedoel je? Er is toch niks meer als het remvloeistof reservoir, de remkabel, en de remklauw met de remblokjes er in?De hoofdrem cilinder is die waaraan in het geval van een brommer / scooter de remhandel aan zit , In het geval van een auto het rem pendaal.
Als deze inwendig langs de zuigers lekt , heb je wel druk maar niet het maximale wat hij behoort te geven , een deel daarvan zal terug stromen in het reservoir , wat je dan ook hebt zien gebeuren. Soms is er met een revisie set nog eer te behalen aan de cilinder ( mits deze onbeschadigd is , en wordt gehoond). Maar ik denk als je alle kosten tegen elkaar afzet je beter een nieuwe kunt halen
o jo, ik had me daar nooit in verdiept haha, maar gezien een revisie setje al gouw 15 euro kost en je een hele nieuwe rem met remvloeistof reservoir hebt voor €20 denk ik dat dat dan de beste keuze is.Onder het reservoir zit de cilinder welke ingedrukt wordt door je hendel als je die inknijpt , hierin zitten naar gelang de uitvoering 1 of 2 zuigers met rubberen manchetten die naar voren gedrukt worden , deze sluiten dan de opening van het reservoir , die de ruimte voor de zuiger vult als je de rem loslaat , en drukt de olie door de bodemklep de leiding in , waar deze op de zuiger van de remklauw eindigt , en de zuiger vooruit beweegt en de remblokken aanduwt. Spuit de olie terug het reservoir in is dat een teken dat de manchet die om de zuiger zit , remolie doorlaat welke terug het reservoir inloopt. De remblokken worden vrij gegeven doordat als je de hendel loslaat de zuiger weer naar achter beweegt en de olie de druk verliest , en de blokken worden terug getrokken door het manchet wat om de zuiger in de remklauw zit. De olie die je terug ziet stromen in het reservoir is waarschijnlijk de olie die terug loopt als je de rem loslaat. Als je de tekening hieronder bekijkt zie je ook dat het reservoir afgesloten dient te worden als je de rem in knijpt . Dit is een willekeurige schets over de werking van de cilinder . De druk wordt dus opgebouwd voor de manchet , en lekt deze dan krijg je druk verlies.