UndercoverNL
Active Member
De titel spreek aardig voor zich, nadat de vorige eigenaar de voor rem heeft ontlucht, maar er achter kwam dat de schroeven van het achter remvloeistof reservoir zacht waren en enorm vast zaten heeft hij het maar aan mij overgelaten. Nou waren gelukkig met wat flinke klappen van de hamer en een platkop die schroeven er nog wel uit te krijgen, waar ik inderdaad donker grijze remvloeistof aan trof waarvan ik niet wil weten hoelang het er al in zat. Hoe dan ook, ik al die remvloeistof er uit pompen, daarna een nieuwe lading gevuld, die ik op druk wilde gaan zetten, maar na 4 uur geklooi ben ik er van overtuig dat er iets goed mis gaat, ik krijg de rem op dezelfde druk als hij stond met de vorige, oude remvloeistof, maar niet verder. Oftewel, te zacht, hij kan tot het handvat ingeknepen worden.
Om dit alvast uit te stellen, ik doe het als volgt:
- Slangetje op nippel, welke ik naar boven houd om de lucht te laten ontsnappen.
- Paar keer de rem indrukken om druk op te bouwen.
- Nippel open voor 2 seconde.
- Nippel dicht.
- Rem loslaten
- herhalen...
Dit heeft gewerkt tot een bepaalde druk, maar daarna wil hij maar niet verder op druk komen, er komen nog steeds regelmatig belletjes uit de nippel zodra ik dit proces doe, maar ik heb er inmiddels 500ml remvloeistof door heen gepompt en er blijft, maar lucht uit komen, terwijl de remvloeistof al zeker 5 keer rond gegaan is.
Natuurlijk zorg ik er voor dat de bodem van het reservoir niet droog komt te staan. En er komt een straaltje uit de bodem wanneer ik de rem inknijp, wat normaal is als de rem (enigszins) druk heeft.
Maar er lekt geen remvloeistof, en hij bouwt wel iets van druk op dus een lek lijkt me ook onwaarschijnlijk. Maar dit kan als nog het geval zijn vanaf een bepaalde druk.
Ik snap dat dit soort dingetjes lastig op afstand te verhelpen zijn, maar ik hoop toch dat iemand mij nog tips kan geven over wat hier fout gaat.
Ik denk dat iedereen het zo onder andere wel weet maar het gaat weer eens over mijn 2t Aerox uit 2009.
Om dit alvast uit te stellen, ik doe het als volgt:
- Slangetje op nippel, welke ik naar boven houd om de lucht te laten ontsnappen.
- Paar keer de rem indrukken om druk op te bouwen.
- Nippel open voor 2 seconde.
- Nippel dicht.
- Rem loslaten
- herhalen...
Dit heeft gewerkt tot een bepaalde druk, maar daarna wil hij maar niet verder op druk komen, er komen nog steeds regelmatig belletjes uit de nippel zodra ik dit proces doe, maar ik heb er inmiddels 500ml remvloeistof door heen gepompt en er blijft, maar lucht uit komen, terwijl de remvloeistof al zeker 5 keer rond gegaan is.
Natuurlijk zorg ik er voor dat de bodem van het reservoir niet droog komt te staan. En er komt een straaltje uit de bodem wanneer ik de rem inknijp, wat normaal is als de rem (enigszins) druk heeft.
Maar er lekt geen remvloeistof, en hij bouwt wel iets van druk op dus een lek lijkt me ook onwaarschijnlijk. Maar dit kan als nog het geval zijn vanaf een bepaalde druk.
Ik snap dat dit soort dingetjes lastig op afstand te verhelpen zijn, maar ik hoop toch dat iemand mij nog tips kan geven over wat hier fout gaat.
Ik denk dat iedereen het zo onder andere wel weet maar het gaat weer eens over mijn 2t Aerox uit 2009.