achter wiel vast + speling

highlander

Claus 4 president
Ik ga van de week een gare scoot kopen maar volgens degene waar ik hem van koop zit er speling op het achter wiel en zit ie vast.

Ik d8 eerst dat die remschoentjes gewoon klemde maar omdat zij zij dat er ook nog speling op zat, denk ik dat die vertanding gaar is.

Vast gelopen is ie niet want volgens die verkoper start ie nog wel.

Wat denken jullie wat het probleem kan zijn? want ik moet anders vervoer gaan regelen om dat ding op te halen.

alvast bedankt.
 
Advertisement - register to remove this

Die moer meteen achter je koppelingshuis kan losgeschoten zijn, dat zou een oorzaak kunnen zijn voor het niet kunnen bewegen van het achterwiel, en dan kan hij idd nog wel starten. Speling op het achterwiel is normaal, dat heeft elke scooter wel.

Ik denk niet dat je rijdend weg kan gaan tenzij je daar van em mag sleutelen maar waarschijnlijk ligt het gewoon bij je koppeling.
 
laat ik er maar vanuit gaan dat de primaire as gaar is (schroefdraad) en daardoor de koppelings huis enzo los in de carter liggen.(maar dan zou die niet kunnen starten :p)

Najah ik ga er wel heen met een aanhangertje
 
Originally posted by highlander
laat ik er maar vanuit gaan dat de primaire as gaar is (schroefdraad) en daardoor de koppelings huis enzo los in de carter liggen.(maar dan zou die niet kunnen starten :p)

Najah ik ga er wel heen met een aanhangertje

je kan hem wel starten zonder kopplingshuis ;) aleen als je gas geeft tja dan gaat hij heeeeel veel toeren draaien en ik raat het je niet aan om het te proberen!

En speling in de achterband :? kijk een mm speling tja...heeft iedre scoot wel....maar te veel.....lijkt me niet goed!
en het niet kunen bewegen dat zou er wel weer aan kunnen ligen dat de "kopplings" huis klemt......dat zou je dan na moeten kijken.
 
Ik heb het wel eens eerder gehad, toen was me v-snaar gesprongen en toen zat me wiel vast omdat ie achter me poulie was gegaan en daardoor kon die niet meer draaien.

De scoot is van een vrouw geweest en is nooit opgevoerd geweest, dus ik hoop maar dat de overbrening nog goed is.
 
Als je ons loopt te verbeteren waarom dit topic dan? Blijkbaar weet je het zelf het best want je zegt op elk argument waarom het wiel niet zou draaien dat het niet waar is. Waarschijnlijk klemt je koppeling dus gewoon aan het koppelingshuis zoals al vaker is gezegd, door een gesprongen trekveer of een gesprongen moertje binnenin je koppelingshuis, die Engelse moer bijvoorbeeld. Dan staat je wiel namelijk stil.
 
Back
Top