Accu loopt leeg

RobinD2002

New Member
Goedmiddag,

Ik heb een probleem met mijn scooter en ik hoop dat jullie kunnen helpen. Allereerst heb ik een 50cc (Chineesje denk ik). Een Generic Xor geel 2009 2 takt om precies te zijn.

Het probleem is dat na een paar dagen rijden de accu leeg raakt. De scooter kan dan nog wel met de kick gestart worden maar rijden doet ie niet meer. Als je gas geeft begint ie te bokken en slaat ie af. Een indicatie dat de accu ver leeg is is dat de elektrische start niet meer rond kan gooien en dat de motor bij gebruik van de knipperlichten op maat van de lichten gaat bokken.

Ik heb al een hoop forums doorgelezen en zelf wat zaken doorgemeten maar niks kunnen ontdekken. Scooter is ook naar een scooterzaak gegaan en daar kreeg ik te horen dat de stator stuk zou zijn. Hier heb ik echter mijn twijfels over.
Ik heb zelf een nieuwe spanningsregelaar van Amazon geprobeerd maar die blies al mijn lampen op.

De meetwaarden die ik heb zijn:
Vol gas accu kabels : 12.5 ish
Stationair kabels : 12.61
Motor uit (Accu zelf) : 12.75

Lampen : 9,4 met meter op 200V ~

De zekering van de positieve pool naar de cdi is heel.

Buiten het incidentje van de spanningsregelaar nooit een doorgebrande lamp gehad.

Ik hoop dat iemand mij kan vertellen wat een mogelijke oorzaak kan zijn!

Mvg Robin
 
Advertisement - register to remove this

Is het dat de accu niet oplaadt? Dan is er een probleem met de opgewekte spanning of neemt de accu geen stroom op.
Is het dat de accu ontlaadt? Dan is de accu aan het overlijden of heb je een lekstroom.
Er is op dit forum veel te vinden over lekstroom opsporen.
Lijkt erop dat je de basishandelingen met een multimeter beheerst, ik heb er vertrouwen in.
Groet,
 
Robin,

die 9,4 V~ was dit met de motor stationair lopende of volgas?

Indien dit laatste is de spanning toch wel erg laag.

Doe diezelfde meting nog eens tussen de witte en de gele draad bij je spanningsregelaar.

De uitgangspanning van de spanningsregelaar is te laag bij gas erop.
De oorzaak hiervan kan zijn dat de ingangspanning van de spanningsregelaar simpelweg te laag is.

Ik weet niet of de scooterzaak dit zo uit het blauwe riep, maar als de goeie man daadwerkelijk gemeten heeft zou hij wel eens gelijk kunnen hebben.
 
Dank voor jullie antwoord.

De accu is net nieuw dus overlijden zal niet het probleem zijn.

Sparky, die 9,4 was inderdaad vol gas. Op zijn hoogst gaf hij 10,0 aan. Wat zou deze spanning moeten zijn?

Ik ga vanavond even tussen de twee draden meten maar mocht deze ook te laag zijn dan zou het dus (hoogstwaarschijnlijk) de stator zijn?
 
Back
Top