RobinD2002
New Member
Goedmiddag,
Ik heb een probleem met mijn scooter en ik hoop dat jullie kunnen helpen. Allereerst heb ik een 50cc (Chineesje denk ik). Een Generic Xor geel 2009 2 takt om precies te zijn.
Het probleem is dat na een paar dagen rijden de accu leeg raakt. De scooter kan dan nog wel met de kick gestart worden maar rijden doet ie niet meer. Als je gas geeft begint ie te bokken en slaat ie af. Een indicatie dat de accu ver leeg is is dat de elektrische start niet meer rond kan gooien en dat de motor bij gebruik van de knipperlichten op maat van de lichten gaat bokken.
Ik heb al een hoop forums doorgelezen en zelf wat zaken doorgemeten maar niks kunnen ontdekken. Scooter is ook naar een scooterzaak gegaan en daar kreeg ik te horen dat de stator stuk zou zijn. Hier heb ik echter mijn twijfels over.
Ik heb zelf een nieuwe spanningsregelaar van Amazon geprobeerd maar die blies al mijn lampen op.
De meetwaarden die ik heb zijn:
Vol gas accu kabels : 12.5 ish
Stationair kabels : 12.61
Motor uit (Accu zelf) : 12.75
Lampen : 9,4 met meter op 200V ~
De zekering van de positieve pool naar de cdi is heel.
Buiten het incidentje van de spanningsregelaar nooit een doorgebrande lamp gehad.
Ik hoop dat iemand mij kan vertellen wat een mogelijke oorzaak kan zijn!
Mvg Robin
Ik heb een probleem met mijn scooter en ik hoop dat jullie kunnen helpen. Allereerst heb ik een 50cc (Chineesje denk ik). Een Generic Xor geel 2009 2 takt om precies te zijn.
Het probleem is dat na een paar dagen rijden de accu leeg raakt. De scooter kan dan nog wel met de kick gestart worden maar rijden doet ie niet meer. Als je gas geeft begint ie te bokken en slaat ie af. Een indicatie dat de accu ver leeg is is dat de elektrische start niet meer rond kan gooien en dat de motor bij gebruik van de knipperlichten op maat van de lichten gaat bokken.
Ik heb al een hoop forums doorgelezen en zelf wat zaken doorgemeten maar niks kunnen ontdekken. Scooter is ook naar een scooterzaak gegaan en daar kreeg ik te horen dat de stator stuk zou zijn. Hier heb ik echter mijn twijfels over.
Ik heb zelf een nieuwe spanningsregelaar van Amazon geprobeerd maar die blies al mijn lampen op.
De meetwaarden die ik heb zijn:
Vol gas accu kabels : 12.5 ish
Stationair kabels : 12.61
Motor uit (Accu zelf) : 12.75
Lampen : 9,4 met meter op 200V ~
De zekering van de positieve pool naar de cdi is heel.
Buiten het incidentje van de spanningsregelaar nooit een doorgebrande lamp gehad.
Ik hoop dat iemand mij kan vertellen wat een mogelijke oorzaak kan zijn!
Mvg Robin