100 mA is al erg veel voor een lekstroom, dit betekent dat een 6Ah accu, in goede conditie en volledig opgeladen, al na 60 uren leeg is.
In principe mag er helemaal geen stroom lopen als de sleutel uit het contactslot is tenzij er een alarm of tracking device in de scooter is ingebouwd.
Bij de meeste scooters hangt alleen de output van de spanningsregelaar aan de accu wanneer het contact uit staat.
Echter wanneer door de spanningsregelaar een lekstroom loopt is deze niet helemaal lekker en dient vervangen te worden.
Een manier om een lekstroom op te sporen is, zoals DrWhoozy al opmerkte, een multimeter opnemen in serie met de plus- of min-leiding van de accu en dan alle componenten welke aangesloten zitten op de gelijkspanning van de accu één voor één af te koppelen totdat de lekspanning wegvalt.
De multimeter uiteraard op het mA of A bereik instellen en de meetsnoeren in de juiste aansluitbussen van de multimeter steken.
Als je stroom meet, begin
ALTIJD op het hoogste stroombereik die de meter kent en schakel dan steeds naar een lager meetbereik, dit om te voorkomen dat uit je de multimeter magische rookwolkjes komen, mocht de stroom te hoog zijn.