Accu loopt leeg,

Jop

Witte Rox
Dag,

Ik heb al een poosje een probleem met me accu, als ik bijvoorbeeld half uurtje rij, dan is de accu genoeg opgeladen om hem te starten met de elektrishe start, maar als ik hem dan een nacht stil laat staan (SLEUTELS ERUIT) is de volgende dag de accu weer helemaal leeg. ( na half uurtje reiden ongeveer, heb ik niet geprobeerd om hem te starten met de "elektrishe start", ik heb hem dus gewoon stil gezet tot de volgende dag.)


Waar kan het aan liggen ? accu gewoon kapot, of iets dergelijks?

Informeer me even als t kan :)

BVD,
Jop.
 
Advertisement - register to remove this

Accu komt uit 2003, of het een "Gel-Accu" is weet ik zo niet, dat kan ik pas morgen tegen 6 uur zeggen als ik weer thuis ben.
 
Denk (dat is waar hebo-rox op doelt) idd ook dat je accu wat oud geworden is... cker als het een gelaccu blijkt te zijn.

Verder geen gekke dingen (verlichting, audio) ofzo op aangesloten?

Probeer um anders eens aan een acculader te hangen, en te kijken hoelang ie het dan volhoudt ;)
 
Al gedaan, helemaal opgeladen met een acculader, ik heb led lampjes achter, en standaart voor verlichting, ik heb verder geen muziek aangesloten, nouja, 6 alarms van de action (zaten erin toen ik hem bij de particulier kocht.)
 
alarm? hmm, dat zou best nog wel eens de oorzaak kunnen zijn, was bij mij iig ooit wel zo, was niet helemaal 100% goed geschakeld ofzo....

Trek je alarm eens los en sluit alleen de motor eens aan, hoe houdt ie zich dan?
 
Mja, die accu is gewoon op, nieuwe accu betaal je 1 a 2 tientjes voor.


Zonder? als het nu wel aan die alarmpjes licht, dan heb ik strax het zelfde weer bij die nieuwe accu? dus eerst de oorzaak maar eens opzoeken? :D mja, je kan best gelijk hebben dat de accu gewoon op is hoor ;).
 
Zonder? als het nu wel aan die alarmpjes licht, dan heb ik strax het zelfde weer bij die nieuwe accu? dus eerst de oorzaak maar eens opzoeken? :D mja, je kan best gelijk hebben dat de accu gewoon op is hoor ;).

Een accu verliest gewoon veel opslagvermogen door zijn leeftijd, zeker als deze uit 2003 is. Ik denk dat een nieuwe gel accu al een hele verbetering is8).

Groetjes
 
hmm, het vreemde vind ik dan, dat het niet langzaam ging, maar gewoon in 1 keer, op een ochtend wou ik hem starten, wou hij niet. Ik heb ook 3-4 dagen ook alleen maar gestart en vervolgens 20 meter gereden en weer uitgezet.. dat hij daardoor niet de tijd had om op te laten, en veel verloor met het starten van de scooter, en dat hij daardoor vanslag is geraakt?
 
hmm, het vreemde vind ik dan, dat het niet langzaam ging, maar gewoon in 1 keer, op een ochtend wou ik hem starten, wou hij niet. Ik heb ook 3-4 dagen ook alleen maar gestart en vervolgens 20 meter gereden en weer uitgezet.. dat hij daardoor niet de tijd had om op te laten, en veel verloor met het starten van de scooter, en dat hij daardoor vanslag is geraakt?

Dan raad ik je aan om de toeter van je accu af te sluiten, en een tijdje met de kickstart te starten.

Ik vermoed dat als je een accu uit 2003 hebt net als ik ook eerst had, eentje die werk met zuur en schotten(weet de juiste benaming niet).

Deze kunnen stuk gaan en van het een op het ander moment hun opslag eigenschap verliezen.


Maar ik zou eerst met die toeter beginnen, gewoon de + en - van de accu afhalen.

Groetjes
 
Back
Top