Tien jaar geleden had ik vrijwel een identieke set-up op m'n Aerox.
LC 70dr Minarelli horizontaal.
Std spruitstuk en membraan, heb alleen de metalen plaatjes vervangen voor carbon type.
17,5 dellorto carb met een mechanische (hand) choke.
Standaard luchtfilter zonder vernauwingsbuisje.
Tecnigas RS-70 (oud type race) uitlaat.
Oud type Power-one vario met 3,9 gram Malossi rollen.
Bijbehorende half poulie maar deze is vrijwel gelijk aan standaard koelvin/poulie.
Delta-clutch met rode en/of blauwe trekveren.., weet ik niet meer zeker!
(puur Delta omdat deze makkelijk af te stellen is)
Std koppelingshuis.
Drukveer wit van Malossi i.c.m. een
torsioncontroller.
En dit liep me toch als een malle joh!
Gek genoeg viel het toerental ook erg mee.., tussen de 9.500 en 10.500 was het meeste kabaal, maar dan reed ik ook dik 100km.
Rijdt tegenwoordig nog wel met 70cc maar dan met een Sito plus, hiermee blijft de snelheid een beetje binnen de perken.
Gaat evengoed nog wel richting dik 80, echter gaat het mij meer om het op en/of wegtrekken.
Kan ik iig goed meekomen met het verkeer op de 50 km wegen waar wij op de rijbaan moeten rijden.
Ik heb echter geen ervaring met de Laser x pro uitlaat dus daar kan wel wat verschil inzitten qua afstellen.
Maar voor een laagtoerige 70cc cilinder is een witte drukveer sterk zat is mijn ervaring.
Middeltoerig wordt meestal geel gebruikt en hoogtoerig rood..., maar ook dit is vaak i.c.m. welk type uitlaat eronder hangt.
Het is dus even zoeken naar de juiste combinatie helaas.