Aantal vraagjes "Ditech"

Wakefield

Well-Known Member
Heey,


Nou, ik weet het niet meer hor, ik heb alles geprobeert maar het lukt maar niet, dus raadpleeg ik het internet maar eventjes mijn vragen:

- Hoe kan ik zien wat voor blok ik in de brommer heb zitten? (Beetje verwarrend, want ik kan namelijk niks via easyparts kopen omdat er altijd een "Blok" type bij staat)

en..

- Hoe laat ik mijn voor schokbrekers indalen? Ik heb nu al wat van die Stage 6 race evenementen bekeken en bezocht, en zie ik een boel van die scooters waar de voorkant ingezakt zijn. Het leek me wel mooi bij mijn SR, dus wou ik het proberen, alleen 'k heb geen benul van hoe dat moet.

Zoals jullie kunnen zien heb ik een Aprilia SR 50, Ditech uit 2005
(standaart)

2yw9t2c.jpg


Nu:
(Nieuwe uitlaat, varioring d'r uit en alles.)
2w3b67o.jpg


Misschien kunnen jullie mij hierbij helpen.

Heel erg bedankt alvast,
Groeten.
 
Advertisement - register to remove this

Een ditech blok is een morini blok.
Om je vork te laten zakken moet je je veerpoten uit het kroonstuk halen. De opstaande rand (aanslag) in het kroonstuk er uithalen en dan de poten er weer in zetten op de gewenste hoogte.
Kunt ook de binnenpoten aanpassen maar dit is niet zo snel
 
En wat nou als ik nieuwe kappen wil kopen (wil ik ook)
dan staan er alleen "morini met caburateur" en "(WWW) Minarelli Horizontaal"
Kan ik dan gewoon één van die twee erop zetten of werkt dat niet?
 
bijkomend feit is dat de poten dan meer van de scooter zijn gewicht te dragen heeft , en dat zal voor 2 dingen zorgen , dat het veergedrag anders word , en dat je keerringen nu (nog) sneller lek gaan...

de kappen van alle types SR tussen 97 en 2005 iig kun je uitwisselen , maar vanaf 2000 heb je daarbij andere binnenkappen nodig voor sommige delen.

dus vanaf de SR2000 is alles uitwisselbaar..
 
Back
Top