Originally posted by A-Bizar
ik vind t een beetje vaag allemaal.... ik zeg dat je gewoon het " sensortje " eraf kunt knippen... een klemmetje op je draad knijpen en dan m op je std sensor schuiven.
Ik denk dat dat net zo nauwkeurig is als : originele sensor van aim.... in een verloop stuk ... in cilinder.
Ik geloof niet dat ook maar iemand hier het getest heeft....
Niks persoonlijks verder tegen iemand hier hoor....
En tja... dit is mijn mening dus verder geen geblaat 8P
Originally posted by Xander
Volgens mij doe jij dat wel vaker, uitspraken doen zonder de theorie te begrijpen/kennen. :X En dan meen ik nog ergens gelezen te hebben dat je electricien bent. :X
Maar goed, niet in de verloopkabels gaan knippen. Zo als ik al zei heeft iedere overgang van materiaal invloed op de meetspanning (dus ook tin!). Het zou zomaar 12 graden positief of negatef kunnen schelen, maar ook maar 1 of 2 graden. Daar kan ik weinig over zeggen.
De techniek laat het iig zeker niet toe. En daarom zou ik het ook zeker niet doen. Gewoon even de verlengkabels kopen. Als je gaat kutten met de sensoren van een AIM kan je net zo goed een KOSO / MVT / HPI kopen.
Originally posted by Xander
Sorry, maar je zit er hard naast!
Een AIM heeft een thermokoppel, dat is heel iets anders dan een PTC of NTC sensor die er std in je scooter zit.
Een thermokoppel sensor bestaat uit twee draden van verschillend materiaal die aan elkaar gelast zijn. Het is dus gewoon de las waarmee je meet. Als je deze las op verschillende temperaturen brengt zal er een spanning afgegeven worden. Deze spanning wordt dus opgewekt doordat er gebruik gemaakt wordt van 2 verschillende materialen. De AIM meet deze spanning.
Een P/N TC sensor werkt met weerstandsverschillen. Hoe kouder / warmer de sensor wordt des te hoger / lager de weerstand ervan. Het meetapparaat stuurt dus een stroom door de sensor. De spanning is dan afhankelijk van de weerstand die de sensor op dat ogenblik heeft. Daaraan kan je de temperatuur bepalen.
Nogmaals, deze technieken zijn dus totaal verschillend en zijn dus niet uit te wisselen.
Ik begrijp alleen nog steeds niet hoe je zo'n uitspraak kan doen terwijl je de theorie niet eens weet. :? Dat is hetzelfde als tegen een piloot zeggen dat hij beter een andere route kan nemen, terwijl je alleen even een kijkje komt nemen in de cockpit. 8P
Originally posted by Aprilia_area 51
Dat verloopt stukje btw... is dat om in de kop te schroeven of dat ding dat tussen je leiding gaat?
Originally posted by A-Bizar
. als je dit gelijk had gezegt had ik niet zo moeilijk gedaan.
Originally posted by Hans F.
euhm, de eerste reply in dit topic staat dit al in