aansluiten temperatuur AIM

Ik dacht dat jij een cross had? :X
Verder kan het kloppen dat hij er niet tot het einde ingaat, het verloopje wat je in je kop draaid is als het goed is taps/conisch dus hij gaat er bij sommige cilinderkoppen verder in dan bij de ander.
 
is dezelfde kop denk :p
dan zal dat het wel zijn, mijne zit er net tot over de helft in denk ik. lekt verder niet ofzo, maar vind het wel beun.
 
Originally posted by A-Bizar
ik vind t een beetje vaag allemaal.... ik zeg dat je gewoon het " sensortje " eraf kunt knippen... een klemmetje op je draad knijpen en dan m op je std sensor schuiven.
Ik denk dat dat net zo nauwkeurig is als : originele sensor van aim.... in een verloop stuk ... in cilinder.

Ik geloof niet dat ook maar iemand hier het getest heeft....
Niks persoonlijks verder tegen iemand hier hoor....

En tja... dit is mijn mening dus verder geen geblaat :p 8P

:D
Volgens mij doe jij dat wel vaker, uitspraken doen zonder de theorie te begrijpen/kennen. :X En dan meen ik nog ergens gelezen te hebben dat je electricien bent. :X

Maar goed, niet in de verloopkabels gaan knippen. Zo als ik al zei heeft iedere overgang van materiaal invloed op de meetspanning (dus ook tin!). Het zou zomaar 12 graden positief of negatef kunnen schelen, maar ook maar 1 of 2 graden. Daar kan ik weinig over zeggen.

De techniek laat het iig zeker niet toe. En daarom zou ik het ook zeker niet doen. Gewoon even de verlengkabels kopen. Als je gaat kutten met de sensoren van een AIM kan je net zo goed een KOSO / MVT / HPI kopen.
 
Originally posted by Xander
:D
Volgens mij doe jij dat wel vaker, uitspraken doen zonder de theorie te begrijpen/kennen. :X En dan meen ik nog ergens gelezen te hebben dat je electricien bent. :X

Maar goed, niet in de verloopkabels gaan knippen. Zo als ik al zei heeft iedere overgang van materiaal invloed op de meetspanning (dus ook tin!). Het zou zomaar 12 graden positief of negatef kunnen schelen, maar ook maar 1 of 2 graden. Daar kan ik weinig over zeggen.

De techniek laat het iig zeker niet toe. En daarom zou ik het ook zeker niet doen. Gewoon even de verlengkabels kopen. Als je gaat kutten met de sensoren van een AIM kan je net zo goed een KOSO / MVT / HPI kopen.

Niet mee eens :)

Heb jij het getest? Niet lullig bedoeld hoor. ;)
In de praktijk wil het weleens anders uitpakken dan in de theorie.

Ik heb het niet over het verlengen van kabels.
Ik heb het enkel alleen over het sensortje.
Ik denk als je een verloop stuk gebruikt... het het zelfde effect geeft als de std sensor van de aim afhalen en de std van je scoot eraan fixen.
Ik denk zelfs dat ie nog naukeuriger is.
Het verloop stuk is na mijn weten van het zelfde materiaal als je std sensor. ( dus niet die van de aim )
Dus je gaat verbinden met 2 verschillende materialen.

Ik kan het helemaal mis hebben en dan kan ik misschien niet zo gevorderd zijn in de electro ( wat ik btw al jaren niet meer doe ) maar zo zie ik het. :)

Dus nogmaals.... ik kan er naast zitten :D
 
Sorry, maar je zit er hard naast! :D :p

Een AIM heeft een thermokoppel, dat is heel iets anders dan een PTC of NTC sensor die er std in je scooter zit.

Een thermokoppel sensor bestaat uit twee draden van verschillend materiaal die aan elkaar gelast zijn. Het is dus gewoon de las waarmee je meet. Als je deze las op verschillende temperaturen brengt zal er een spanning afgegeven worden. Deze spanning wordt dus opgewekt doordat er gebruik gemaakt wordt van 2 verschillende materialen. De AIM meet deze spanning.

Een P/N TC sensor werkt met weerstandsverschillen. Hoe kouder / warmer de sensor wordt des te hoger / lager de weerstand ervan. Het meetapparaat stuurt dus een stroom door de sensor. De spanning is dan afhankelijk van de weerstand die de sensor op dat ogenblik heeft. Daaraan kan je de temperatuur bepalen.

Nogmaals, deze technieken zijn dus totaal verschillend en zijn dus niet uit te wisselen.

Ik begrijp alleen nog steeds niet hoe je zo'n uitspraak kan doen terwijl je de theorie niet eens weet. :? Dat is hetzelfde als tegen een piloot zeggen dat hij beter een andere route kan nemen, terwijl je alleen even een kijkje komt nemen in de cockpit. 8P
 
aim teller

Hey ik heb op mijn project ook een aim teller alleen ben ik de sensor en het gele draadje vanaf de sensor na het andere gel draadje kwijt.
Ik heb wel nog een originele sensor liggen.
Zou ik deze hieraan kunnen fixxen.
of is het ook mogelijk om dit onderste stukje plus sesor los te bestellen ergens.
Geef me dan naam en adress van die winkel.
alvast bedankt
groeten maurice
 
Originally posted by Xander
Sorry, maar je zit er hard naast! :D :p

Een AIM heeft een thermokoppel, dat is heel iets anders dan een PTC of NTC sensor die er std in je scooter zit.

Een thermokoppel sensor bestaat uit twee draden van verschillend materiaal die aan elkaar gelast zijn. Het is dus gewoon de las waarmee je meet. Als je deze las op verschillende temperaturen brengt zal er een spanning afgegeven worden. Deze spanning wordt dus opgewekt doordat er gebruik gemaakt wordt van 2 verschillende materialen. De AIM meet deze spanning.

Een P/N TC sensor werkt met weerstandsverschillen. Hoe kouder / warmer de sensor wordt des te hoger / lager de weerstand ervan. Het meetapparaat stuurt dus een stroom door de sensor. De spanning is dan afhankelijk van de weerstand die de sensor op dat ogenblik heeft. Daaraan kan je de temperatuur bepalen.

Nogmaals, deze technieken zijn dus totaal verschillend en zijn dus niet uit te wisselen.

Ik begrijp alleen nog steeds niet hoe je zo'n uitspraak kan doen terwijl je de theorie niet eens weet. :? Dat is hetzelfde als tegen een piloot zeggen dat hij beter een andere route kan nemen, terwijl je alleen even een kijkje komt nemen in de cockpit. 8P

Lol :D ik vind je uitleg wel grappig.

Als je zker weet dat het bij de aim zo werkt geef ik je gelijk.
Ik snap nu wat je bedoeld trouwens... als je dit gelijk had gezegt had ik niet zo moeilijk gedaan.

Ik gaf trouwens alleen mijn mening en heel veel andere mensen ook.
Niemand heeft het getest in de praktijk vandaar dat ik er op in ging omdat ik DACHT dat het anders zat.

Maarjah... ik snap wat je bedoeld nu :D
 
Originally posted by Aprilia_area 51
Dat verloopt stukje btw... is dat om in de kop te schroeven of dat ding dat tussen je leiding gaat?

verloop stukje schroef je in je kop ( waar std je sensor zit )... en je aim gaat daar waar in.
 
ff nog een vraag over de aim teller!

ik kan aan een aim teller komen waar de zwarte draad los is van de aim? (waarvoor is ie) en kan k die zelf weer aan de aim solderen?

En wat voor knijpertjes zitten op de kabel voor bougie?

Arno
 
die is idd voor de toeren, als je die aim openschroeft kan je die draad gewoon in een inkeping doen die er speciaal voor gemaakt is, niet de draad strippen
 
dat snap ik :)

maar me vraag is, wat voor soort knijpertjes zijn t want ik mis er 1 :)

En waar kan ik ze halen :)
 
Back
Top