Die 26000 km voor een goed onderhouden scooter van een fatsoenlijk merk is nog wel aanvaardbaar.
Echter de koop van een oudere scooter brengt bijna altijd risico's en onverwachte zaken met zich mee.
Vooral als deze scooter al meerdere eigenaren heeft gekend of is opgevoerd of opgevoerd geweest
of features op gemonteerd zitten als LED-koplampen en achterlichten, Angel Eye's, Audi-effect knipperlichten, etc.....
Dit laatste is vaak een teken dat goed geknipt is in de elektrische kabelboom van de scooter.
Dus een beetje affiniteit met, of interesse in, de techniek is dan wel meegenomen want scooterzaken tegenwoordig zijn net als garages niet goedkoop.
Tip, neem bij een eventuele koop iemand mee met verstand van zake en iemand die ook weet hoe zo'n brommer moet lopen en de standaard kneepje kent om alles technische zoveel mogelijk te controleren en mankementen uit te sluiten.
Maak vooral een goeie testrit en niet alleen een rondje rond de kerk.
Druk de verkoper op het hart dat als de scooter warm is als jullie arriveren dat de koop sowieso niet doorgaat zodat je ook weet hoe de scooter rijdt en start met koude en warme motor.
Zoek maar eens op dit forum waar mensen hun draadje beginnen met, "gisteren een scooter gekocht en nu doet hij het niet meer".
Waarom een snorscooter, binnen de kortste keren is deze te langzaam en wil men gaan opvoeren of omkeuren naar brom waar ook weer veel geld in gaat zitten en bij sommige merken soms nadelen heeft ivm eindoverbrenging of nokjes waardoor men geen bromcilinder kan monteren?
Ennn, neem vooral de praatjes en verhaaltjes van de verkoper om zaken goed te praten met een groot korreltje zout!