Aanschaf tips Zip 2T

injectx

Member
Achtergrond
Ik heb sinds een jaar een nieuwe Vespa Sprint. Hier zit een Malossi Multivar + Malossi ECU in. Ding loopt prima voor woon/werk verkeer.
Nu woon afgelegen en er zijn een hele hoop mooie geasfalteerde veldwegen rondom mijn huis. Hier zou een, net wat snellere, 2-takt goed tot zijn recht komen. Mijn lokale scooter-boer raadde een Zip 2T aan omdat hier gemakkelijk aan te sleutelen is en veel onderdelen voor te krijgen zijn.

Ter zake
Op Marktplaats is allerhand spul te koop, van afgeragd tot 2T's die nog maar 90KM gereden hebben.
Mijn concrete vragen:
  • Hoe belangrijk is het bouwjaar?
    Wat betreft milieuzones is Maastricht de grootste stad waar ik kom en daar gelden nog geen milieuzones.
    Verder denk ik dat nieuwer beter is.

  • Reeds opgevoerd kopen of niet?
    Voordeel van een reeds opgevoerde scooter is dat ik er zelf niet meer al te veel aan hoef af te stellen.
    Nadeel is dat er misschien flink mee geragd is waardoor je uiteindelijk nog veel duurder uit bent. En volgens mij is het ontgrenzen van een 2T Zip niet al te moeilijk. Met varioring verwijderen, andere rollen en uitlaat kom je al een heel eind.

  • Hoe erg is eventuele kapschade?
    Er zijn tal van kappen te krijgen dus dat lijkt mij niet het probleem. Wat er naast de kapschade nog krom/defect is lijkt me moeilijker te achterhalen.

  • Waarop letten bij bezichtigen?
    • Start de scooter meteen?
    • Hoe is de vering?
    • Kraakt er iets?
    • Gasreactie in orde?
    • Geen dip?
Heb wat scooters op Marktplaats bewaard. Misschien handig om advies op te krijgen. 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7.

Dank alvast :)
 
Advertisement - register to remove this

Opzich zou je voor 2000 euro wel een goede Zip kunnen kopen. Zou dan zoeken naar een Zip2000 en niet naar een SP. Normaal raad ik dit niet aan omdat een SP veel lekkerder over die asfalt wegen vliegt die je noemt. Maar een snelle SP en dan ook een net gebouwd blokje red je vaak niet met 2000 euro.

Maar nu de andere grote vraag hoe snel wil je gaan.

Kan ook iets compleet naar wens voor je bouwen mocht je dat willen
 
Opzich zou je voor 2000 euro wel een goede Zip kunnen kopen. Zou dan zoeken naar een Zip2000 en niet naar een SP. Normaal raad ik dit niet aan omdat een SP veel lekkerder over die asfalt wegen vliegt die je noemt. Maar een snelle SP en dan ook een net gebouwd blokje red je vaak niet met 2000 euro.

Maar nu de andere grote vraag hoe snel wil je gaan.

Kan ook iets compleet naar wens voor je bouwen mocht je dat willen
Zip 2000 lijkt me voor mijn beoogd doel prima. Ik vind voornamelijk acceleratie belangrijk, t is nogal heuvelachtig hier. Snelheid max. 80/85.

Naar wens bouwen klinkt interessant. Woon je in het zuiden van het land?
 
Zip 2000 lijkt me voor mijn beoogd doel prima. Ik vind voornamelijk acceleratie belangrijk, t is nogal heuvelachtig hier. Snelheid max. 80/85.

Naar wens bouwen klinkt interessant. Woon je in het zuiden van het land?
Ik stuur je wel ff priveberichtje
Post automatically merged:

Als het een Zip98 SP is dan maakt het bouwjaar niets meer uit,
dan heb je al iets unieks in handen op zich.
Hoezo? Gaat toch juist om de milieuzones wel of niet in te kunnen?
 
Ik stuur je wel ff priveberichtje
Post automatically merged:


Hoezo? Gaat toch juist om de milieuzones wel of niet in te kunnen?
Volgensmij mag je met klassiekers wel millieu zones in wat ik begrijp van mensen om me heen. nu denk ik alleen niet dat een zip98 een klassieker is
 
Back
Top