injectx
Member
Achtergrond
Ik heb sinds een jaar een nieuwe Vespa Sprint. Hier zit een Malossi Multivar + Malossi ECU in. Ding loopt prima voor woon/werk verkeer.
Nu woon afgelegen en er zijn een hele hoop mooie geasfalteerde veldwegen rondom mijn huis. Hier zou een, net wat snellere, 2-takt goed tot zijn recht komen. Mijn lokale scooter-boer raadde een Zip 2T aan omdat hier gemakkelijk aan te sleutelen is en veel onderdelen voor te krijgen zijn.
Ter zake
Op Marktplaats is allerhand spul te koop, van afgeragd tot 2T's die nog maar 90KM gereden hebben.
Mijn concrete vragen:
Dank alvast
Ik heb sinds een jaar een nieuwe Vespa Sprint. Hier zit een Malossi Multivar + Malossi ECU in. Ding loopt prima voor woon/werk verkeer.
Nu woon afgelegen en er zijn een hele hoop mooie geasfalteerde veldwegen rondom mijn huis. Hier zou een, net wat snellere, 2-takt goed tot zijn recht komen. Mijn lokale scooter-boer raadde een Zip 2T aan omdat hier gemakkelijk aan te sleutelen is en veel onderdelen voor te krijgen zijn.
Ter zake
Op Marktplaats is allerhand spul te koop, van afgeragd tot 2T's die nog maar 90KM gereden hebben.
Mijn concrete vragen:
- Hoe belangrijk is het bouwjaar?
Wat betreft milieuzones is Maastricht de grootste stad waar ik kom en daar gelden nog geen milieuzones.
Verder denk ik dat nieuwer beter is.
- Reeds opgevoerd kopen of niet?
Voordeel van een reeds opgevoerde scooter is dat ik er zelf niet meer al te veel aan hoef af te stellen.
Nadeel is dat er misschien flink mee geragd is waardoor je uiteindelijk nog veel duurder uit bent. En volgens mij is het ontgrenzen van een 2T Zip niet al te moeilijk. Met varioring verwijderen, andere rollen en uitlaat kom je al een heel eind.
- Hoe erg is eventuele kapschade?
Er zijn tal van kappen te krijgen dus dat lijkt mij niet het probleem. Wat er naast de kapschade nog krom/defect is lijkt me moeilijker te achterhalen.
- Waarop letten bij bezichtigen?
- Start de scooter meteen?
- Hoe is de vering?
- Kraakt er iets?
- Gasreactie in orde?
- Geen dip?
Dank alvast