aangepast subframe aerox...

JeffreyZwolle

Evolution Rox Zwolle
omdat ik een recht spruitstuk op m'n aerox wilde heb ik door mijn neef(wel prof lasser) mijn subframe laten verlassen.
nou ik foto's daarvan op m'n project heb gezet begint iedereen te vertellen dat het niet stevig genoeg zal zijn en ik het moet laten testen:rolleyes:
ikzelf had gedacht dat dit stevig genoeg zal zijn... iig sterker dan het orginele stangetje:rolleyes:

subframe_jeffrey.jpg


subframe_schuin.jpg

zoals het nu op mijn scooter zit:
mvc-018s.jpg


is het echt nodig om te laten testen??
zo jah waar kan ik dat dan laten doen enz... want iedereen zegt wel jkah tis niet sterk genoeg maarjah daar schiet ik ook nix mee op...

khoop dat ik hier wijzer van word...
alsvast bedankt :)
 
Advertisement - register to remove this

Ben geen expert ofzo, maar lijkt mij toch redelijk sterk. Gewoon knallen, t enige wat ws gebeurt als t te slap is, is dat hij ontzettend gaat wiebelen aan de achterkant. Zal echt niet zomaar breken ofzo.
 
dat is stevig zat, als dat niet stevig genoeg is dan ben ik ten dode opgeschreven.

maargoed ik heb ook geen gewiebel gemerkt met 120digi, en die driehoeksconstructie die jij hebt zit er bij mij nieteens op.
 
Laat het dan testen, dit kan niemand zeggen op afstand.
De gebruikte constuctie kan nl. slecht zijn, de las kan slecht zijn (lastemp bijvoorbeeld) etc..
 
Hij zegt dat die het heeft laten lassen door zijn neef en die is prof lasser dus denk niet dat de las slecht zal zijn.

Originally posted by AreaFanatic
Laat het dan testen, dit kan niemand zeggen op afstand.
De gebruikte constuctie kan nl. slecht zijn, de las kan slecht zijn (lastemp bijvoorbeeld) etc..
 
ik snap de logica nu niet van die kromme extra buizen middenin, die hoeken zou je een plaatje voor moeten maken, zodat je de afgezaagde buisjes ook er tegen vastzet.. dan is het 100% zeker steviger..

hier een voorbeeldje van mijn sub:
sub.jpg
 
Originally posted by AreaFanatic
Laat het dan testen, dit kan niemand zeggen op afstand.
De gebruikte constuctie kan nl. slecht zijn, de las kan slecht zijn (lastemp bijvoorbeeld) etc..

Hij vraagt toch WAAR hij het kan laten testen... :|

Het ziet er naar mijn mening sterk genoeg uit :)
 
Het subframe van Joost is toch ook schuin aan elkaar gelast en die houdt het geweld ook wel hoor. Het ziet er mij stevig genoeg uit. Toch steviger dan het subframe van Joost :D
 
Originally posted by DME3
Het subframe van Joost is toch ook schuin aan elkaar gelast en die houdt het geweld ook wel hoor. Het ziet er mij stevig genoeg uit. Toch steviger dan het subframe van Joost :D

Gezicht kan bedriegen dat van joost kan echt veel aan voor die een paar tiende gaat buigen. Denk dat deze constructie het ook wel haalt. Maar die van joost is iedergeval berekend.
 
om ff offtopic te reageren op Folkert@MinaRally: kdenk trouwens niet dat dat waterpomphuis het lang gaat houden :rolleyes:

ontopic: wat marco zegt is idd waar... het zou steviger zijn als ik die bouten van m'n ophanging(afgezaagde buisjes) vast zou maken aan het subframe.
miss dat ik dan na oisterwijk nog laat doen... eerst maar ff afstellen denks... kheb er nu tog wel iets meer vertrouwen in gekregen...

stel dat ie het niet gaat houden heh... wat zal er dan gebeuren? gaat ie gelijk breken of zal die eerst krom trekken? :rolleyes:
 
[offtopic]Waterpomp-huis ziet er idd mooi uit, ben alleen benieuwd hoe lang die het uit houd met een EVO70+C20+etc. :rolleyes:[/offtopic]

Geeft dat trouwens geen problemen dat de carb. zo scheef gaat staan :?
 
Originally posted by InsaneMalebrain
[offtopic]Waterpomp-huis ziet er idd mooi uit, ben alleen benieuwd hoe lang die het uit houd met een EVO70+C20+etc. :rolleyes:[/offtopic]

Geeft dat trouwens geen problemen dat de carb. zo scheef gaat staan :?

Ja hij loopt lekker vol :D
 
Het probleem met aangepaste sub's is niet of ze sterk genoeg zijn, maar of ze stijf genoeg zijn. Anders zullen je aluminium ophangogen van je blok teveel te verduren krijgen en uiteindelijk gaan breken.
 
Ik heb het idee dat je blok gewoon schuin/scheef gaat hangen mocht het niet sterk genoeg zijn. Het zal niet breken denk ik.

Verder ziet het er wel stevig en netjes uit hoor. :)
 
Back
Top