met std uitlaat en een performence vario wordt je top gegarandeerd een stuk hoger, en dat terwijl je gebruik nog eens lager wordt ook
of de cdi volledig onbegrensd is weet ik niet.Ik heb een 45/onbegrensd cdi, is dit dan niet volledig onbegrensd?
Post automatically merged:
Als mijn rollen al goed zijn, denken jullie dat een sport vario dan het gewenste verschil kan maken?
Is Naraku een goed merk voor een sport vario?Vandaag carter open gehad, rolletjes met vlakke kantjes, v snaar versleten en vario niet meer mooi glad. Ik ga een sport vario erin zetten en v snaar vervangen. Ik hoop dat hij dan beter loopt. Bedankt voor de hulp.
Deze wil ik niet veranderen...
heb een 90cc, alles van malossi
Ik rijd ook met een Jamarcol uitlaat , ik vind het een Mooie uitlaat , Beetje Akrapovic achtig .Dan moet je ook niet gaan huilen waarom dat ding niet sneller wilt.
Misschien is je standaard uitlaat een lelijk ding, maar presteerd wel beter dan die nep motor uitlaat die je nou eronder hebt hangen. (die overigens alleen maar kut geluid maakt, maar je er verder niks mee wint.
Post automatically merged:
Ik vroeg alleen hoe ik mijn topsnelheid kon verbeteren zonder de uitlaat te veranderen. Huil ik dan? Onnodig zo'n reactie.Dan moet je ook niet gaan huilen waarom dat ding niet sneller wilt.
Misschien is je standaard uitlaat een lelijk ding, maar presteerd wel beter dan die nep motor uitlaat die je nou eronder hebt hangen. (die overigens alleen maar kut geluid maakt, maar je er verder niks mee wint.
Post automatically merged:
Onder Gy6? Dan heb je zeker geld te veel??
Ik vroeg alleen hoe ik mijn topsnelheid kon verbeteren zonder de uitlaat te veranderen. Huil ik dan? Onnodig zo'n reactie.
Een 4 takt heeft juist baat bij zo min mogelijk tegendruk.
Wat je bij een 2 takt ziet is dat de pijp smal is uit de cilinder. Vervolgens word hij breed waardoor de tegendruk lager word. Precies op dat moment is de zuiger voorbij de spoelpoort en word mede door de verwijding meer brandstof uit het carter door de spoelpoort heen getrokken.
Op het moment dat de brandstof zich overal in de verbrandingskamer heeft opgehoopt word de uitlaatpijp weer smaller en krijg je een tegendruk. Door deze tegendruk blijft de brandstof grotendeels in de verbrandingsruimte totdat de zuiger ook voorbij de uitlaatpoort is.
Daarom doet is bij 2 takt het systeem cilinder / uitlaat zeer nauw en worden ze zelf speciaal voor elkaar ontwikkelt.
Een 4 takt werkt met een kleppenmechanisme waarmee de klep de brandstof opsluit in de verbrandingskamer en niet bang hoeft te zijn dat het vervliegt. Tijdens de uitlaatslag word het uitlaatgas weggeperst tijdens het openen van de uitlaatklep.
Wanneer dus bij een 4 takt tegendruk in de uitlaat zit dan word de krukas vertraagt en verlies je koppel/vermogen. Zeker op hogere toeren is dit belangrijk want daar heb je dus ook een kwadratische verhoging van tegendruk.
Je kunt beter dus met een brede grote open pijp rijden. Iemand die probeert het maximale uit zijn motor te halen zal dus meteen die uitlaat eraf schroeven. Daarom is het enigsinds tegenstijdig wat je zegt. Je hebt weinig echte opties omdat die uitlaat alles beperkt.
Deze zaten bij de vario...66 gps is niet slecht. 5,5 gram is wel erg licht.