70cc peugeot verticaal gaat maar 72kmph

rezah

New Member
Hey iedereen,

Ik heb een 70cc setupje waarvan ik verwacht dat het sneller gaat dan 72kmph. Dit is eigenlijk best wel teleurstellend.
Mijn setup:
Malossi Sport 70cc
Yasuni R
Polini v snaar kevlar
Doppler S1R krukas
Motoforce 17.5mm carb
Mezoly kartfilter
Polini vario en 7g rollen
Top Performance carbon membraan
Carters geflowed

Het enige wat ik nog moet aanpassen is witte drukveer vervangen door een gele. En ook strakkere trekveren. Maar het ding is. Een vriend van mij heeft hetzelfde setup als die van mij overgenomen maar heeft een powerfilter en een krukas zonder volle wangen. Hij heeft een top van 95kmph.

We hebben beide koffiebruim bougie. Hij 1 gram zwaardere rollen maar bij mij maakte dat geen verschil uit.
Overigens heeft hij ook witte drukveer net als mij

Wat kan het probleem zijn dat ik 23kmph slomer ga?
Ik heb ooit een kleine warmloper gehad met mijn cilinder maar hij start in 1 kick en compressie is er. Zou dat het kunnen zijn? Of is het echt de drukveer en 1g rollen?
 
Advertisement - register to remove this

Hey iedereen,

Ik heb een 70cc setupje waarvan ik verwacht dat het sneller gaat dan 72kmph. Dit is eigenlijk best wel teleurstellend.
Mijn setup:
Malossi Sport 70cc
Yasuni R
Polini v snaar kevlar
Doppler S1R krukas
Motoforce 17.5mm carb
Mezoly kartfilter
Polini vario en 7g rollen
Top Performance carbon membraan
Carters geflowed

Het enige wat ik nog moet aanpassen is witte drukveer vervangen door een gele. En ook strakkere trekveren. Maar het ding is. Een vriend van mij heeft hetzelfde setup als die van mij overgenomen maar heeft een powerfilter en een krukas zonder volle wangen. Hij heeft een top van 95kmph.

We hebben beide koffiebruim bougie. Hij 1 gram zwaardere rollen maar bij mij maakte dat geen verschil uit.
Overigens heeft hij ook witte drukveer net als mij

Wat kan het probleem zijn dat ik 23kmph slomer ga?
Ik heb ooit een kleine warmloper gehad met mijn cilinder maar hij start in 1 kick en compressie is er. Zou dat het kunnen zijn? Of is het echt de drukveer en 1g rollen?
Kan ook dat je jouw vertanding moet aanpassen en dat je dan even snel bent of zelfs sneller
 
Ik heb ooit een kleine warmloper gehad met mijn cilinder maar hij start in 1 kick en compressie is er. Zou dat het kunnen zijn? Of is het echt de drukveer en 1g rollen?
cillinder uit elkaar halen en even kijken naar de schade, vaak loopt een scooter nog gewoon na een warmloper maar dat betekent niet dat er geen schade is...
 
cillinder uit elkaar halen en even kijken naar de schade, vaak loopt een scooter nog gewoon na een warmloper maar dat betekent niet dat er geen schade is...
Dat doe ik wel zodra mijn tweede snorblok klaar is.
Kan ook dat je jouw vertanding moet aanpassen en dat je dan even snel bent of zelfs sneller
Ik denk niet dat het de vertanding is want heb gwn brom. Verder trekt mn maat en sneller op en hogere top. Als ik snor had zou ik sneller moeten optrekken
 
Back
Top