Peugeot fox 70cc installatie hulp

FLD-PeugeotFox

New Member
Goedemiddag, ik ben onlangs bezig geweest met het reviseren van mijn peugeot fox blok, alleen bleek ten eerste dat er een stuk van me zuiger is afgebroken ooit tijdens het rijden (wonderbaarlijk genoeg weinig schade aan de cilinder zelf). Maar ik heb een deel van het afgebroken stuk gevonden en de rest zit ergens in de carter onder mijn krukas. Ik ga de carterkappen loshalen om te zoeken naar de resterende delen, maar ik heb hulp nodig met het installeren van een nieuwe 70cc Airsal cilinder set.
Er zit nu nog een originele carburateur op van 17,5mm, origineel spruitstuk en originele luchtfilter. Maar moet ik voor deze cilinder een andere carburateur hebben? Of kan ik ook alleen de sproeiers veranderen? Ik weet dat ik wel een andere luchtfilter op moet voor zo'n cilinder maar weet niet hoe dat zit ook met een spruitstuk.
Als laatste, is een BR9HS bougie goed genoeg voor een 70cc of kan dat ook beter een andere worden.
Het is een bromfiets, dus verder geen begrenzingen volgens mij en er zit een snellere uitlaat met hoge trekkracht op waarmee die rond de 55kmh reed met deze 50cc. Ik wil ook nog een nieuwe uitlaat bij de 70cc halen.
Ik weet wel veel van brommers maar nog niet veel, het zou fijn zijn als jullie mij konden helpen!
 
Advertisement - register to remove this

17,5mm Is prima voor 70cc, ff grotere sproeier erin, weet niet wat er standaard in zit maar zo'n 12 maten groter komt wel in de buurt.
Hoeft opzich geen ander luchtfilter op, powerfilters enzo zijn pas nuttig bij echte sprinter setups.
BR9HS Is ook al prima joh.
 
17,5mm Is prima voor 70cc, ff grotere sproeier erin, weet niet wat er standaard in zit maar zo'n 12 maten groter komt wel in de buurt.
Hoeft opzich geen ander luchtfilter op, powerfilters enzo zijn pas nuttig bij echte sprinter setups.
BR9HS Is ook al prima joh.
Nog terugkomend op jouw antwoord, moet ik voor de upgrade dan ook de stationairsproeier aanpassen?
 
Back
Top